Gå til innhold

FU: Har du potteplanter hjemme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du potteplanter hjemme?

a: nei, ingen.

b: noen få.

c: ja, masse.

d: ?

Og hvorfor?

* * *

Jeg har ingen. Hadde det før vi flyttet, men nå har vi mye mindre bilder på veggene enn før, og så har vi ingen potteplanter lenger. Ser mye åpnere, lysere og finere ut, syns jeg.

Men jeg setter gjerne en bukett friske blomster i vase på bordet, av og til. :)

Gjest Pricilla
Skrevet

Har du potteplanter hjemme?

a: nei, ingen.

b: noen få.

Har en eneste en i gangen, den står på en "benk".. Ikke benk, men vet ikke hva det heter ; )

c: ja, masse.

d: ?

Har det ikke fordi jeg synes ikke jeg har plass.. Har andre pyntegjenstander..

Har som regel tulipaner eller amarillos på bordet... Synes det er mye penere siden leiligheten ikke er særlig stor.

Skrevet

Hadde ganske mange i mange år. Så ganske plutselig i fjor, begynte de å daue, den ene etter den andre.

Så nå har jeg vel fire-fem stykker. vet ikke hvorfor de ikke trives. liker blomster, men liker ikke å dulle med dem.

Elsker tulipaner og andre snittblomster. Men det klarer ikke mannen min å forstå, selv om vi har vært sammen i over tolv år.... Så jeg kjøper selv.

Skrevet

Ja, jeg har

13 stk. Vet ikke om det er mange eller ikke?

Skrevet

c.

Har stort hus, og føler det er med på å fylle ut litt og pynte opp.

Skrevet

Noen få - dvs. 3 stykker ;) Har absolutt ikke grønne fingre, derfor har jeg ikke flere ;)

Skrevet

C

Synes det er pent. Ikke alle får like godt stell alltid, så noen dauer.

Har tre planter på jobb, de ser ut til å trives bedre.

Skrevet

Ja, har 5-6 stykker, tror ikke jeg hadde klart å leve i et hjem uten planter, det ser så trist ut.

Skrevet

22 planter jeg kommer på i farta. Alle grønne og de fleste står på gulvet ("trær")

Fordi de gir meg ro.

Skrevet

ja, jeg har noen i vinduskarmen og noen som står oppå benker og bord. men bare de som tåler å være 2-3 uker uten noe særlig vann...

Skrevet

Jeg har nøyaktig 1 potteplante. Den er pen og enkel, men jeg vet ikke navnet på den.

Ellers kjøper jeg også avskårne blomster når jeg skal friske opp litt.

Gjest forever young
Skrevet

har noen få - helt nødvendig. like nødvendig som stearinglys om vinteren. noe må være levende, vet dere. (synes jeg, iallfall)

fint å ha noen få - da lærer du dem å kjenne, så du vet om de vil ha mye eller lite vann. men de må tåle å tørke ut av og til. ellers dør de jo bare. Store som står på gulvet er best. Gjerne selvvanningspotter.

Skrevet

Jeg har 4 grønne planter som ofte henger med bladene for jeg glemmer å vanne dem:o)

2 av dem er presanger som jeg gjerne vil ta vare på, resten har jeg bare der.

Skrevet

Har en pengeplante som jeg fikk i en slags vennskapsgave, så den må jeg jo ta vare på.. :)

Ellers har jeg en lysegrønn sukkulent. Alt annet dør relativt fort.

Hadde en timian-plante og den døde etter et par dager. Tåler de plantene ingenting?

Gjest josefine 1
Skrevet

Ja jeg har grønne planter i vinduene, både på kjøkken og i stua. I stua har jeg endel store planter også.

Hvorfor, jo fordi jeg syns det pynter opp litt, og så syns jeg det blir en bedre luft i huset, det sies jo at grønne planter renser luften.

Og så syns jeg det er hjemmekoselig med planter i huset jeg da :o)

I tillegg kjøper jeg innimellom tulipaner :o), må kjøpe dem selv ja selv om det bor en mann her også :o)

Skrevet

Svar: C

Selv om jeg jo har fått med meg at det er mye mer trendy å ha minst mulig av dem nå, så er jeg fortsatt på den grønne bølge fra 80-90-tallet! *S*

Hvorfor? Tja... jeg har nå engang alle disse svære plantene, så hvorfor skal jeg kvitte meg med dem når de både er pene, friske og pynter opp? Og jeg attpåtil har god plass og heller ikke har flyttet de siste årene og derved følt meg fristet til å kaste dem.... *S*

Skrevet

Haugevis med planter, lysestaker, tørkede blomster og minst en million pynteting type krystallboller/figurer, stein, messing og glassting.

Noen ganger skulle jeg ønsker kona hadde litt testosteron.

Skrevet

Har ca 15 planter så det blir vel c. Når våren kommer kjøper jeg flere :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...