Gå til innhold

Mer om dialekter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, æg lige dialekten min. Æg vokste opp på en plass som ligge på grensen mødlå to forskjellige dialekta å æ nok prega av dæ. Dæ medføre au at mange kan ha problema mæ å plassera okka dialekt. Ikkje helt dæ eina, men ikkje heilt det andra helle.

nedover mot sokndal, med littegranne jærsk(evt egersundsk) blandet inn?

• Svar 66
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Kanutten

4

• cecily

4

• Jorunn

2

• KaVa

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Nei, den er altfor vanlig og jeg syns den kan oppfattes litt blærete.

(østlandsk)

Skulle ønske jeg snakket stavangersk.

c",)

Skrevet

Nei, den er altfor vanlig og jeg syns den kan oppfattes litt blærete.

(østlandsk)

Skulle ønske jeg snakket stavangersk.

:) :)

Skrevet

Ja, æ lier han veldig godt. Men som mi seier her så e dialekta vår "grei nok"

Ser at æ bomma litt i går. Vi siår ikke "mi" å "seier" her i byen, så de æ vel litt lengår vest, tenkår æ. Antageli Søgne?

Gjest javeldå
Skrevet

Stavangårsk e jo kj den finaste dialektå akkuratt... Men alt e bedre enn bergensk;-)

Jo det e an ! Må du je deg !

Gjest javeldå
Skrevet

Ja, de jørr eg nemmligt! Men ann hørres løyen ud på tv... og ser løyen ud nå når eg skrive..

Eg syns'kje an hørres løyen ud på TV jaffal. Bler heilt varme om hjerta når eg hørr'an.

Skrevet

nedover mot sokndal, med littegranne jærsk(evt egersundsk) blandet inn?

Du har nesten helt rett, ikke på sokndalssiden av Egersund, men på nordsiden av Egersund der overgangen mellom jærdialekten og egersundsdialekten er :-)

Skrevet

Du har nesten helt rett, ikke på sokndalssiden av Egersund, men på nordsiden av Egersund der overgangen mellom jærdialekten og egersundsdialekten er :-)

c",)

Skrevet

Om i like dialekta mi? Ja de jør i. I må ærli innrømme at i syns moldedialekta e den fineste i heile lanne. Kjøle fin dialekt, om i må få sei de sjøl.

Skrevet

Om i like dialekta mi? Ja de jør i. I må ærli innrømme at i syns moldedialekta e den fineste i heile lanne. Kjøle fin dialekt, om i må få sei de sjøl.

I au snakka Molde-dialekt når i vil. I budde i romsdal te i va sju år og he halle slekta mi buande der.

No bor ej på sunnmøre :o)

Skrevet

Ja, eij e nå veldi stålt ta dialekta mi eij da.. Hekje høyrt at nåkken he sakt nåkke negativt om den heller.. Men de e vanskli å halde på ho, sia eij he bodd på Østlandet i så mange år...

Søre sunnmøre?

Skrevet

Nei, eg har'kje mye sansen for dialekten min. Vett'kje koffår, men 'an hørres så vulgære ut.

Ingen grunn til det, den er sexy!

Skrevet

Søre sunnmøre?

Sør og sør...E kje heilt sikker på dissa himmel retningane, men plassen eij kjem frå ligg langs me Storfjorden da... Du da?

Skrevet

Sør og sør...E kje heilt sikker på dissa himmel retningane, men plassen eij kjem frå ligg langs me Storfjorden da... Du da?

Ojsann....kanskje du er naboen min da.. ;o)

Bor også langs Storfjorden...

Skrevet

Ojsann....kanskje du er naboen min da.. ;o)

Bor også langs Storfjorden...

MORRO!! *ler*

Men siden jeg nå bor på østlandet, trenger du ikke være engstelig for at jeg skal sette meg oppå klessnora di å titte inn i vinduet ditt.. ;-D

Hva er første og siste bokstaven på byda di da???

Gjest Nordlenning
Skrevet

Ja eg e kjempe stålt over dialekta mi.

Mange sei at det hørest ut som at vi søng når vi prat,det kan eg ikke sjønn heilt. Ka dokk fra sør syns om dialekte fra nord?

Syns dokk det e jævlig å hør på? Har fått hørt så mye dritt om dialekta mi,men eg lik den.

Snakka ranværing kommer fra mo i rana.

Skrevet

MORRO!! *ler*

Men siden jeg nå bor på østlandet, trenger du ikke være engstelig for at jeg skal sette meg oppå klessnora di å titte inn i vinduet ditt.. ;-D

Hva er første og siste bokstaven på byda di da???

Hehe, har bodd på Østlandet i 13 år jeg også, men er tilbake i hjembygda igjen:o)

Jeg bor på et lite sted som heter G-t. Du bor kanskje i S-n kommune? ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...