Gå til innhold

Romantiske Italia?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og kjæresten skal til Italia i sommer. Vi drar tur-retur Roma, men har ikke bestilt hotell/bestemt oss for hva vi skal gjøre når vi er der nede. Har rundt ti dager. Noen gode forslag? Har tenkt på å leie bil, og dra enten nordover eller sørover. Hva anbefales?

Tusen takk for alle forslag!

Gjest forever young
Skrevet

capri kanskje, iallfall dagstur ut på øya, og masse fine steder på fastlandet, der man kan bo deilig og evt. dyyyyyyrt :-))

elllers er firenze en opplevelse, mye bedre enn venezia. og den italienske rivieraen, akkurat i bøyen der italia svinger sydover, der er noen fine eksotiske små byer

Gjest forever young
Skrevet

capri kanskje, iallfall dagstur ut på øya, og masse fine steder på fastlandet, der man kan bo deilig og evt. dyyyyyyrt :-))

elllers er firenze en opplevelse, mye bedre enn venezia. og den italienske rivieraen, akkurat i bøyen der italia svinger sydover, der er noen fine eksotiske små byer

ps. i roma: husk Trastevere!!

men det er mye trafikk i roma, så kom dere for all del et annet sted oxo, som nevnt i innlegget isted

Skrevet

Napoli, med tur til Capri. Og Pompeii. Alt ligger et stykke sør for Roma.

Skrevet

Jeg ville prøvd å få med meg de stedene Gyda nevner.

Napoli er spennende. Veldig mye å se og oppleve, men pass dere for lommetyver. Jeg har aldri noensinne møtt så mange tyver og kjeltringer på en gang som jeg gjorde i løpet av et par dager i Napoli!

Capri er kjempefint men DYRT. Få med dere den blå grotten på veien dit ut.

Pompei er også et must når dere likevel er i nærheten. Siden dere skal på kjærlighetstur må dere jo få med dere all den erotiske kunsten som er der;-)

Sorrento er nydelig! Byen ligger på klippene og overalt er det uteserveringer med en utsikt som kan ta pusten fra en. Perfekt for romantikk:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...