Gå til innhold

Hundedrapene - igjen

Anbefalte innlegg

Gjest Soldaten

Ser i trådene lenger ned her, at soldatane bak disse drapene, blir unnskyldt med at de har opplevd så mye grusomt under krigen. Jeg har selv vært soldat i Kosovo, og opplevd ting så grusomme, at jeg ikke trodde det var mulig. Betyr det da, at jeg skadeskyter hunder, ler litt, for så å drepe dem? NEI! Jeg kunne aldri ha gjort det! Så å unnskylde disse soldatene, går ikke an. Om de virkelig blir sadister av å være i krigen, vitner det om en svak psyke. Og da burde de ikke ha vært i forsvaret i det hele tatt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/137264-hundedrapene-igjen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Ulv I Faarikaal

6

• Goliath

4

• Mistera

4

• Mr Kahn

3

Mest aktive i denne tråden

Wow! må si meg ganske så enige med deg!

Tror ikke forsvaret sjekker psyken til de som blir sendt ut i krig godt nok!

Har selv familiemedlemmer som har vært FN soldater både i Libanon, Afganistan og Bosnia, sett masse grusomheter, tilogmed blitt beskutt, der soldater har blitt drept...

de har hverken torturert eller drept hunder eller skade skutt menn (som det står i avisen at de gjorde)

Det er desverre en del soldater som håper på å komme i kryssild, slik de får drepe noen... og får de ikke det, så går det ut over f.eks de stakkars hundene...

Klart de måtte skyte de hundene som hadde rabies og var en trussel for innbyggerene i landsbyen, men det er da en viss forskjell mellom en hund med rabies og en uten!

Og hva med denne hunden de daglig sprøytet tåregass i øyenene på i over et år, FØR den angrep dem?

Og hva med den gamle damen som eide den? Har ikke hun liksom opplevd nok?

Håper nå at forsvaret tar dette til betraktning, og aldri lar desse mennene som var med på dette få holde i et våpen igjen, sett dem til latrinetjenesten!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/137264-hundedrapene-igjen/#findComment-856780
Del på andre sider

Gjest Soldaten

Har selv familiemedlemmer som har vært FN soldater både i Libanon, Afganistan og Bosnia, sett masse grusomheter, tilogmed blitt beskutt, der soldater har blitt drept...

de har hverken torturert eller drept hunder eller skade skutt menn (som det står i avisen at de gjorde)

Det er desverre en del soldater som håper på å komme i kryssild, slik de får drepe noen... og får de ikke det, så går det ut over f.eks de stakkars hundene...

Klart de måtte skyte de hundene som hadde rabies og var en trussel for innbyggerene i landsbyen, men det er da en viss forskjell mellom en hund med rabies og en uten!

Og hva med denne hunden de daglig sprøytet tåregass i øyenene på i over et år, FØR den angrep dem?

Håper nå at forsvaret tar dette til betraktning, og aldri lar desse mennene som var med på dette få holde i et våpen igjen, sett dem til latrinetjenesten!

Har også sett at drapene blir forvart med at hundene hadde rabies. Og ja, enkelte i forsvaret var satt til å drepe løshundene, p.g.a smittefare o.l. Men de som ble satt tilå gjøre dette, visste hva de gjorde. Ikke som disse galningene på videoen, som overhodet ikke hadde fått i oppdrag å ta seg av hundeplagen. Og flott at NRK lot være å skjule identiteten til disse idiotene. Måtte de få den straffen de fortjener.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/137264-hundedrapene-igjen/#findComment-856800
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Viktig å se er at dette ikke er representativt, men guttestreker. Jeg har sett bondegutter skyte villkatter og bruke jakthund for å ta dem. De har stor glede av jakten.

At man får et annet syn på hunder når man har sett en hundeflokk angripe mennesker, er helt sikkert.

Mange barn blir faktisk bitt av løshunder, og mange løshunder har rabies. Rabies er livsfarlig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/137264-hundedrapene-igjen/#findComment-856803
Del på andre sider

Annonse

Gjest Soldaten

Viktig å se er at dette ikke er representativt, men guttestreker. Jeg har sett bondegutter skyte villkatter og bruke jakthund for å ta dem. De har stor glede av jakten.

At man får et annet syn på hunder når man har sett en hundeflokk angripe mennesker, er helt sikkert.

Mange barn blir faktisk bitt av løshunder, og mange løshunder har rabies. Rabies er livsfarlig.

