Gå til innhold

Pusse opp kjøkken og kjøkkeninnredning

Anbefalte innlegg

Gjest New new new
Skrevet

Hva bør man ha på veggen og gulv?

I dag er det gammel overmalt tapet på kjøkkenet. Den er dessverre veldig bulkete etc pga det ser ut som om de tidligere beborne har spaklet ett eller annet her og der før de malte, da må man vel ha noe nytt oppå?

Er det et helsike å ta ned og så opp igjen overskapene for å få lagt eventuelt ny tapet pent?

Hva er best på kjøkkengulv? Fliser eller parkett? I og med at vi har parkett (gammel) andre plasser i huset bør vi kasnkje velge fliser, siden det ikke kan gå i ett bør det kanskje skille seg ut? Det er vel også noe som heter tarkettfliser.

Har tenkt til å male kjøkkeninnredningen.

Kan det være lurt å heve overskapen også sette enn hylle under? For å få mer plass og slippe rotet oppå??

Noen tips forøvrig??

Skrevet

Uten at jeg kan si så mye teknisk, vil jeg si at fliser uten tvil er best på kjøkkengulv. Ikke for det, parkett er helt fint det også. Men det blir vel litt en smakssak. På vegger har jeg som regel malt over strietapet eller helt glatt papptapet. Også må man nesten ha fliser over kjøkkenbenken - hvis man ikke er så avansert at man har aluminium da.

"..........................."

Skrevet

Vi holder på å bygge og har et svare strev med å bestemme oss for hva slags gulv vi skal ha. Det er noe negativt uansett hva slags gulv man velger får jeg inntrykk av. Men vi har landet på fliser med varmekabler under. Det negative her er at mister du noe, så er det garantert å knuse. Men alt i alt, så valgte vi dette pga interiøret ellers og fordi vi likte det best.

Skrevet

Du bør absolutt fjerne kjøkkeninnredningen før du tapetserer. Resultatet blir mye bedre da.

Det kan tenkes at den gamle tapeten er lagt inntil skapene.

Den gamle tapeten bør fjernes helt. Får du den ikke helt bort, må du helsparkle. Får du vekk alt så flekksparkler du bare.

Gjest fliser, aldri i livet !!!
Skrevet

Vi holder på å bygge og har et svare strev med å bestemme oss for hva slags gulv vi skal ha. Det er noe negativt uansett hva slags gulv man velger får jeg inntrykk av. Men vi har landet på fliser med varmekabler under. Det negative her er at mister du noe, så er det garantert å knuse. Men alt i alt, så valgte vi dette pga interiøret ellers og fordi vi likte det best.

Min bror har akkurat kjøpt seg et hus med fliser på kjøkkenet, forbanna dritt !!!!!

ALT som detter ned blir til 1000 knas, og med en liten en krabbenes rundt er IKKE det noe morsomt.

En annen ting, flisene sprekker pga varmekablene, så det er ikke mye pent ...... og MYE jobb for å reparere ...... nå er flisene som er brukt der da huset ble bygd i 2000 gått ut av produksjon så de får heller ikke tak i samme flisene lenger, kjempefint etterhvert det ....

Gjest støttes
Skrevet

Min bror har akkurat kjøpt seg et hus med fliser på kjøkkenet, forbanna dritt !!!!!

ALT som detter ned blir til 1000 knas, og med en liten en krabbenes rundt er IKKE det noe morsomt.

En annen ting, flisene sprekker pga varmekablene, så det er ikke mye pent ...... og MYE jobb for å reparere ...... nå er flisene som er brukt der da huset ble bygd i 2000 gått ut av produksjon så de får heller ikke tak i samme flisene lenger, kjempefint etterhvert det ....

Fliser er dessuten et helsike å holde rent. Joda, selve flisene er jo glatte, men fugene nytter ikke å få rene. Samme om det er kjøkken eller bad, så er det fuger. Og hvis fugene er lyse ser man etterhvert all den dritten som samler seg der.

Da vi solgte det forrige huset vårt, som hadde flislagt bad, lå vi på kne og skrubbet fugene med mikrofiberklut og Jif. Brukte omtrent like lang tid på badet alene, som på resten av huset til sammen!

Fliser - nei takk!

Skrevet

De derre laminatflisene er ikke så dumme på et kjøkken.

De er lette å legge, du slipper problematikken med fuger å holde rene, og de er ganske pene å se på. Du får dem i mange farger, både lyse, rødlige og grå. Ta en titt hos leverandøren før du bestemmer deg.

Skrevet

Vi har parkett på kjøkkengolvet, og er veldig fornøyd med det.

Skrevet

vi har parkett på kjøkkenet og helflist bad. kjøkkengulvet er en drøm å vaske sammenlignet med badeflisene. som noen andre har sagt her, så er fuger noe helsike å vaske rent. tørrmopp er det beste, men noen ganger må en jo til med vann også, ikke noe særlig gøy nei.

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Keramisk flisegulv:

Leder varme på overflaten og er derfor "kaldt" å gå på, men svært behagelig hvis det er gulvvarme. Fugene er noe skitt å holde rene, bruk mopp. Hvis du mister noe knusbart på det, kan du regne med at det knuser, mulig flisa knuer også knuser hvis limet ikke er kompakt under. Å ombestemme seg og legge nytt gulv er vel ikke alkkurat lett, siden fliselimet er temmelig solid.

Jeg ville hatt fugelimt plastlaminat på kjøkken. Limet gjør gulvet tett.

Skrevet

Personlig synes jeg det er rart at så mange foretrekker parkett på kjøkken. Parkett tåler nesten ikke vann! Jeg vil kunne kokkelere i vei uten å bekymre meg for litt søl.

Fliser tåler vann, men mister man noe knuses det ofte og dessuten er fliser (fugene) ikke alltid lett å holde rene.

Det virker som om mange mener det bare er disse to alternativene som en "fine" nok, men det finnes mye annet også.

Linoleum og vinyl behøver slett ikke være som de stygge beleggene man kanskje husker fra oppveksten. Andre alternativer er gulv av kork, gummi etc.

Jeg skal selv pusse opp kjøkkenet og de fleste "steiler" når jeg opplyser om at parkett og fliser er helt utelukket.

Skrevet

laminat. Pergo Kitchen. Limfritt, supersterk overflate, smussavvisende....

Tåler golvvarme, tåler vannsøl - og pent å se på.

Skrevet

Personlig synes jeg det er rart at så mange foretrekker parkett på kjøkken. Parkett tåler nesten ikke vann! Jeg vil kunne kokkelere i vei uten å bekymre meg for litt søl.

Fliser tåler vann, men mister man noe knuses det ofte og dessuten er fliser (fugene) ikke alltid lett å holde rene.

Det virker som om mange mener det bare er disse to alternativene som en "fine" nok, men det finnes mye annet også.

Linoleum og vinyl behøver slett ikke være som de stygge beleggene man kanskje husker fra oppveksten. Andre alternativer er gulv av kork, gummi etc.

Jeg skal selv pusse opp kjøkkenet og de fleste "steiler" når jeg opplyser om at parkett og fliser er helt utelukket.

laminat da?

Skrevet

laminat da?

Ja, laminat tåler mye mer enn enn parkett. Ok alternativ, men man må være litt forsiktig med søl (vann, vin... etc) også med laminat.

Gjest New new new
Skrevet

laminat. Pergo Kitchen. Limfritt, supersterk overflate, smussavvisende....

Tåler golvvarme, tåler vannsøl - og pent å se på.

Da blir det antakeligvis Pergo gulv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...