Gå til innhold

Hasj og depresjon

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 67
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Kollargol

15

• Vincent

14

• soleil

10

• Dorthe

7

Mest aktive i denne tråden

Hehe...

Nei... Som sagt er hasjen det eneste jeg har merket effekta av uten bivirkninger. Så i og med det er det eneste alternativet pr dags dato vil jeg fortsette med det

Men hvis du vil fortsette, hvorfor da bry deg om hva andre mener? Du vet du bryter loven, og du vet det er delte meninger og erfaringer knyttet til hasj (altså ikke bare positive!), og allikevel er det noe du ønsker. Da får du jo ta alle konsekvensene (kjente og ukjente), eller kutte ut. Men det høres det jo absolutt ikke ut som du er interessert i. Eller tror du seriøst at NHD vil komme med noen vektige argumenter som får deg til å skifte mening?

At skadevirkningene av pot diskuteres. Ikke klare bevis for at det er skadelig. De medisinske effektene finnes det bevis for.

Opplever at vi er paniske til sorten i Norge.

Så rett du har Lankil!

Hasj blir satt i samme kategori som heroin kun for å kriminaliseres!

Det som er konsekvensen er at ¨naturmedisinen¨ blir holdt på avstand fra oss. Iallefall må vi bli kriminell for å få den hjelp man vet man trenger!

Annonse

Men hvis du vil fortsette, hvorfor da bry deg om hva andre mener? Du vet du bryter loven, og du vet det er delte meninger og erfaringer knyttet til hasj (altså ikke bare positive!), og allikevel er det noe du ønsker. Da får du jo ta alle konsekvensene (kjente og ukjente), eller kutte ut. Men det høres det jo absolutt ikke ut som du er interessert i. Eller tror du seriøst at NHD vil komme med noen vektige argumenter som får deg til å skifte mening?

Jeg tror psykologen vil komme med sine synspunkter ut fra min situasjon. Jeg tror han vil redegjøre for både de positive og de negative sidene ved hasj som medisin i depresjonssammenheng.

Og jo... Jeg er interresert i alle synspunkter, men jeg føler meg tvunget til å reagere på synsing og mening når jeg vet innspillene er uriktige.

Din rosende omtale av et rusmiddel bør du holde for deg selv.

Det er det som er problemet med fundamentalistiske narkotikamotstandere av din type - dere vil kneble debatten og nekter for at rusmidler har noen som helst positiv effekt. Men selvsagt har de det, eller ville ingen brukt dem.

Slutt å tull Vincent...

Du vet vel du også at cannabis blir brukt som medisin. Hvilke områder den kan brukes til det formålet er ennå omstridt, men fakta ligger på bordet.

Det er slett ikke tull.

Du nevner cannabis som legemiddal. Jo, det stemmer delvis. Nederland har et forsøktprosjekt gående.

Cannabisen er laboratoriedyrket og har ingen ruseffekt.

Jeg har beskrevet dette tidligre i et annet forum.

Det er det som er problemet med fundamentalistiske narkotikamotstandere av din type - dere vil kneble debatten og nekter for at rusmidler har noen som helst positiv effekt. Men selvsagt har de det, eller ville ingen brukt dem.

Denne debatten hører selvsagt ikke hjemme på dette forum.

Jeg foreslår at du tar denne i et annet forum.

Det er slett ikke tull.

Du nevner cannabis som legemiddal. Jo, det stemmer delvis. Nederland har et forsøktprosjekt gående.

Cannabisen er laboratoriedyrket og har ingen ruseffekt.

Jeg har beskrevet dette tidligre i et annet forum.

Cannabis blir til opplysning brukt mot øyesykdommer (gråstær), Ms, muskel/leddproblemer I NORGE. Og Cannabis blir ikke fremstilt kjemisk i et laboratorie... Det vokser på trær :) Det kan nok hende det er et mindre THC innhold i plantene som brukes til dette formål, men ikke mer hokus pokus enn det.

Det jeg prøver å si er at cannabis er i en utviklingsfase medisinsk sett. Den blir stadig satt i forbindelse med behandling av andre, nye sykdommer og mer og mer utbredt i medisinen.

Derfor er jeg nysgjerrig på hva psykologen her på Doktor online har å si om den saken!