Det er mange som synes det er moro å drepe mennesker også, men det kan likevel ikke forsvares.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/137264-hundedrapene-igjen/#findComment-856821
Del på andre sider

Har også sett at drapene blir forvart med at hundene hadde rabies. Og ja, enkelte i forsvaret var satt til å drepe løshundene, p.g.a smittefare o.l. Men de som ble satt tilå gjøre dette, visste hva de gjorde. Ikke som disse galningene på videoen, som overhodet ikke hadde fått i oppdrag å ta seg av hundeplagen. Og flott at NRK lot være å skjule identiteten til disse idiotene. Måtte de få den straffen de fortjener.

Hvilken straff mener du de fortjener?

Vet ikke om noen straff som kan gjøre opp for det de har gjort!

Altså... jeg mener, hva med de barna som følgte etter dem, hva effekt har dette på dem?

Hva med de som eide hundene?

Det er faktisk ikke bare hundene det er gått ut over her!

Hva med han mannen som ble skutt?

Er ikke soldatene der nede for å opprettholde lov og orden?

Hvilke signaler sender da dette ut til de som bor i landbyen der det skjedde...

Hadde dette hendt der jeg bodde (ser for meg en tenkt situasjon) Hadde jeg IKKE hverken stolt eller følt meg beskyttet av desse soldatene uansett om det var bare et fåtall av dem som gjorde dette! (klart de drar alle over en kam).

Om ikke dette landet har vært utsatt for nok, også opplever de dette tilitsbruddet... det er faktisk nok til å starte opprør mot styrkene... Ikke mye taktikk der i gården nei!

Jeg er ganske sinna pga det de gjorde mot hundene, men det var ikke bare mot de det ble gjort, det ble også gjort mot lokalbefolkningen!

Håper virkelig at dette setter fokus på inntaket av soldater som faktisk TÅLER å gå ut i krig og å skille ut dem som burde sitte bak et skrivebord og lempe papirer!

Eller om de aldri skulle ha sluppet forbi sesjonen...

Psykriatrien må inn i forsvaret!

Har desverre ikke noe forslag til straff, uansett hadde de vært *to hard to handel* webmasteren og andre har inne!

Men vold mot vold er jeg ikke for, men derimot psyke mot psyke er jeg for!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/137264-hundedrapene-igjen/#findComment-856835
Del på andre sider

Forskning viser at det faktisk "bare" er 20% av alle soldater som skyter i en krig, dette inkluderer å skyte tilbake når en blir skutt på.

Det jobbes iherdig med å få opp denne prosentandelen, spesielt i USA.

En kan ikke bare sende "snille" personer ut i krig. Hvilke psykiske krav skulle en stille til soldater?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/137264-hundedrapene-igjen/#findComment-856837
Del på andre sider

Gjest Soldaten

Hvilken straff mener du de fortjener?

Vet ikke om noen straff som kan gjøre opp for det de har gjort!

Altså... jeg mener, hva med de barna som følgte etter dem, hva effekt har dette på dem?

Hva med de som eide hundene?

Det er faktisk ikke bare hundene det er gått ut over her!

Hva med han mannen som ble skutt?

Er ikke soldatene der nede for å opprettholde lov og orden?

Hvilke signaler sender da dette ut til de som bor i landbyen der det skjedde...

Hadde dette hendt der jeg bodde (ser for meg en tenkt situasjon) Hadde jeg IKKE hverken stolt eller følt meg beskyttet av desse soldatene uansett om det var bare et fåtall av dem som gjorde dette! (klart de drar alle over en kam).

Om ikke dette landet har vært utsatt for nok, også opplever de dette tilitsbruddet... det er faktisk nok til å starte opprør mot styrkene... Ikke mye taktikk der i gården nei!

Jeg er ganske sinna pga det de gjorde mot hundene, men det var ikke bare mot de det ble gjort, det ble også gjort mot lokalbefolkningen!

Håper virkelig at dette setter fokus på inntaket av soldater som faktisk TÅLER å gå ut i krig og å skille ut dem som burde sitte bak et skrivebord og lempe papirer!

Eller om de aldri skulle ha sluppet forbi sesjonen...

Psykriatrien må inn i forsvaret!

Har desverre ikke noe forslag til straff, uansett hadde de vært *to hard to handel* webmasteren og andre har inne!

Men vold mot vold er jeg ikke for, men derimot psyke mot psyke er jeg for!

