Gå til innhold

KFOR det beste hundefôr...

Anbefalte innlegg

Det er mulig å ta elg med hjerteskudd, da faller den på 5 sekunder. Hjertet er ganske stort, men det krever kunnskap og presisjon. Etter jegerprøven sies det at forholdene er betraktelig bedre.

Jeg vet bl a kvinner som var på elgjakt og ikke var sterke nok til å holde børsa oppe, og lukket øynene for smellet og rekylen. Jeg vet mange av de ikke var i stand til å treffe en elg riktig på 20 meter en gang.

Hvis de attpå til kunne satset mer på lavpromille under jakta, er mye vunnet.

Gamlegutta med 1,5 i promille, og tilduggede briller er ikke mye stødig, bestått jaktprøve aldri så mye.

Fortsetter under...

• Svar 70
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mr Kahn

11

• Grip

7

• favn

7

• Sør

6

Mest aktive i denne tråden

Ulv I Faarikaal

Hvis de attpå til kunne satset mer på lavpromille under jakta, er mye vunnet.

Gamlegutta med 1,5 i promille, og tilduggede briller er ikke mye stødig, bestått jaktprøve aldri så mye.

Jeg ble ganske forskrekka i forsvaret av storskrytende elgjegere som skøt så dårlig at de umulig kunne treffe en elg på 100 m.

Med makspoeng 300, fikk flere bare 20-30 poeng på 300 m. Halvparten av alle andre lå over 150 poeng. Snittet var ofte 160-170.

1 - Det er forskjell på å skyte løshunder og hunder som står fasttjoret i bånd. Bikkjene på Toten var ikke bundet på noe vis. (Slapp av - ikke noe forsøk på unnskyldning fra min side..)

2 - Det er forskjell på drap der døden inntreffer momentant og der dyret bare skadeskytes og dør en langsom og pinefull død.

3 - Det er forskjell på å drepe for å forhindre smittespredning av f.eks rabies, og å skyte som atspredelse.

Og selvfølgelig - vi dyrekjære bryr oss jo ikke om folk, for det er jo ikke mulig å se begge aspekter samtidig. Det er jo faktisk du som er trangsynt, hvis du ikke kan innse det.

Det er også synd på enkelte av disse soldatene, som kan oppføre seg så til de grader infantilt, og som kan slite med dette i år etterpå. (jmfr artikkelen over her der en soldat sier at han slet veldig med disse minnene etter tjenesten)

«-der en soldat sier at han slet veldig med disse minnene etter tjenesten-»...

Da skal han da prise seg lykkelig over at han slapp og skyte på folk. Jeg synes fortsatt dette er en fillesak, som dessverre brukes til å sverte hele Forsvaret. Disse idiotene kunne spart seg denne filmingen, ut over det synes jeg det er helt greit å plaffe ned disse bikkjene, også de som står i bånd, dersom de er en plage eller til hinder for patruljeringen.

Det som er kjipt i dette tilfellet er ikke tapet av to kjøtere i den store sammenhengen.

Det som er kjipt er at norske soldater gjennom denne videoen distribuerer et inntrykk totalt blottet for forstand, dannelse og verdighet. Det er flaut!

Selvsagt! De burde forutsett den enorme negative PR dette ville få, særlig når vi vet hvor emosjonelle enkelte blir når de ser slikt. At de gjør Kosovo en tjeneste med å avskyte bestanden av kjøtere er ikke noe alle er enig med meg i.

Men vi kan nok være enig om at denne fimingen kunne de spart seg - og oss - for. Jeg driter i kjøterne, men jeg liker ikke at Forvaret blir sett på som et anstalt for triggerhappy sadister som brukte barndommen sin til å rive vingene av fluer eller plyndre trostereder.

For lengre fra sannheten går det ikke an å komme.

Selvsagt! De burde forutsett den enorme negative PR dette ville få, særlig når vi vet hvor emosjonelle enkelte blir når de ser slikt. At de gjør Kosovo en tjeneste med å avskyte bestanden av kjøtere er ikke noe alle er enig med meg i.

Men vi kan nok være enig om at denne fimingen kunne de spart seg - og oss - for. Jeg driter i kjøterne, men jeg liker ikke at Forvaret blir sett på som et anstalt for triggerhappy sadister som brukte barndommen sin til å rive vingene av fluer eller plyndre trostereder.

For lengre fra sannheten går det ikke an å komme.

Folk som mishandler dyr har en større tilbøyelighet til å mishandle andre mennesker. Å ta godt vare på sine kjæledegger er et utpreget sivilisert og sympatisk trekk. De som ikke oppfyller disse kravene til godt dyrehold har et mestringsproblem og det kan, som du er inne på, gå utover f.eks barn.

