melbatoast Skrevet 25. februar 2004 Skrevet 25. februar 2004 I morgen skal jeg bake en sjokoladekake til broren min (som en overraskelse) som skal ha venner på besøk. Det er en liten langpanne-kake med glasur. Det skal være fotballkake, med mål og seigmenn som spiller, og derfor blir det vanskelig å putte plast rundt kaken, og jeg har heller ikke noe stort lokk jeg kan ha oppå. Så spørsmålet mitt er, hvis jeg lager kaken sånn i 10-tiden om morgenen, og setter den i kjøleskapet, holder den seg fin fram til gjestene kommer kl 19-20 da? Uten plast utenpå, altså. Eller blir den tørr? 0 Siter
Gjest bon appetitt Skrevet 25. februar 2004 Skrevet 25. februar 2004 Den blir bare bedre og bedre til lenger den står. Bare du pakker den godt inn i kjøleskapet du så blir dette bra. 0 Siter
melbatoast Skrevet 25. februar 2004 Forfatter Skrevet 25. februar 2004 Den blir bare bedre og bedre til lenger den står. Bare du pakker den godt inn i kjøleskapet du så blir dette bra. . 0 Siter
Gjest bon appetitt Skrevet 25. februar 2004 Skrevet 25. februar 2004 . * en STOR plastpose f.eks. * har du ikke en høy kakeboks (f.eks. Tupperware) kanskje naboen har ??? 0 Siter
Gemini Skrevet 25. februar 2004 Skrevet 25. februar 2004 Kan du ikke bruke plastfilm ("Gladpack") over da? 0 Siter
Gyda Skrevet 25. februar 2004 Skrevet 25. februar 2004 Hvis du vil pakke den inn, kan du kanskje bruke aluminiumsfolie? Den er litt lettere å forme og få til stå litt "opp" dersom du har mye pynt på kaka. Ellers tror jeg vel ikke det er noen krise om den står noen timer kjøleskapet uten tildekking. Eller, jo - du kan legge et kjøkkenhåndkle over. Det holder sikkert bra nok for så kort tid. 0 Siter
Gjest halina Skrevet 25. februar 2004 Skrevet 25. februar 2004 Den holder seg helt sikkert fin til kvelden. Men likevel ville jeg valgt å pakke den inn. Jeg bruker ofte bakepapir nærmest kaka, og så aluminiumsfolie over der. Bakepapiret er lett og setter seg ikke fast, og aluminiumsfolien kan formes så den ikke ødelegger pynten, men likevel tetter den litt. Jeg ville ikke pakket den HELT tett, tror jeg, for en helt fersk sjokoladekake som pakkes tett kan bli litt klebrig. 0 Siter
Gjest forever young Skrevet 25. februar 2004 Skrevet 25. februar 2004 sjok.kake trenger ikke stå i kjøleskapet samme dag, tvertom! Hvis du ikke har luftig type smørglasur, da 0 Siter
Anki Skrevet 25. februar 2004 Skrevet 25. februar 2004 Det går så fint at! Jeg gjør det sånn hver eneste gang jeg baker sjokoladekake. Eller det vil si - jeg pleier å bake den dagen før sånn at kaka blir saftigere av glasuren Lykke til! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.