Gå til innhold

Hva kan det være?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har bestilt time til psykolog nå pga av at ikke alt er helt som det skal være. Likevel vil jeg spørre noen om hva det kan være, jeg må nemlig vente i 2 uker på timen hos psykologen.

Jeg er 22 år nå, og har i løpet av de siste 8 årene (ihvertfall )vært veldig asosial, har egentlig bare tenkt at det er blitt en del av personligheten min, inntil nylig. Nå har det blitt så ille at jeg har falt ut av studiene mine (er fremdeles i studiesituasjonen) jeg kommer ikke opp av senga, og kan bli liggende på ukesvis, spiser uregelmessig og i perioder nesten ingenting. Jeg har isolert meg helt fra familie og venner og snakker sjelden med noen som helst i løpet av en dag. Jeg klarer ikke å gjøre helt enkle ting som å vaske klær, eller holde det rent rundt meg. (Søpla flyter til tider og det kan bli ganske skittent før jeg "tar meg sammen" og vasker.Dette var aldri noe problem før.Det hele startet nå i høst. Jeg har gått på antideppresiva i 3 år, og da jeg sluttet i høst gikk det bra i begynnelsen. Så gikk det bare nedover. Likevel kjennes ikke dette ut som en depresjon.Det føles som jeg ikke har noe energi og som jeg har mistet all livsgnist, likevel kan jeg ikke si at jeg føler meg direkte trist eller. Noen dager når jeg må ut å handle det jeg trenger, er jeg nesten redd for å gå ut i dagslys og venter til kvelden vanligvis.Jeg er redd for å gå på kjøkkenet og lage meg mat (bor i kollektiv) fordi de andre er der. Da sulter jeg istedet..NOen ganger tar jeg meg selv i å "rote" med tankene mine:F.eks at jeg tenker på noe,men så asosierer jeg til noe annet og alt blir bare rot., eller at jeg ikke vet hvilken dag det er. (Når jeg har ligget lenge nok..)Jeg føler meg naturlig nok ganske hemmet og vet egnetlig ikke helt hvor dette bærer hen. Hva kan det være, og hva skjer egentlig når jeg er hos psykologen?

- R.K.B

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/137219-hva-kan-det-v%C3%A6re/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...