Hadde jeg vært kompanisjef for disse elendige ambasadørene for den norske hæren hadde jeg sendt dem hjem sporenstriks. Å plante et tonn med bly i en hundekropp, med et dertil uegna våpen, er desktruktivt og avskyelig. De bryter dessuten sine instrukser og det er alvorlig nok dersom man skal representere en nasjon i uniform.

Når det er sagt er det mange mennesker som har et pervertert og perspektivløst syn på dyr og natur. Det mest provosernede eksempelet jeg kan komme på i farten er tilfellet Keiko. Dette dyret burde selvsagt, også av hensyn til dyret selv, vært avrettet over there. De millionene kunne vært brukt på andre ting.

Folk som mishandler dyr har en større tilbøyelighet til å mishandle andre mennesker. Å ta godt vare på sine kjæledegger er et utpreget sivilisert og sympatisk trekk. De som ikke oppfyller disse kravene til godt dyrehold har et mestringsproblem og det kan, som du er inne på, gå utover f.eks barn.

Hadde jeg vært kompanisjef for disse elendige ambasadørene for den norske hæren hadde jeg sendt dem hjem sporenstriks. Å plante et tonn med bly i en hundekropp, med et dertil uegna våpen, er desktruktivt og avskyelig. De bryter dessuten sine instrukser og det er alvorlig nok dersom man skal representere en nasjon i uniform.

Når det er sagt er det mange mennesker som har et pervertert og perspektivløst syn på dyr og natur. Det mest provosernede eksempelet jeg kan komme på i farten er tilfellet Keiko. Dette dyret burde selvsagt, også av hensyn til dyret selv, vært avrettet over there. De millionene kunne vært brukt på andre ting.

Jeg skal ikke begi meg inn på noen psykoanalyse av disse soldatene, eller lete etter motiver for denne leken de bedriver. Jeg registrerer imidlertid at du har forstått mitt poeng uten å la deg provosere gjennom bjelkelaget, og lar debatten tone ut med det.

Annonse

Hei,

Nei, selvsagt bør man fordømme det, men det er jo mye viktigere at man fokuserer på hva som faktisk foregår i en krig, istedet for en liten utvalgt del.

I denne krigen har det vært massemord, massevoldtekter, og så mye faenskap at det blir umulig å forholde seg til. Da blir det kynisk å kritisere soldater for å drepe hunder, når andre rundt dem dreper mennesker.

Med vennlig hilsen

Nesten "merkelig" hvor enig jeg er med deg i det meste du skriver og argumenterer for rundt denne saken Sør:-)

Ulv I Faarikaal

Fremdeles frisk!

Men jeg la merke til at også du faktisk er enig med Sør når det gjelder disse hundene - så "alt er mulig" ser det ut til:-)

Mitt mål er egentlig ikke å være enig med noen. Sør og jeg er nok enige i f eks ulandspolitikk. Selv om vil jeg stille røverbaroner opp og skyte dem, så vil sør bare hjelpe uten å stoppe årsaken til elendigheten. Jeg mener at å skyte 100 røverbaroner i Kongo, og true med å skyte deres underordnede ville spart 5 mill liv på 10 år. Vanlige folk i Kongo er 95% forkomne, sultne analfabeter som blir ranet, plyndret, drept, undertrykt og mishandlet av en liten gruppe. Fantastiske vannkraft- og jordbruksressurser som kunne forsynt hele Afrika står ubrukt på grunn av 100-200 morderiske kjeltringer.

Jeg har alltid vært i mot dyreplageri, men vi skal ikke ilegge dyr menneskelige egenskaper, og det er ingen løsning å drepe mennesker for å verge dyr.

Mitt mål er egentlig ikke å være enig med noen. Sør og jeg er nok enige i f eks ulandspolitikk. Selv om vil jeg stille røverbaroner opp og skyte dem, så vil sør bare hjelpe uten å stoppe årsaken til elendigheten. Jeg mener at å skyte 100 røverbaroner i Kongo, og true med å skyte deres underordnede ville spart 5 mill liv på 10 år. Vanlige folk i Kongo er 95% forkomne, sultne analfabeter som blir ranet, plyndret, drept, undertrykt og mishandlet av en liten gruppe. Fantastiske vannkraft- og jordbruksressurser som kunne forsynt hele Afrika står ubrukt på grunn av 100-200 morderiske kjeltringer.

Jeg har alltid vært i mot dyreplageri, men vi skal ikke ilegge dyr menneskelige egenskaper, og det er ingen løsning å drepe mennesker for å verge dyr.

Jeg er enig med deg i at det ikke er noe mål å være enige med noen her.

Dog er jeg enig i alt du skrev i siste innlegget...:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...