Gå til innhold

Keiko, dyrlegepresten og å ilegge dyr menneskelige egenskaper

Anbefalte innlegg

Ulv I Faarikaal

Jeg blir ganske betenkt av slik stigmatisring av dyr til "helgen". Dyr kan ikke tenke og har ikke følelser, kun instinkter. De kan ikke gjøre godt eller vondt med vilje, kun etter instinkt. Dette sjøpattedyret har ikke mer intelligens enn en hund eller katt.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=215838

HVA SØREN ER EN DYRLEGEPREST?

En prest for dyr? Nå får de skjerpe seg nedi der, amerikanere er jo fullstendig skrullete! Ikke alle da.

Fortsetter under...

He he he. Tråd om dette på VG-disk også.... En dyrlegeprest veterioteolog eller no. Det må vel bli han som skal holde minnestund for Spotty som VG også har valgt å bruke spalteplass på....

Jeg blir helt stum i "beundring". Greit å være glad i dyr- anser ikke meg selv for å være et monster når det gjelder dyr og følelser, men et sted går det en grense. Og rett før minnestunden til Keiko ville være passende.

Ulv I Faarikaal

He he he. Tråd om dette på VG-disk også.... En dyrlegeprest veterioteolog eller no. Det må vel bli han som skal holde minnestund for Spotty som VG også har valgt å bruke spalteplass på....

Jeg blir helt stum i "beundring". Greit å være glad i dyr- anser ikke meg selv for å være et monster når det gjelder dyr og følelser, men et sted går det en grense. Og rett før minnestunden til Keiko ville være passende.

Jeg sier som Bastesen: synd med alt det fine hvalkjøttet.

Jeg ville gitt det sjøpattedyret en stor fisk med en håndgranat inni. Pang. Så kunne vi heller hatt grillparty på stranda.

Ulv I Faarikaal

Jaja, det måtte jo være i USA.

Nå leste ikke jeg artikkelen, men det hele er vel for menneskene og ikke for dyret ;o)

Hovedpersoner i begravelser er som regel ikke i en tilstand av tilstedeværelse akkurat, så det må være for å trøste de etterlatte. Hvor er familien til Keiko?

Gjest Ugga Bugga

Hovedpersoner i begravelser er som regel ikke i en tilstand av tilstedeværelse akkurat, så det må være for å trøste de etterlatte. Hvor er familien til Keiko?

De har sikkert sin egen private minnestund i en undervanns-kirke, hvor de leser spekkhoggerpoesi og spiller spekkhoggermusikk.

Annonse

Gjest Ugga Bugga

Spekkhoggermusikk?

Er det verre enn Black Metal?

Vet ikke. Jeg så et intervju med en amerikansk kvinne en gang, som påstod at hvalen var like intelligent som oss mennesker, fordi den drev med musikk og poesi.

Og så mente hun at hvalen beveget seg på en måte som skapte vibrasjoner som var positive for ozonlaget.

*LOL*

Ulv I Faarikaal

Vet ikke. Jeg så et intervju med en amerikansk kvinne en gang, som påstod at hvalen var like intelligent som oss mennesker, fordi den drev med musikk og poesi.

Og så mente hun at hvalen beveget seg på en måte som skapte vibrasjoner som var positive for ozonlaget.

*LOL*

Knegg.

En fra GreenPeace påsto overfor meg at det bare var 2000 vågehval igjen på jorda. Sannheten er at det er ca 1 mill! Av gråhval var det bare 50, men sannheten er at de var 12.000 i 1995, og ca 15.000 nå.

Den verste påstanden var sel, som det bare var 50.000 igjen av sa hun. Sannheten er at det er ca 6 mill av dem.

Hun sa også at hun ville kjempe for at nordmenn ikke skulle love ut skuddpremie på spekkhoggere. Det er 40 år siden det var noe sånt her i landet dah.

Man får ikke akkurat tillit til slike folk.

Gjest Ugga Bugga

Knegg.

En fra GreenPeace påsto overfor meg at det bare var 2000 vågehval igjen på jorda. Sannheten er at det er ca 1 mill! Av gråhval var det bare 50, men sannheten er at de var 12.000 i 1995, og ca 15.000 nå.

Den verste påstanden var sel, som det bare var 50.000 igjen av sa hun. Sannheten er at det er ca 6 mill av dem.

Hun sa også at hun ville kjempe for at nordmenn ikke skulle love ut skuddpremie på spekkhoggere. Det er 40 år siden det var noe sånt her i landet dah.

Man får ikke akkurat tillit til slike folk.

Nei, VI får ikke tillit til slike folk. Men det finnes utrolig mange dumme amerikanere som sluker slikt rått.

