Gå til innhold

Stikkontaker i USA

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tanya1365380060

Hei,

Tangen (som er fra 110V til 230V) kan du bruke begge steder, og med en adaptor.

Føneren er trolig kun for 230V, så den må du legge igjen hjemme.

Jeg vil tippe at tangen er ujordet.

(Jeg jobber med dette, og jeg reiser mye.)

Med vennlig hilsen

Bare et spm til, siden du virker så skarp på dette området :)

Jeg har jo allerede kjøpt en, men man skulle da tro at de selger slike på Gardermoen? Vet du om de gjør det?

Bare et spm til, siden du virker så skarp på dette området :)

Jeg har jo allerede kjøpt en, men man skulle da tro at de selger slike på Gardermoen? Vet du om de gjør det?

Det husker jeg ikke, men jeg vil anta at de gjør det.

Dog tipper jeg at en adaptor på Gardermoen koster mer enn en helt ny tang i USA gjør!

Ønsker deg en god tur.

Med vennlig hilsen

HZ-diff. forårsaker jo bare turtallsforkjell. Så hvis hun ikke kan leve uten den så er det vel ok:-)

Hei,

En 230V føner kjørt på 115V gir kun 25% effekt (ikke 50%).

Og det er upraktisk å transportere en transformator som kan takle 1200W! Den vil koste langt mer enn en ny føner, og veie kanskje 5 kg!

Med vennlig hilsen

Tanya1365380060

Det husker jeg ikke, men jeg vil anta at de gjør det.

Dog tipper jeg at en adaptor på Gardermoen koster mer enn en helt ny tang i USA gjør!

Ønsker deg en god tur.

Med vennlig hilsen

Hehe, ja det er vel sannsynlig :)

Takk for ønsket om en god tur :)

Hei,

En 230V føner kjørt på 115V gir kun 25% effekt (ikke 50%).

Og det er upraktisk å transportere en transformator som kan takle 1200W! Den vil koste langt mer enn en ny føner, og veie kanskje 5 kg!

Med vennlig hilsen

Hun sier at hun har vender på føneren (115v, se tråd) Da får hun turtallstapet som 50 HZ forårsaker. Hun vil på død og liv ha den - og da er det ikke så mye å gjøre med det:-)

Annonse

Hun sier at hun har vender på føneren (115v, se tråd) Da får hun turtallstapet som 50 HZ forårsaker. Hun vil på død og liv ha den - og da er det ikke så mye å gjøre med det:-)

Hei,

Rettertangen, ikke føneren! :-)

Det finnes nok reise-fønere også, men den hun har er nok en vanlig 230V.

Med vennlig hilsen

Hei,

Rettertangen, ikke føneren! :-)

Det finnes nok reise-fønere også, men den hun har er nok en vanlig 230V.

Med vennlig hilsen

Ikke lag surr i huet mitt:-/ Hvis hun vil ta med seg hvitevarer til USA - så er det greit for meg.

Jeg hadde ei tante som flytta hjem fra USA for noen år siden, hun hadde med seg hurtigmixere og lignende som jeg måtte gjøre inngrep på her hjemme. Hvis de ikke var for store strømslukere klarte jeg å halvere spenning _inn_ med en diode. (halvleder)

Fint å høre, kjøpte nemlig ujordet :)

Til slutt vil jeg si uten å spekulere mer: Motoren i føneren din vil gå en del saktigere pga. periodeforskjell - mens elementet vil opprettholde temperaturen. Altså - elementet vil bli utsatt for høyere temperatur enn her hjemme - men hvor mye er jeg ikke sikker på. Dette til tross for spenningsvenderen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...