Gå til innhold

KFOR det beste hundefôr...

Anbefalte innlegg

Og - det må vel komme som et sjokk for deg at nordmenn ikke er bedre/verre enn andre.

Ja, i grunnen. Vi har jo tradisjon her i landet for å behandle våre medskapninger på en anstendig måte. En slik tradisjon har de jo i mange andre land også, men ikke overalt.

Derfor reagerer vi når nordmenn behandler dyr på en unødig brutal måte.

Jeg synes det vitner om en grunnleggende human og sunn holdning.

Fortsetter under...

• Svar 70
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mr Kahn

11

• Grip

7

• favn

7

• Sør

6

Mest aktive i denne tråden

Ja, i grunnen. Vi har jo tradisjon her i landet for å behandle våre medskapninger på en anstendig måte. En slik tradisjon har de jo i mange andre land også, men ikke overalt.

Derfor reagerer vi når nordmenn behandler dyr på en unødig brutal måte.

Jeg synes det vitner om en grunnleggende human og sunn holdning.

I dine andre innlegg har du gjentatte ganger forfektet krig og faenskap.

Når du ser hva litt tid i KFOR (som er langt fra det verste) gjør med mennesker, så bør du kanskje gå i deg selv.

I dine andre innlegg har du gjentatte ganger forfektet krig og faenskap.

Når du ser hva litt tid i KFOR (som er langt fra det verste) gjør med mennesker, så bør du kanskje gå i deg selv.

Jeg har aldri "forfektet" krig og fanskap. Men av og til kan det være et nødvendig onde.

Når det gjelder kfor-styrken, er det et lite mindretall som har havnet i et ugunstig søkelys på grunn av dyremishandling.

Slikt skjer jo i Norge også, og det er ikke umulig at en del av disse soldatene har slikt "innebygd" så og si, uavhengig av tjenesten på Balkan.

For det er vel ikke slik at alle som har tjenestegjort i kfor ender opp som avstumpede idioter og voldsmasochister?

Annonse

Nei, det er ikke min private mening.

Å gi grunner for, begrunne sitt syn, er den allmenne formen for dialog og diskusjon.

Når en ikke har noen argumenter, gode eller dårlige, å komme med så blir det vanskelig å diskutere.

Hun er uenig, men kan ikke komme med et eneste godt poeng. Med andre ord sier hun i praksis at du har rett.

Jeg har aldri "forfektet" krig og fanskap. Men av og til kan det være et nødvendig onde.

Når det gjelder kfor-styrken, er det et lite mindretall som har havnet i et ugunstig søkelys på grunn av dyremishandling.

Slikt skjer jo i Norge også, og det er ikke umulig at en del av disse soldatene har slikt "innebygd" så og si, uavhengig av tjenesten på Balkan.

For det er vel ikke slik at alle som har tjenestegjort i kfor ender opp som avstumpede idioter og voldsmasochister?

Nei, selvsagt er det et lite mindretall, men det er da helt forutsigbart at det vil skje.

Videre - jo, du har forfektet krig og elendighet mot de som ikke deler din religion (og har derved satt deg i samme gruppe som bin Laden som gjør det samme.)

Gjest Liizabet

Når en ikke har noen argumenter, gode eller dårlige, å komme med så blir det vanskelig å diskutere.

Hun er uenig, men kan ikke komme med et eneste godt poeng. Med andre ord sier hun i praksis at du har rett.

"Hun er uenig, men kan ikke komme med et eneste godt poeng. Med andre ord sier hun i praksis at du har rett."

Ja, er det ikke en god trøst?

Nei, selvsagt er det et lite mindretall, men det er da helt forutsigbart at det vil skje.

Videre - jo, du har forfektet krig og elendighet mot de som ikke deler din religion (og har derved satt deg i samme gruppe som bin Laden som gjør det samme.)