Har han familie da? Du får begynne med Keikos slektsgranskining ;o)

"Dyr kan ikke tenke og har ikke følelser, kun instinkter." sier du.

Tror du tar feil der jeg, tror ikke dyr kun gjør ting pga instinkt, det er jo gjordt mangen tester på dyr som viser at dyr både er intelligente og viser følelser som mennesker.

Annonse

Ulv I Faarikaal

Tror du tar feil der jeg, tror ikke dyr kun gjør ting pga instinkt, det er jo gjordt mangen tester på dyr som viser at dyr både er intelligente og viser følelser som mennesker.

Nevn et esksempel på at et dyr har det vi mennesker kaller følelser.

Hunder har flokkinstinkter som sikrer flokkens overlevelse. Dette forstår vi mennesker som kjærlighet. Logringen er et sosialt signal og et tegn på samhørighet med flokken og signaliserer at den aksepterer ditt nærvær.

Katter flytter til naboen hvis de får bedre mat der. Den komplette egoist. Katten kan holdes inne og da forblir den kattunge resten av livet, behovet for oppmerksomhet er kattungeinstinkt.

Osv.

Nevn et esksempel på at et dyr har det vi mennesker kaller følelser.

Hunder har flokkinstinkter som sikrer flokkens overlevelse. Dette forstår vi mennesker som kjærlighet. Logringen er et sosialt signal og et tegn på samhørighet med flokken og signaliserer at den aksepterer ditt nærvær.

Katter flytter til naboen hvis de får bedre mat der. Den komplette egoist. Katten kan holdes inne og da forblir den kattunge resten av livet, behovet for oppmerksomhet er kattungeinstinkt.

Osv.

Apekatter har mennesklige føleleser blandt annet. De har tatt mangen tester på aper, da spesielt sjimpanse og orangutang og fant ut at de kunne vise glede over ting, skamme seg slik som mennesker gjør, være triste osv.

Ulv I Faarikaal

Apekatter har mennesklige føleleser blandt annet. De har tatt mangen tester på aper, da spesielt sjimpanse og orangutang og fant ut at de kunne vise glede over ting, skamme seg slik som mennesker gjør, være triste osv.

Jeg glemte menneskeapene som nok kommer nær noe som ligner følelser.

Jeg sier som Bastesen: synd med alt det fine hvalkjøttet.

Jeg ville gitt det sjøpattedyret en stor fisk med en håndgranat inni. Pang. Så kunne vi heller hatt grillparty på stranda.

Håndgranat? Trenger vi det da? Er det ikke bare å gjøre som i Thailand- la den ligge på stranda noen dager før man prøver å frakte den på tilhenger gjennom byen- og plutselig; BANG midt i sentrum. Og hvalgugge over alt. Festlig. he he he

Ulv I Faarikaal

Håndgranat? Trenger vi det da? Er det ikke bare å gjøre som i Thailand- la den ligge på stranda noen dager før man prøver å frakte den på tilhenger gjennom byen- og plutselig; BANG midt i sentrum. Og hvalgugge over alt. Festlig. he he he

Håndgranat for å avlive den, så vi kunne begynne partering og tilberedning.

Hvilke tester er dette, i så fall? Hvor og når?

De som har kjæledyr blir som oftest knyttet til disse dyrene på en følelsesmessig irrasjonell måte, og da tillegger de mer enn gjerne disse dyrene egenskaper de ikke har.

Amerikanerne og deres såpeserier er nok mye å takke for dette, og større fjols enn amerikanere når det gjelder å tillegge dyr menneskelige trekk skal du lete lenge etter. Vi har fått ganske mange serier fra den kanten der dyrene fremstilles som de rene genier, og folk svelger det som bønner og flesk.

Flipper, Daktari, free Willy og liknende filmer og såpeserier har gitt folk et bilde av dyr som er direkte usunt. Men når det er sagt, noen mennesker trenger disse dyrene, gjerne eldre mennesker som har mistet ektefellen eller de som ikke fungerer sammen med mennesker på det vil liker å tenke på som et normalt sosialt nivå.

Selv ville jeg ikke hatt et tamt blåskjell engang.

Dyrlegeprest er bare et tegn på den ultimate idiotien som amerikansk filmindustri kan generere. Vi har jo allerede kirkegårder for kjæledyr, der folk kan begrave sine firbente familiemedlemmer. Personlig synes jeg dette er å dra det litt langt, men jeg har forståelse for at noen knytter seg mer til dyr enn til mennesker.

Dyr er ikke onde, utspekulerte eller kjeltringer med vilje. De er dumme, umælende og avhengig av matfar eller matmor for å få et måltid mat og et sted å høre til. «Hengivenheten» de viser misforstås gjerne av eierne fordi de dekker et behov som mennesker ikke kan gi dem.

Tror jeg da...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...