Gjest lyst Skrevet 25. februar 2004 Skrevet 25. februar 2004 Noen som vet om det finnes video med yoga-øvelser? Noen som kan anbefale noe? Jeg er 24 år, slank men er ganske "stiv" i kroppen, knaker i knærne osv Ikke noe god kondis. Vil ikke bli slankere, bare mykere i leddene og få fastere rumpe, lår osv. Hva slags trening kan dere anbefale for meg? 0 Siter
Mistera Skrevet 25. februar 2004 Skrevet 25. februar 2004 Det er lettere å lære ut ifra bøker... De finner du hos de fleste bokhandlere, finnest mange bøker om yoga for nybegynnere... Viktig å begynne riktig, og ikke slutte fordi du er for stiv... du mykner opp etterhvert, og du må absolutt ikke presse kroppen men la den bestemme selv... Det er også viktig å gjøre det flere ganger i uken, jeg gjør det hver dag... om du lærer å meditere har du også en fordel, da pustingen er den samme, og det finnest flere sorter yoga etterhvert som du blir flinkere... 0 Siter
Gjest Tristelin@ Skrevet 25. februar 2004 Skrevet 25. februar 2004 Lån bøker på bibilioteket! Så kan du kjøpe den du liker best. Kanskje Pilatestrening også er noe for deg. Høres slik ut. Finnes en bok om det også. 0 Siter
Gjest trenger tips Skrevet 25. februar 2004 Skrevet 25. februar 2004 Det er lettere å lære ut ifra bøker... De finner du hos de fleste bokhandlere, finnest mange bøker om yoga for nybegynnere... Viktig å begynne riktig, og ikke slutte fordi du er for stiv... du mykner opp etterhvert, og du må absolutt ikke presse kroppen men la den bestemme selv... Det er også viktig å gjøre det flere ganger i uken, jeg gjør det hver dag... om du lærer å meditere har du også en fordel, da pustingen er den samme, og det finnest flere sorter yoga etterhvert som du blir flinkere... Har du tips til new age musikk? 0 Siter
Gjest se der du Skrevet 25. februar 2004 Skrevet 25. februar 2004 Jeg bestilte to bøker om yoga på nettet. Bokkilden.no, søk på yoga. Bøkene har fått terningkast. En bok het noe med stress.. 0 Siter
Gjest Yogakurs! Skrevet 25. februar 2004 Skrevet 25. februar 2004 Skal du begynne med yoga el.l bør du absolutt gå et kurs! Bøker og videoer kan gi deg en idé, men det er utrolig viktig å få veiledning på hvordan man gjør øvelsene så man ikke gjør noe feil (som kan føre til feilbelastning, skader osv) I Oslo har jeg hatt stor glede av ashtangayoga (poweryoga) www.ashtangayoga.no. Ellers er det mange andre å velge i. Jeg er stiv og det har hjulpet meg enormt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.