Gå til innhold

Hasj og depresjon

Anbefalte innlegg

Fra et innlegg jeg skrev i januar:

"Fra 1. september kunne man i Nederland få cannabis på resept. Medisinsk cannabis kan utskrives til kreftpasienter, hiv-smittede, personer med multipel sklerose og tourettes syndrom.

To legemiddelselskaper har fått lisens til å dyrke en spesiell type cannabis under laboratoriemessige forhold, og selges under navnene Bedrocan og SIMM.

Boksene inneholder 5 gramsdoser med medisinsk cannabis i form av tørkede blomster fra hamp-planten og koster 44 euro (Ca 400 kroner). Pasientene anbefales å innta substansen som te. "

I enkelte land bruker de Cannabis i spray-form i behandlingen av MS plager.

Men det er ikke noe argument for å bruke det ukritisk mot depresjon og angst i egne doseringer.

På kort sikt kan nok hasj fungere godt som angstdempende, men på lengre sikt vil det fungere som en likegladsprøyte ovenfor livet. Angsten og depresjonen kan bli verre og i verste fall kan en som har psykiske problemer utvikle psykose på grunn av bruken.

Fortsetter under...

• Svar 67
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Kollargol

15

• Vincent

14

• soleil

10

• Dorthe

7

Mest aktive i denne tråden

Har ikke ektefelle og barn, men en samboer.

Dette forholdet har flere ganger nesten gått galt, og jeg tror det ikke er lang tid før det er over. Dette pga min depresjon, sinne, rastløshet, urasjonelle tanker osv.

Økonomien er heller laber da jeg spesielt i vinterhalvåret såvidt klarer å jobbe 50% - halv lønn.

Har hatt kontakt med både a-etat og trygdekontor, men det fins utrolig liten hjelp å få

Hvordan er det med initiativet og pågangsmotet?

I enkelte land bruker de Cannabis i spray-form i behandlingen av MS plager.

Men det er ikke noe argument for å bruke det ukritisk mot depresjon og angst i egne doseringer.

På kort sikt kan nok hasj fungere godt som angstdempende, men på lengre sikt vil det fungere som en likegladsprøyte ovenfor livet. Angsten og depresjonen kan bli verre og i verste fall kan en som har psykiske problemer utvikle psykose på grunn av bruken.

"I enkelte land bruker de Cannabis i spray-form i behandlingen av MS plager."

Skulle du tilfeldigvis vite under hvilke navn disse selges?

"I enkelte land bruker de Cannabis i spray-form i behandlingen av MS plager."

Skulle du tilfeldigvis vite under hvilke navn disse selges?

Er ikke sikker. Mener jeg leste om det på nrk sine nettsider. Tror det var i England og muligens Danmark de prøver det.

Var en som skrev om det på "alternativ" behandling her på forumet en gang.

Annonse

At skadevirkningene av pot diskuteres. Ikke klare bevis for at det er skadelig. De medisinske effektene finnes det bevis for.

Opplever at vi er paniske til sorten i Norge.

At daglig bruk av hasj er skadelig for lungene og kan gi psykiske plager er vel ikke akkurat ukjent?

Hyppig bruk og disposisjon for psykisk lidelse øker muligheten for psykisk skade.

For lungene er hasjrøyking mye verre enn tobakk.

Annonse

Nils Håvard Dahl, psykiater

Har ikke ektefelle og barn, men en samboer.

Dette forholdet har flere ganger nesten gått galt, og jeg tror det ikke er lang tid før det er over. Dette pga min depresjon, sinne, rastløshet, urasjonelle tanker osv.

Økonomien er heller laber da jeg spesielt i vinterhalvåret såvidt klarer å jobbe 50% - halv lønn.

Har hatt kontakt med både a-etat og trygdekontor, men det fins utrolig liten hjelp å få

Det var det jeg tenkte. Hasjen hjelper aldri noen med psykisk lidelse:

"Dette forholdet har flere ganger nesten gått galt, og jeg tror det ikke er lang tid før det er over. Dette pga min depresjon, sinne, rastløshet, urasjonelle tanker osv."

Dette (depresjon, sinne, rastløshet, urasjonelle tanker) kan godt skyldes hasjen.

"Økonomien er heller laber da jeg spesielt i vinterhalvåret såvidt klarer å jobbe 50% - halv lønn."

"Behandlingen" med hasj har ikke greid å føre deg tilbake til normal funksjon.

"Har hatt kontakt med både a-etat og trygdekontor, men det fins utrolig liten hjelp å få."

På samme måte som alle andre narkomane legger du skylden over på "systemet" for at det går dårlig. Det vil aldri gå bra før en selv tar ansvaret for livet sitt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...