Gå til innhold

Bendelorm

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så noe om dette i en tråd nedenfor. Er det virkelig mange som får det? Har aldri hørt om noen som har hatt det. Men så er vel ikke det noe man kringkaster heller kanskje.

Så en i naturfagsalen på ungdomsskolen, og den var jo utroooolig ekkel. Hvordan får man det?

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Smitter f eks via hender. La partner og resten av familien får en bendelormkur.

Kompisen min eter ganske mye, og har ikke bendelorm, jeg tror han ER en slags bendelorm :)

Skrevet

Kompisen min eter ganske mye, og har ikke bendelorm, jeg tror han ER en slags bendelorm :)

JEG har ikke bendelorm, altså. Lurte bare på om det var utbredt og litt sånt. Litt ekkelt å ha en sånn diger orm inni seg da. Hvordan blir man kvitt den?

Gjest Pricilla
Skrevet

Er vel mest unger som får det.. Husker ei i parken hadde det. man får det av bakterier. kan få det av snøspising, sandspising eller smitte av andre...

Det som er så jævlig med bendelormen er at den kan bli opptil flere meter lang, og man kan dra og dra og få ut masse, men hodet "biter" seg fast i magen og vokser seg stor igjen på det man spiser...

Skrevet

JEG har ikke bendelorm, altså. Lurte bare på om det var utbredt og litt sånt. Litt ekkelt å ha en sånn diger orm inni seg da. Hvordan blir man kvitt den?

Smitten kommer fra dyr, og unger får det gjerne i seg fra sandkassa hvis det har vært katter og gjort fra seg der.

Det finnes ormekurer.

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Kjemisk kur. "Insektmiddel" mot orm.

Dette er litt klønete skrevet, og ikke sikkert alt er riktig:

http://home.online.no/~sostuve/ascariskur.html

Slikt er jobb for profesjonelle, ikke noe man fikler med selv.

Skrevet

Er vel mest unger som får det.. Husker ei i parken hadde det. man får det av bakterier. kan få det av snøspising, sandspising eller smitte av andre...

Det som er så jævlig med bendelormen er at den kan bli opptil flere meter lang, og man kan dra og dra og få ut masse, men hodet "biter" seg fast i magen og vokser seg stor igjen på det man spiser...

Ekkelt! Tenk å ha en flere meter lang mark i magen. *spy*

Skrevet

da jeg var ung så var jeg sååå tynn så tynn, men spiste som en hest for å legge på meg, men det funka ikke. Så fikk jeg høre om bendelorm, og jeg fikk jo helt hetta for jeg trodde jo helt sikkert at jeg hadde det og at en jevel av en orm åt alt maten inni meg, heldigvis så hadde jeg ikke orm da. puh, bare stor forbrenning.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...