Gå til innhold

Musikk til ei på 36 år?

Anbefalte innlegg

Gjest Gammelmøy

Husker ikke hva vi hørte på på 80 og 90-tallet. Tenkte jeg skulle laste ned noe, men kommer ikke på noe som helst...

Kan du hjelpe meg?

Trenger navnet både på sang og artist.

Huff, har visst blitt gammel..

Anbefal gjerne noe nytt også som du tror kan passe til meg.

Liker rolige melodiøse sanger. Men også noe med fart i, da ikke type vikingarna e.l.om noen skulle tro det :)

Ikke lett å forklare musikksmak, men om noen skjønner noe her :)

Gammelmøy

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/137749-musikk-til-ei-p%C3%A5-36-%C3%A5r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Big Mac

Ikke kall deg gammel da!

Jeg er bittelittegrann eldre, og opplevde hele 80-tallet, og aldri har vel musikken vært dårligere, rocken dummere, poppen mer glætt...

Selvsagt finnes det unntak, mot slutten av 80-årene begynte det å syde under overflaten, noe som ga seg utslag i det mangfoldige 90-tallet.

Men skal du absolutt drive selvpining, så finner du en del navn på grupper og låter her:

http://www.80tallet.no

Gjest Gammelmøy

Ikke kall deg gammel da!

Jeg er bittelittegrann eldre, og opplevde hele 80-tallet, og aldri har vel musikken vært dårligere, rocken dummere, poppen mer glætt...

Selvsagt finnes det unntak, mot slutten av 80-årene begynte det å syde under overflaten, noe som ga seg utslag i det mangfoldige 90-tallet.

Men skal du absolutt drive selvpining, så finner du en del navn på grupper og låter her:

Få noen gode fra 90-tallet da! :o)

Gjest Big Mac

Få noen gode fra 90-tallet da! :o)

:-) Det greier jeg ikke! Det var altfor mye bra til å plukke ut noe. Det var grønsjen, det var trip-hopen, det var alle metall-sjangrene, det var elektronika/dance/tekno-variantene, og rocken som kom tilbake igjen, for ikke å glemme alt det jeg har glemt.

90-årene var bra!

Gjest forever young

Noe med fart i er Opus' "Life is life" :)

Diverse Gipsy Kings er også futt i.

Bruce Springsteens "The river", sterk og rolig sang.

Fart: Lisa Stanfield "Someday (I'm Coming Back)"

Kom ikke på mer i farten.

*tusler til køys*

springsteen's som nevnt over, er fin. ellers er jo 70talls ikke til å komme utenom, uansett alder. det begynte allerede på 60tallet. men det lages mye fint nå. hva med norah jones?? kan spilles på repeat i det uendelige.....

Annonse

Gjest forever young

springsteen's som nevnt over, er fin. ellers er jo 70talls ikke til å komme utenom, uansett alder. det begynte allerede på 60tallet. men det lages mye fint nå. hva med norah jones?? kan spilles på repeat i det uendelige.....

ps. N.Jones er rolig og melodiøs, slik du ønsket. hun kom med ny for to uker siden, ellers er den forrige topp

Gjest ChiengMai

Ikke kall deg gammel da!

Jeg _elsker_ 80-tallsmusikk. Syns det kom mye bra det tiåret.

Gjest ChiengMai

Flere sangvalg her:

U2 - The Joshua Tree (1988)

Bruce Springsteen - The River (1980)

The Clash - Sandinista (1980, årets beste etter min mening)

Ry Cooder - Borderline (1980)

The Waterboys - Fisherman's Blues (1988)

Tom Waits - Heartattack and Vine (1980)

Ultravox - Vienna (1983)

Kunne nok holdt på i dagevis, men jeg tror jeg gir meg her.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...