Gå til innhold

Følelser for dyr: vi spiste kosekaninen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Den gangen tenkte jeg ikke et øyeblikk på å grave den ned. Den var selvskreven til mat, og jeg gledet meg til å spise den. Anda var enda lettere, for den irriterte meg noe inni granskauen. Hauken tok den nesten en gang også.

Jeg forstår jo at mennesker spiser dyr, jeg gjør det jo selv, men kosedyr hadde jeg ikke klart å fått ned i halshålet, spesielt ikke min datters, hadde fått dårlig samvittighet resten av livet da.

Annonse

millymollymandy

Tja, du kjenner henne jo og kan vel best vurdere det selv. Om hun ikke er en veldig sart sjel som er medlem av Dyrenes Rettigheter, skulle jeg tro hun tar det pent. "Gjort er gjort og spist er spist" vet du.

Vi spiste forøvrig 2 harer som vi hadde funnet som små og foret opp selv. Den ene av dem, Harry, var helt håndtam, satt ofte på kjøkkenbordet og spiste flatbrød og paprika. Han smakte helt utmerket!

Ulv I Faarikaal

Gulp, er dere smittere?

Spør fordi det går rykter om at medlemmer av det trossamfunnet spiser alt av kjæledyr.

Smiths venner?

I gamle dager byttet men kaniner, sånn at man ikke spiste sin egen hvis man hadde barn. Eller man lot som man byttet.

Gjest forever young

Det var litt tungt å løpe i høy snø, mens snøballene haglet, men jeg kom meg i dekning.

kjempekul idé!. Nå gjenstår det å finne ut hvem av mine venner (fremtidige fiender) som ha samme tv/video .... Har nok tenkt tanken, men du minnet meg om det :-)))

Ulv I Faarikaal

Tja, du kjenner henne jo og kan vel best vurdere det selv. Om hun ikke er en veldig sart sjel som er medlem av Dyrenes Rettigheter, skulle jeg tro hun tar det pent. "Gjort er gjort og spist er spist" vet du.

Vi spiste forøvrig 2 harer som vi hadde funnet som små og foret opp selv. Den ene av dem, Harry, var helt håndtam, satt ofte på kjøkkenbordet og spiste flatbrød og paprika. Han smakte helt utmerket!

HVA!

Spiste dere Harry?

Jeg har også spist Lillegull og Sara Sypike, to kopplam. Og lille Bacon, en pattegris med litt gærne hofter. Nydelig helstekt på grillen, langstekt og penslet med hvitløk, ingefær, salt og pepper.

Æsj! Først kose og så spise? Urk, urk, urk!!!

Hadde noen spist min barndoms små kaniner, og fortalt meg det, selv nå, er jeg redd jeg hadde sett dem som barbarer i lang tid fremover. De ligger nå tilsynelatende og sover i hagen sammen med et par katter. Men egentlig hopper de rundt i dyrehimmelen og gnofser i seg løvetann og epler.

Ulv I Faarikaal

Æsj! Først kose og så spise? Urk, urk, urk!!!

Hadde noen spist min barndoms små kaniner, og fortalt meg det, selv nå, er jeg redd jeg hadde sett dem som barbarer i lang tid fremover. De ligger nå tilsynelatende og sover i hagen sammen med et par katter. Men egentlig hopper de rundt i dyrehimmelen og gnofser i seg løvetann og epler.

De hadde tatt seg bedre ut trukket i melk, og servert med potetmos rosenkål og saus.

Annonse

Gjest what the...

Jeg husker vi hadde en sau hos besteforeldrene våre en gang som vi barna var spesielt glad i.Den kom hjem fra sommerbeite en gang og var stygt såret.Den ble avlivet til stor sorg for oss barna.Nå vet jeg ikke med 100% sikkerhet at vi spiste den,men synes det er rart hvis vi ikke gjorde det.Har ingen problemer med tanken på at jeg kanskje den gang spiste opp stakkars Lea i dag.Er nå 32 år.

Det kan nok være at hun har skjønt det allerede?

Men, det er nok noe annet med en kosekanin enn akvariefisk.

Ihvertfall er det ikke spesielt oppstyr når det dør en fisk eller to av akvariefiskene våre. 4åringen konstaterer at den er død, og at "ja, ja, mallene spiser den jo opp. De rydder opp, de."

Var litt uheldig og fant to døde fisk to dager etter hverandre for en liten uke siden, og vi studerte den første da den var nesten oppspist. Da vi neste dag så at de andre fiskene ivrig holdt på med noe spising, sjekket vi og fant at enda en var død.

4åringen tittet nøye etter, hvorpå hun konstaterte, med utbordering av detaljer, at "den er litt spist på, men det er mer kjøtt igjen på denne enn på den igår. Det er nok ikke så lenge siden denne døde. Men men, de spiser den nok fort opp."

Jadda, her er det ingen tvil om at dyr blir kjøtt når de dør...

Finner vi en død fugl på stranda, ser hun nøye på den og lurer på hvem som skal spise kjøttet. Og forklarer meg detaljert videre at vingene, fjærene og skjelettet ikke blir spist, bare det deilige kjøttet...*ler*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...