Jeg har ingen idé om hvordan disse kommer til å straffes. Selvfølgelig har jeg forslag når det gjelder straff, men det er ikke min sak å avgjøre hva som kommer til å skje med disse. Og kjenner jeg dette straffesystemet rett, slipper de unna med en advarsel. Trist, men sant.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/137264-hundedrapene-igjen/#findComment-856855
Del på andre sider

Gjest Soldaten

Dersom Norge var i krig, ville du kritisert norske soldater som drepte fiendtlige soldater dersom de nøt det de gjorde?

Å drepe fiendtlige soldater og det å drepe uskyldige dyr, kan ikke sammenlignes. Motstanderne i en krig, ER MED i krigen. Det var ikke disse hundene. De kunne ikke forsvare seg på noen måte, og det er det som gjør denne saken grusom.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/137264-hundedrapene-igjen/#findComment-856858
Del på andre sider

Annonse

Forskning viser at det faktisk "bare" er 20% av alle soldater som skyter i en krig, dette inkluderer å skyte tilbake når en blir skutt på.

Det jobbes iherdig med å få opp denne prosentandelen, spesielt i USA.

En kan ikke bare sende "snille" personer ut i krig. Hvilke psykiske krav skulle en stille til soldater?

Psykiske krav?

Dem er det mange av; ikke ha sadomaso (ok her kommer dysleksien min til kort) tendenser.

Ikke være en som dreper fordi han har lyst. osv...

det som er hovedsaken her er at man ikke skal sende mennesker ut i krig som ikke er hendte til å utføre denne krigen skikkelig og å adlyde ordre!

Det er alt for mange idag som er påvirket av film og P2spill O.l som tror at det er slik i den virkelige verden, at de kan skyte og drepe uten at det får konsekvenser for enn.

Om man vil bli Psykosoldat kan de bli leiemordere i stedenfor...

Eller bli med i spesialstyrkene der de faktisk går rett inn i kryssilden, og kan bli drept!

De kan gjøre oppdrag som får dødslysten til å klirre osv osv...

Eller de kan ta plassene til barnesoldatene...

Finnest mange valgmuligheter om du har et deathwish, og om du har en drøm om å torturere og drepe et annet menneske eller dyr!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/137264-hundedrapene-igjen/#findComment-856874
Del på andre sider

Jeg har ingen idé om hvordan disse kommer til å straffes. Selvfølgelig har jeg forslag når det gjelder straff, men det er ikke min sak å avgjøre hva som kommer til å skje med disse. Og kjenner jeg dette straffesystemet rett, slipper de unna med en advarsel. Trist, men sant.

Trist er det og ikke minst skammelig!

Fint at de ikke må ta noe lærdom av dette (ironi)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/137264-hundedrapene-igjen/#findComment-856881
Del på andre sider

Gjest epletre

Selvfølgelig foregår det ennå. Sadister dukker opp hele tiden. Det skumle er jo at vi utruster disse menneskene med våpen.

Soldatene som er i Kosovo naa blir vell ikke utsatt for grusomheter?? De er jo ikke i krig! Det eneste jeg hoerer om fra det hold er hva de har kjopt av gull og klokker og annet dill dall..

Hva er unnskyldningen naa da?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/137264-hundedrapene-igjen/#findComment-856891
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Å drepe fiendtlige soldater og det å drepe uskyldige dyr, kan ikke sammenlignes. Motstanderne i en krig, ER MED i krigen. Det var ikke disse hundene. De kunne ikke forsvare seg på noen måte, og det er det som gjør denne saken grusom.

Spiller det noen rolle om de kan forsvare seg eller ikke? Dyr er forsvarsløse overfor mennesker uansett. Alle dyra på vei til slakteriet er forsvarsløse. Vi kan heller ikke snakke om uskyldig eller skyldig, de kan ikke tenke, men styres av instinkter. Stygge eller pene spørs på øynene som ser.

Jeg syns ikke en slange er stygg, bare fasinerende. Jeg ville aldri drepe en slange, og har sett mange huggormer her og et utall giftige i utlandet, men aldri drept noen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/137264-hundedrapene-igjen/#findComment-856894
Del på andre sider

Ukontrollerbare påstander, slik som at du skal ha tjenstegjort i Kosovo, er mildt sagt latterlig og unødvendig å komme med. Indignasjon og moralske anfektelser på disse bikkjenes vegne er greit nok, men ikke utgi deg for du sannsynligvis ikke er.

Soldatene har vist en grad av uforstand i tjenesten, brukt sine tjenestevåpen uten hjemmel og satt Forsvaret i forlegenhet ved å distribuere en video av leken, men ut over det er dette en fillesak.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/137264-hundedrapene-igjen/#findComment-856919
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...