Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Tussi-jente19

jeg bruker også Orfiril, og har brukt det i et par måneder. Begynte med en tabl. (150 mg) men merket ikke så mye forskjell. Derfor øket jeg til enda en, altså 300mg og det går faktisk litt bedre (tror jeg. Litt usikker).

Jeg er emosjonell ustabil og har raske svingninger (kan skifte på sekundet). Veldig slitsom med andre ord. Kan til tider bli så deprimert at jeg kan være (til en viss grad) suicidal.

Orfiril er som du sikkert vet egentlig en eplepsi medisin, som også kan brukes til å stabilisere tanker og følelser. Ofte blir det brukt sammen med antideppresiv (ssri). Jeg bruker ad (srri. Fluoxetin) i tillegg til Orfiril, så kanskje er det derfor Orgfirilen har begynt å vise positive forandringer på humøret mitt(?). Prøve nemlig kun en periode med bare antideppresiv, men merka ikke forskjell.

Men altså, det er forskjellig fra person til person når det gjelder medisinvirkning, bivirkninger o.l. Så selv om det ser ut til å ha hjulpet meg et stykke på meg, så betyr ikke det nødvendigvis at de hjelper deg. Men det skader da ikke å prøve. Hva har man å tape???

Lykke til!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/137109-orfiril/#findComment-855971
Del på andre sider

jeg bruker også Orfiril, og har brukt det i et par måneder. Begynte med en tabl. (150 mg) men merket ikke så mye forskjell. Derfor øket jeg til enda en, altså 300mg og det går faktisk litt bedre (tror jeg. Litt usikker).

Jeg er emosjonell ustabil og har raske svingninger (kan skifte på sekundet). Veldig slitsom med andre ord. Kan til tider bli så deprimert at jeg kan være (til en viss grad) suicidal.

Orfiril er som du sikkert vet egentlig en eplepsi medisin, som også kan brukes til å stabilisere tanker og følelser. Ofte blir det brukt sammen med antideppresiv (ssri). Jeg bruker ad (srri. Fluoxetin) i tillegg til Orfiril, så kanskje er det derfor Orgfirilen har begynt å vise positive forandringer på humøret mitt(?). Prøve nemlig kun en periode med bare antideppresiv, men merka ikke forskjell.

Men altså, det er forskjellig fra person til person når det gjelder medisinvirkning, bivirkninger o.l. Så selv om det ser ut til å ha hjulpet meg et stykke på meg, så betyr ikke det nødvendigvis at de hjelper deg. Men det skader da ikke å prøve. Hva har man å tape???

Lykke til!!

Takk for svar. Det er jo positivt hvis det er sånn at det virker på meg, da. Begynte i går med de, og synes det var veldig vanskelig å sove. hadde du det sånn, og gikk det eventuelt over? Ha en god helg, Tussi, og håper det ordner seg for deg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/137109-orfiril/#findComment-856591
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...