Gå til innhold

Hasj og depresjon

Anbefalte innlegg

Jeg forstår ikke hvorfor du spør psykiateren? Tråden her viser jo at du allerede har gjort deg opp en mening om dette som du ikke vil rokke ved.

Prøv å slutte helt med hasj i f.eks. et halvt år og se hvordan du takler det. (Men det tror jeg ikke du verken kan eller vil).

Fortsetter under...

• Svar 67
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Kollargol

15

• Vincent

14

• soleil

10

• Dorthe

7

Mest aktive i denne tråden

Du vil ikke bruke medisiner pga. bivirkninger.

En hasjen, da? Ingen bivirkninger der???

Høres ikke ut som den (hasjen) har gjort deg bedre, iallfall.

Høres litt defansivt ut å røyke hasj som behandling. Noe mer konstruktivt må du vel kunne gjøre? Har du snakka med psykolog/psykiater om andre behandlingsformer?

At daglig bruk av hasj er skadelig for lungene og kan gi psykiske plager er vel ikke akkurat ukjent?

Hyppig bruk og disposisjon for psykisk lidelse øker muligheten for psykisk skade.

For lungene er hasjrøyking mye verre enn tobakk.

Vel, jeg røyker aldri hasj, men det er da andre metoder å innta pot på.

Forøvrig er det svært mange forskere som mener at pot er bedre enn tobakk. Er ikke så mye tjære i marihuanaen. Vanligvis blander man jo både hasj og marihuana med tobakk, så blir jo noe av det samme.

Vel, jeg røyker aldri hasj, men det er da andre metoder å innta pot på.

Forøvrig er det svært mange forskere som mener at pot er bedre enn tobakk. Er ikke så mye tjære i marihuanaen. Vanligvis blander man jo både hasj og marihuana med tobakk, så blir jo noe av det samme.

Ok da. Inntar du hasj på andre måter enn å røyke så slipper du ialle fall luftveisplager.

Men den hasjen som man røyker er det mer tjære i enn tobakk.

Når det gjelder det psykiske så blir det litt som å tisse i buksa for å holde varmen.

Nå er det ikke ideelt å knaske beroligende i store mengder og over tid heller, men det fins andre måter å takle det enn å ruse seg.

Jeg forventer ikke at han skal oppfordre til hasjbruk,, men rett å slett sette ting i perspektiv for meg.

Jeg vet med sikkerhet at hasjen hjelper meg i mine tyngste stunder, men det kan være aspekter jeg ikke har tatt i betrakting, eller ikke vet om.

Jeg vil bare ha en profesjonell uttalelse i mitt konkrete tifelle (så langt det er mulig)

Det finnest undersøkelser som tyder på at hasj stimulerer sletting av dårlige minner.

http://www.newscientist.com/hottopics/marijuana/naturalhigh.jsp

Dessverre er det også en sammenheng mellom dårlig hukommelse og depresjon, sånn at glemsel gjennom hasj eller alkohol gjerne vil forverre depresjonen på sikt.

Mvh

firebird1365380441

Tro dette eller ei, men jeg har lett overalt etter informasjon om skadevirkninger av pot uten å finne noe særlig. Vet at det kan være vanedannede og dermed også sløvende ved overbruk, men tviler sterkt på at det er usunt med en blås i ny og ned. Leste engang av pot ikke er er fysisk avhengende som sterkere stoffer, men at det gjerne leder til sådanne.

Jeg er forøvrig for legalisering av pot. I Norge blir pot sett på som narkotika, så når man først at har tatt pot-steget er det kort vei til farlige narkotikum. I de fleste andre land er det et steg til pot/sigaretter og et nytt steg opp til narkotika.

Hadde vært interessant å sett fagmannens svar på dette.

En blås i ny og ne? I dette tilfellet virker det ikke som at vedkommende kun røyker seg en rev av og til....

Det må da være en viss forskjell på å bruke hasj som "selvmedisinering" og å "ta seg en blås i ny og ne"?

Jeg tror personlig at for folk med ulike psykiske problemer, vil hasj kun føre til enda mer problemer rent psykisk(og kanskje fysisk) enn hva personen hadde fra før.

Mvh

Annonse

Gjest Lonkil

En blås i ny og ne? I dette tilfellet virker det ikke som at vedkommende kun røyker seg en rev av og til....

Det må da være en viss forskjell på å bruke hasj som "selvmedisinering" og å "ta seg en blås i ny og ne"?

Jeg tror personlig at for folk med ulike psykiske problemer, vil hasj kun føre til enda mer problemer rent psykisk(og kanskje fysisk) enn hva personen hadde fra før.

Mvh

Yep, det er selvsagt skadelig om man bruker det flere ganger daglig.

Jeg snakka en gang med en psykiater som var helt åpen for at hasj kunne ha en lindrende effekt på depresjon. Hvorvidt han mente det _burde_ brukes på denne måten er jeg mer usikker på.

Jeg har røykt hasj i 8 år daglig og sluttet for ca. 6 måneder siden. Det er helt utrolig hvor mye bedre jeg føler meg i dag. Jeg har fortsatt litt sosial angst og kan være paranoid, men nå har jeg ihvertfall makt til å takle det.

Jeg røykte en liten bønne i går og fikk fullstendig tilbakefall med "stress" i hele kroppen, selv om jeg var med gode venner jeg er trygg på.

Jeg tror kroppen min bringer fram disse dårlige følelsene fordi den forbinder det med smaken, lukten og hele sanseintrykket jeg får av hasj/marijuana.

Det var siste gangen jeg røykte hasj. En fin bekreftelse på hvorfor jeg sluttet :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...