Gå til innhold

Blir kaken tørr eller går det bra?

Anbefalte innlegg

I morgen skal jeg bake en sjokoladekake til broren min (som en overraskelse) som skal ha venner på besøk. Det er en liten langpanne-kake med glasur. Det skal være fotballkake, med mål og seigmenn som spiller, og derfor blir det vanskelig å putte plast rundt kaken, og jeg har heller ikke noe stort lokk jeg kan ha oppå.

Så spørsmålet mitt er, hvis jeg lager kaken sånn i 10-tiden om morgenen, og setter den i kjøleskapet, holder den seg fin fram til gjestene kommer kl 19-20 da? Uten plast utenpå, altså. Eller blir den tørr?

Fortsetter under...

Hvis du vil pakke den inn, kan du kanskje bruke aluminiumsfolie? Den er litt lettere å forme og få til stå litt "opp" dersom du har mye pynt på kaka.

Ellers tror jeg vel ikke det er noen krise om den står noen timer kjøleskapet uten tildekking. Eller, jo - du kan legge et kjøkkenhåndkle over. Det holder sikkert bra nok for så kort tid.

Annonse

Den holder seg helt sikkert fin til kvelden.

Men likevel ville jeg valgt å pakke den inn. Jeg bruker ofte bakepapir nærmest kaka, og så aluminiumsfolie over der. Bakepapiret er lett og setter seg ikke fast, og aluminiumsfolien kan formes så den ikke ødelegger pynten, men likevel tetter den litt. Jeg ville ikke pakket den HELT tett, tror jeg, for en helt fersk sjokoladekake som pakkes tett kan bli litt klebrig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...