Anki Skrevet 24. februar 2004 Skrevet 24. februar 2004 Vet noen hvem som har skrevet den? eller finnes den i flere versjoner? Jeg har søkt og søkt uten å finne ut av det. Visste ikke før i dag at den var laget melodi til jeg da 0 Siter
laban Skrevet 24. februar 2004 Skrevet 24. februar 2004 Tror han heter Tore Magnus Petterson og bruker bare Tore Magnus som artistnavn. 0 Siter
Anki Skrevet 24. februar 2004 Forfatter Skrevet 24. februar 2004 Tror han heter Tore Magnus Petterson og bruker bare Tore Magnus som artistnavn. Men den melodien han har laget kan umulig være så gammel som den jeg hørte i dag. Den jeg hørte i dag var nemlig gammel, fra 50 eller 60-tallet. Fant nemlig en kassett som broren til mormora mi har gitt ut for leeenge siden 0 Siter
Gemini Skrevet 24. februar 2004 Skrevet 24. februar 2004 Men den melodien han har laget kan umulig være så gammel som den jeg hørte i dag. Den jeg hørte i dag var nemlig gammel, fra 50 eller 60-tallet. Fant nemlig en kassett som broren til mormora mi har gitt ut for leeenge siden Jeg har hørt Våre små søsken med melodi for lenge siden, så om denne Tore Magnus har laget melodi i de senere årene så er det flere versjoner. Vet ikke om jeg har noen gode tips dessverre... 0 Siter
Dorthe Skrevet 24. februar 2004 Skrevet 24. februar 2004 Er ikke det Lillebjørn Nilsen da som har laget melodien? 0 Siter
Anki Skrevet 24. februar 2004 Forfatter Skrevet 24. februar 2004 Er ikke det Lillebjørn Nilsen da som har laget melodien? Lillebjørn Nilsen? Jeg tenker på den som har tekst som begynner med: "Jeg har en liten søster, jeg har en liten bror som er litt annerledes enn andre barn på jord" - har han sunget den da? 0 Siter
Dorthe Skrevet 24. februar 2004 Skrevet 24. februar 2004 Lillebjørn Nilsen? Jeg tenker på den som har tekst som begynner med: "Jeg har en liten søster, jeg har en liten bror som er litt annerledes enn andre barn på jord" - har han sunget den da? Jeg tror det men jeg kan godt tro feil )eller var det Finn Kalvik. Det var i hvert fall en av de store visesangerene men ikke Øystein Sunde og ikke han bergenseren Jan Eggum. 0 Siter
Gjest javeldå Skrevet 24. februar 2004 Skrevet 24. februar 2004 Det er Inger Hagrup som har skrevet diktet. 0 Siter
Anki Skrevet 24. februar 2004 Forfatter Skrevet 24. februar 2004 Det er Inger Hagrup som har skrevet diktet. Ja, men det er melodien til diktet jeg mener den er laget som sang ogsåskjønner du 0 Siter
Tinúviel Skrevet 24. februar 2004 Skrevet 24. februar 2004 Det er Finn Kalvik. Han hadde den i visesangboka han ga ut for på 70 eller 80-tallet. En av mine favoritter når jeg lærte meg å spille gitar. 0 Siter
Dorthe Skrevet 24. februar 2004 Skrevet 24. februar 2004 Det er Finn Kalvik. Han hadde den i visesangboka han ga ut for på 70 eller 80-tallet. En av mine favoritter når jeg lærte meg å spille gitar. Ga ikke han ut mange sanger med tekst av Inger Hagerup som han laget nye melodier til? Kvelden lister seg på to og Det bor en liten baker og flere andre? 0 Siter
Anki Skrevet 24. februar 2004 Forfatter Skrevet 24. februar 2004 Det er Finn Kalvik. Han hadde den i visesangboka han ga ut for på 70 eller 80-tallet. En av mine favoritter når jeg lærte meg å spille gitar. Men den sangen her ble spilt inn av en helt annen lenge før 70-tallet ... Hvor lenge har Finn Kalvik holdt på som artist da? 0 Siter
laban Skrevet 24. februar 2004 Skrevet 24. februar 2004 Men den melodien han har laget kan umulig være så gammel som den jeg hørte i dag. Den jeg hørte i dag var nemlig gammel, fra 50 eller 60-tallet. Fant nemlig en kassett som broren til mormora mi har gitt ut for leeenge siden Tore Magnus vant en eller annen konkurranse med den melodien ca. 1970 hvis jeg ikke husker helt feil (men det kan det jo hende at jeg gjør). Om andre har satt melodi til samme dikt tidligere, aner jeg ikke. 0 Siter
Anki Skrevet 24. februar 2004 Forfatter Skrevet 24. februar 2004 Tore Magnus vant en eller annen konkurranse med den melodien ca. 1970 hvis jeg ikke husker helt feil (men det kan det jo hende at jeg gjør). Om andre har satt melodi til samme dikt tidligere, aner jeg ikke. Ok, fant en mailadresse til han så jeg var så frekk at jeg sendte han en mail jeg Håper jeg får svar fra han 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.