Jeg har ikke laget noe vesen av disse bikkjedrapene, men påpekt at man i alle sammenhenger bør behandle medskapninger respektfullt.

Når det gjelder islam, er kamp mot denne pesten en helt nødvendig og legitim kamp.

Jeg vil alltid argumentere for nødvendig og adekvat maktbruk mot krefter som vil ødelegge frihet og demokrati. Det er det vi har forsvaret til..og våre egne holdninger og stemmer.

Jeg har ikke laget noe vesen av disse bikkjedrapene, men påpekt at man i alle sammenhenger bør behandle medskapninger respektfullt.

Når det gjelder islam, er kamp mot denne pesten en helt nødvendig og legitim kamp.

Jeg vil alltid argumentere for nødvendig og adekvat maktbruk mot krefter som vil ødelegge frihet og demokrati. Det er det vi har forsvaret til..og våre egne holdninger og stemmer.

Du er jo en av dem som ødelegger for demokratiske rettigheter som religionsfrihet.

Skal du bombe deg selv?

Annonse

Hysj da, hva sier fruen nå?

Fruen sier:

fyttekatta!

Jeg liker ikke at folk plager dyr, -men ser ikke noe stor skandale i at de avliver sjuke dyr.

Jeg sa til gubben i går kveld; "om man hadde filmet en elgjakt --- jeg er sikker på at adrenalinet koker og at de roper JIPPPPPI når storelgen detter!" - -

Heldigvis slipper vi å se sånt.

Vi slipper i grunnen å se mye fælt som er nødvendig.

hvem orker forresten å bli patologer? isj - jeg har sett for mye på CSI.

Ulv I Faarikaal

Fruen sier:

fyttekatta!

Jeg liker ikke at folk plager dyr, -men ser ikke noe stor skandale i at de avliver sjuke dyr.

Jeg sa til gubben i går kveld; "om man hadde filmet en elgjakt --- jeg er sikker på at adrenalinet koker og at de roper JIPPPPPI når storelgen detter!" - -

Elgen dør ikke med en gang, halvparten pines i mer enn 5 minutter.

Et lungeskudd er ikke dødelig, og elgen kan gå i 10-20 min.

Dette snakker elgjegere nødig om og nekter hardnakket for at elgen lider, de fleste elgjegere lyver gladelig om dette.

Dette snakker elgjegere nødig om og nekter hardnakket for at elgen lider, de fleste elgjegere lyver gladelig om dette.

Elgjakta er ikke alltid like "vakker", spesielt ikke sett fra elgens side.

Man må likevel tynne ut bestanden en del, og da er jakt ikke til å unngå.

I det hele tatt er det en grei regel å ikke påføre dyr unødig lidelse. Hvis man holder seg til dette, går det stort sett greit.

maj poijnt exæktli! :)

Ulv I Faarikaal

I det hele tatt er det en grei regel å ikke påføre dyr unødig lidelse. Hvis man holder seg til dette, går det stort sett greit.

Det er mulig å ta elg med hjerteskudd, da faller den på 5 sekunder. Hjertet er ganske stort, men det krever kunnskap og presisjon. Etter jegerprøven sies det at forholdene er betraktelig bedre.

Jeg vet bl a kvinner som var på elgjakt og ikke var sterke nok til å holde børsa oppe, og lukket øynene for smellet og rekylen. Jeg vet mange av de ikke var i stand til å treffe en elg riktig på 20 meter en gang.

Ja, og lar vær å filme det :)

Jeghar ikke sett disse filmklippene, for ungene var rundt meg, så jeg måtte slå over. Vet ikke om gubben har sett de heller, - mulig han bare har lest det på nettet.

Fruen sier:

fyttekatta!

Jeg ser ikke for meg at et lag med elgjegere står der med et bedrøvelig tryne og sier stakkars elgen.

Det er mye vi ikke vet om og mye jeg vil slippe og vite.

Smaker elgkjøtt godt :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...