Gå til innhold

Følelser for dyr: vi spiste kosekaninen

Anbefalte innlegg

Ulv I Faarikaal

For 22 år siden skulle en stor fransk vedder (kanin) avlives på grunn av et skadet bakben. Kaninen var 7 år gamle "Stine" sin kosekanin "Bølle". Bølles "forsvinning" gikk greit.

Bølle ble slaktet og putta i frysern, og ble trukket i melk, vann og urter noen uker senere da ungene var vekk. Det smakte himmelsk til 4 personer som ikke kjente kaninen. De vet ikke den dag i dag at det var en kosekanin, og jeg turde ikke fortelle hverken Stine at vi spiste den, eller de andre hva de spiste.

Nå når hun er snart 30, så tenkte jeg å fortelle historien for å lette på trykket, en som vet det truer med å røpe det. Hvordan går det?

Hva vils Stine si?

Hva vil middagsgjestene si?

Fortsetter under...

Gjest krøvel velle voll i valle

Ville ikke ha fortalt det til "Stine".

De andre middagsgjestene bør det vel gågreit med,vi spiser jo dyr vi ikke kjenner hverdag.

Er noe annet med kjæledyr da.

Dårlig samvittighet eller,ettersom du føler for å lette på trykket?

Tror du kaninen kommer for å hjemsøke deg?

Ulv I Faarikaal

Ville ikke ha fortalt det til "Stine".

De andre middagsgjestene bør det vel gågreit med,vi spiser jo dyr vi ikke kjenner hverdag.

Er noe annet med kjæledyr da.

Dårlig samvittighet eller,ettersom du føler for å lette på trykket?

Tror du kaninen kommer for å hjemsøke deg?

Egentlig hadde jeg glemt hele greia, men kompisen syns saken er så morsom at han bare _må_ røpe det.

Egentlig hadde jeg glemt hele greia, men kompisen syns saken er så morsom at han bare _må_ røpe det.

Syns du bør bli skikkelig sint på kompisen din, og si at det er faktisk ikke hans sak å fortelle noe om dette i det hele tatt! Ærlig talt, hva slags vennskap er det?!

Annonse

Ulv I Faarikaal

Dette har jeg løsningen på;

Du forteller hverken Stine eller middagsgjestene sannheten. Du sender h*n som truer deg av gårde på et fly til (hvor er de strengest?) med bagasjen full av drøggs.

Ikke gjennomførbart, men god ide. Er det ikke rart at noen bare må røpe hemmeligheter?

Syns jeg hører det: "Ikke bare myrdet de kosekaninen min, de spiste den også!" Nesten sånn kannibalgreier.

Enda verre: andrikken "Søren Klype" spiste vi også, mest på grunn av at den løp rundt og kløyp folk i leggen. Den var en annen liten jente sin, og hun vet heller ikke at vi spiste den. De har flytta heldigvis.

Ulv I Faarikaal

Syns du bør bli skikkelig sint på kompisen din, og si at det er faktisk ikke hans sak å fortelle noe om dette i det hele tatt! Ærlig talt, hva slags vennskap er det?!

Jeg tror det er hevn for noen pek jeg spilte han. Det var noe med en fjernkontroll til TVen gjennom et vindu, han trodde han var blitt gal. TVen byttet kanaler, skrudde opp og ned lyden slo seg av og på og DVDskuffen åpnet og lukket seg. Vi hadde samme TV og DVD. Til slutt fikk han øye på meg, og jeg så visst litt for uskyldig ut.

Ikke gjennomførbart, men god ide. Er det ikke rart at noen bare må røpe hemmeligheter?

Syns jeg hører det: "Ikke bare myrdet de kosekaninen min, de spiste den også!" Nesten sånn kannibalgreier.

Enda verre: andrikken "Søren Klype" spiste vi også, mest på grunn av at den løp rundt og kløyp folk i leggen. Den var en annen liten jente sin, og hun vet heller ikke at vi spiste den. De har flytta heldigvis.

De lider av sensasjonslyst og mindreverdighetskomplekser.

Gi ham en omgang med skrubb og grønnsåpe på tunga, og si eplekjekt: Consider this a warning, - neste gang blir det domestos fresh og stålull/dobørsten.

Andrikken? Hva er det? Ei and?

Ulv I Faarikaal

Gi ham en omgang med skrubb og grønnsåpe på tunga, og si eplekjekt: Consider this a warning, - neste gang blir det domestos fresh og stålull/dobørsten.

Andrikk=and med pikk eller hva han-ender har. Det ble fin leverpostei også.

En hanand

Ulv I Faarikaal

Jeg ville ikke fortalt det, for hvis hun er like glad i kosedyrene som jeg er så hadde jeg aldri tilgitt at noen hadde spist "vennen" min.

Den gangen tenkte jeg ikke et øyeblikk på å grave den ned. Den var selvskreven til mat, og jeg gledet meg til å spise den. Anda var enda lettere, for den irriterte meg noe inni granskauen. Hauken tok den nesten en gang også.

Annonse

Andrikk=and med pikk eller hva han-ender har. Det ble fin leverpostei også.

Eier du ikke samvittighet, Ulv?

Nei, forresten - kan vel ikke akkurat komme med pekefingeren, jeg, - med Dagros i stekepanna og ene foten til Saubert i kjøleskapet.

Jeg tror det er hevn for noen pek jeg spilte han. Det var noe med en fjernkontroll til TVen gjennom et vindu, han trodde han var blitt gal. TVen byttet kanaler, skrudde opp og ned lyden slo seg av og på og DVDskuffen åpnet og lukket seg. Vi hadde samme TV og DVD. Til slutt fikk han øye på meg, og jeg så visst litt for uskyldig ut.

*LOL*

hørtes gøy ut :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...