Cannabis blir til opplysning brukt mot øyesykdommer (gråstær), Ms, muskel/leddproblemer I NORGE. Og Cannabis blir ikke fremstilt kjemisk i et laboratorie... Det vokser på trær :) Det kan nok hende det er et mindre THC innhold i plantene som brukes til dette formål, men ikke mer hokus pokus enn det.

Det jeg prøver å si er at cannabis er i en utviklingsfase medisinsk sett. Den blir stadig satt i forbindelse med behandling av andre, nye sykdommer og mer og mer utbredt i medisinen.

Derfor er jeg nysgjerrig på hva psykologen her på Doktor online har å si om den saken!

Jeg snakker selvsagt ikke om kjemisk framstilling. Jeg snakker om kontrollert dyring i laboriatorielignende forhold.

At cannabisinneholdende legemiddel blir foreskrevet her i landet er ukjent for meg. Under hvilket navn selges dette og hvilke(t) legemiddelfirma(er)?

Annonse

Hvordan går familielivet med ektefelle og barn?

Hvordan går det på jobben? Forsørger du deg selv og familien ved inntekt fra arbeid?

Har ikke ektefelle og barn, men en samboer.

Dette forholdet har flere ganger nesten gått galt, og jeg tror det ikke er lang tid før det er over. Dette pga min depresjon, sinne, rastløshet, urasjonelle tanker osv.

Økonomien er heller laber da jeg spesielt i vinterhalvåret såvidt klarer å jobbe 50% - halv lønn.

Har hatt kontakt med både a-etat og trygdekontor, men det fins utrolig liten hjelp å få

Jeg snakker selvsagt ikke om kjemisk framstilling. Jeg snakker om kontrollert dyring i laboriatorielignende forhold.

At cannabisinneholdende legemiddel blir foreskrevet her i landet er ukjent for meg. Under hvilket navn selges dette og hvilke(t) legemiddelfirma(er)?

Produsenter og navn vet jeg ikke, men jeg vet det finnes(i pilleform)

Produsenter og navn vet jeg ikke, men jeg vet det finnes(i pilleform)

Fra et innlegg jeg skrev i januar:

"Fra 1. september kunne man i Nederland få cannabis på resept. Medisinsk cannabis kan utskrives til kreftpasienter, hiv-smittede, personer med multipel sklerose og tourettes syndrom.

To legemiddelselskaper har fått lisens til å dyrke en spesiell type cannabis under laboratoriemessige forhold, og selges under navnene Bedrocan og SIMM.

Boksene inneholder 5 gramsdoser med medisinsk cannabis i form av tørkede blomster fra hamp-planten og koster 44 euro (Ca 400 kroner). Pasientene anbefales å innta substansen som te. "

Proves my point.

"Denne debatten" hører hjemme her i den grad du forsøker å sensurere hva folk kan si eller ikke si om et rusmiddel.

"Det er det som er problemet med fundamentalistiske narkotikamotstandere av din type - dere vil kneble debatten og nekter for at rusmidler har noen som helst positiv effekt. Men selvsagt har de det, eller ville ingen brukt dem."

Du tillegger meg meninger jeg ikke har.

Derfor er en debatt om dette på dette forumet uinteressant.

Du bør forøvrig lære deg å skille bruk/misbruk/legemiddel/nytelsemiddel/rusmiddel.

"Det er det som er problemet med fundamentalistiske narkotikamotstandere av din type - dere vil kneble debatten og nekter for at rusmidler har noen som helst positiv effekt. Men selvsagt har de det, eller ville ingen brukt dem."

Du tillegger meg meninger jeg ikke har.

Derfor er en debatt om dette på dette forumet uinteressant.

Du bør forøvrig lære deg å skille bruk/misbruk/legemiddel/nytelsemiddel/rusmiddel.

"bruk" av "legemiddel" som "rusmiddel" til "nytelsesmiddel" kan "missbrukes"

Vanskelig å skille?

Jeg tror psykologen vil komme med sine synspunkter ut fra min situasjon. Jeg tror han vil redegjøre for både de positive og de negative sidene ved hasj som medisin i depresjonssammenheng.

Og jo... Jeg er interresert i alle synspunkter, men jeg føler meg tvunget til å reagere på synsing og mening når jeg vet innspillene er uriktige.

Snakker ikke ut fra personlig erfaring men fra et ståsted som venn til mennesker som røyker hasj daglig. Vet ikke om direkte skader, bortsett fra at noen kan bli ganske sløve, i betyding mange planer, men lite aktivitet.

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...