Gå til innhold

meget langt innlegg, men håper på hjelp.

Anbefalte innlegg

Gjest Groelgro

Hallo.

Dette kommer til å bli et veldig langt innlegg.

Jeg sliter med nerveprobleme 24 timer i døgnet. Det er meget slitsomt.

Har vært syk i ca 1 1/2 år nå.Kanskje litt lengre.

Problemet mitt er at jeg sliter med dødsangst(har gjort det siden jeg var i 5 års alder.

Jeg prøvde å røyke hasj for 2 år siden. Det fikk fatale følger.

Jeg følte at jeg ble "borte" og kom "tilbake" igjen hele tiden. Jeg var helt sikker på at jeg skulle dø osv.

Etter at dette ga seg gikk det bra i noen mnd, men så satte det igang for fult.

Jeg sperret meg inne, begynte på cipramil og stesolid. Turte ikke å gå ut på trappa en gang.

Dette forsatte til jeg fikk meg en jobb ca 1/2 år etterpå. Jobbet der ca 1/2 år og begynte å gå hjemme igjen.

Etter det har alt bare gått nedover.

Får ike sove om natten. Føler at jeg har to personligheter. Klarer ikke å sitte/ligge på visse plasser, for da er jeg sikker på at jeg dør osv.

Kjenner igjen ting hele tiden.

Tror at jeg egentlig er død eller ligger i koma og gjennopplever livet mitt føre jeg døde.

Tar til meg alt som har med verdens undergang, krig og død og alt det somer negativt. Det bare setter seg fast i hodet mitt. Positive ting går inn det ene øret og ut det andre øret.

Klarer ikke at folk er snille og vennlige mot meg. For da tror jeg at jeg kommer til å dø. Jeg er her samtidig som jeg ikke er her.

Klarer ikke å skille på drøm og virkelighet.

Tror at jeg har alverdens farlige sykdommer. Har veldig mye vont i hodet pga nervene mine(noe som jeg vet) men tror alikevel at det er hjernesvulst eller noe annet farlig.

Jeg er gift og dette går veldig utover ekteskapet. Har absolutt ingen sexlyst, klarer ikke å sove i samme seng som mannen min en gang.

Jeg har gått hos psykolog med dette, men han "friskmeldte" meg etter et par mnd.

Det er så altfor mye mer jeg skulle ha skrevet, men det får være nok.

Håper at noen kan hjelpe meg. Klarer ikke dette mer.

Jeg sitter å "kutter" opp meg selv til tider også.

Hva skal jeg gjøre.

Vær så snill å hjelp meg noen der ute.

Mvh Groelgro.

Fortsetter under...

Hei.

Jeg vet akkurat hvordan du har det.Sliter selv med angst.

Hvor gammel er du?

Vær så snill å hjelp meg,sier du.

Selv synes jeg det er godt å ha noen å prate med.Har du det?

Hvis ikke kan du godt maile meg,det setter jeg stor pris på.Så kan vi hjelpe hverandre.

[email protected]

Jeg har så mye jeg ville ha sagt til deg,men jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne.

Mail meg nå,så kan du kanskje ringe meg hvis du trenger noen å prate med nå.

Nils Håvard Dahl, psykiater

Du trenger langvarig psykoterapi og muligens medisiner.

Du er nødt til å snakke med legen din for å få en ny henvisning. Helst til en psykiatrisk poiklinikk - ikke til en privatpraktiserende psykolog.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...