Gå til innhold

Video'n har mista fargene - hjelp!

Gjest Svart-hvitt er ikke gøy...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Småsyk storesøster skulle få slappe av med en videofilm i dag, men det er jo ingen farger på noen av filmene lenger!

Vi har en Panasonic NV-FJ710 (hvis det er navnet, da...), og jeg finner verken bruksanvisningen eller gubben.

Har noen et godt tips å komme med?

TV'n har farger, altså, i fall det er viktig...

Gjest prøv dette
Skrevet

Trykk på fjernkontrollen, prøv tastene. Du vil nok komme til "colour" eller noe slikt, og trykk da på + (pluss) så fargene kommer igjen..

Skrevet

Trykk på fjernkontrollen, prøv tastene. Du vil nok komme til "colour" eller noe slikt, og trykk da på + (pluss) så fargene kommer igjen..

Niks, det har jeg gjort allerede uten noe som helst resultat. Ordet "farger" kom opp, men det var bare om det skulle være auto eller noe annet. Prøvde alle variantene, men det var ingenting som ble endret.

Men takk for at du prøvde!

Skrevet

Dunke i videomaskina? ;)

Hm, kan alle fargene ha lagt seg i toppen av maskina, kanskje?

Må testes.

*dunker-og-slår*

Niks, ingen forandring.

Men takk for tipset!

Gjest prøv dette
Skrevet

Niks, det har jeg gjort allerede uten noe som helst resultat. Ordet "farger" kom opp, men det var bare om det skulle være auto eller noe annet. Prøvde alle variantene, men det var ingenting som ble endret.

Men takk for at du prøvde!

Der du kom til farger skulle det da gått an å stille på noe.. Prøv igjen!! Trykk på + eller den som får lyden opp.

Skrevet

Hm, kan alle fargene ha lagt seg i toppen av maskina, kanskje?

Må testes.

*dunker-og-slår*

Niks, ingen forandring.

Men takk for tipset!

hehe, pleier å hjelpe på tv'en min, sjø. Vidoy har jeg ikke, men det er jo en teknisk dubeditt det også

Det er vel heller jeg som skulle hatt et dunk i hodet, tenker jeg ;)

Skrevet

hehe, pleier å hjelpe på tv'en min, sjø. Vidoy har jeg ikke, men det er jo en teknisk dubeditt det også

Det er vel heller jeg som skulle hatt et dunk i hodet, tenker jeg ;)

Må prøves.

*dunker-damedame-i-hodet*

Niks, hjalp ikke.

Men takk for tipset!

Skrevet

Der du kom til farger skulle det da gått an å stille på noe.. Prøv igjen!! Trykk på + eller den som får lyden opp.

Gjorde det, og da hoppet "markøren" bortover til de andre valgene. Selv om jeg sa OK på ett og ett av de andre valgene, skjedde det ingenting. Og det var med den knappen man stiller opp lyden med, ja.

Hm... Kan den ha gått i stykker? Videoen er bare et drøyt år, men...

Gjest prøv dette
Skrevet

Gjorde det, og da hoppet "markøren" bortover til de andre valgene. Selv om jeg sa OK på ett og ett av de andre valgene, skjedde det ingenting. Og det var med den knappen man stiller opp lyden med, ja.

Hm... Kan den ha gått i stykker? Videoen er bare et drøyt år, men...

Se om du kan stille fargen direkte på tv'en. se under skjermen der du også har lyd.. Du må kanskje åpne et lokk.

Skrevet

Det er trolig scart-kabelen som har litt dårlig kontakt.

Trekk ut scart-kabelen i videoen og tv-en. Sett den deretter på plass igjen.

Skrevet

Må prøves.

*dunker-damedame-i-hodet*

Niks, hjalp ikke.

Men takk for tipset!

hehe... :)

Skrevet

Se om du kan stille fargen direkte på tv'en. se under skjermen der du også har lyd.. Du må kanskje åpne et lokk.

Finner ikke noe lokk på TV'n...

Nå har jeg prøvd igjen på den innstillinga på farger, men det skjer ingenting. Derimot har TV-bildet blitt litt - eh - uskarpt...

Tror jeg bare må gi meg, jeg, før jeg ødelegger Tv'n også...

3-åringen kaller det for dårlig TV, men det får hun leve med!

Skrevet

Det er trolig scart-kabelen som har litt dårlig kontakt.

Trekk ut scart-kabelen i videoen og tv-en. Sett den deretter på plass igjen.

Kremt. Med fare for å virke nokså dum (for det har vel ingen tenkt hittil?): Hva er en scart-kabel? Og hvor sitter den?

Skrevet

Kremt. Med fare for å virke nokså dum (for det har vel ingen tenkt hittil?): Hva er en scart-kabel? Og hvor sitter den?

Kabelen som går ut av videoen og inn i tv'n.

Skrevet

Det er en forholdsvis kraftig kabel som sansynligvis går fra videoen til TV'n. Den har en avlang tilnærmet firkantet kontakt i hver ende (ca 1*5 cm).

Skrevet

Du kan evnt. prøve å snu kabelen.

Skrevet

Kabelen som går ut av videoen og inn i tv'n.

Har tatt ut alle kabler bak på TV'n og videoen, og satt dem inn igjen. Ingenting skjedde.

Snu kabelen: Det var farger på videoen i går, og ingen har vært bak der. Er det da noe poeng å snu kabelen?

Skrevet

Har tatt ut alle kabler bak på TV'n og videoen, og satt dem inn igjen. Ingenting skjedde.

Snu kabelen: Det var farger på videoen i går, og ingen har vært bak der. Er det da noe poeng å snu kabelen?

Ja, det kan det være. Prøv - det er iallefall gratis.

Skrevet

Da kan det være menyoppsettet i videoen din.

Har noen "lekt seg" litt med den, og uheldigvis endret noen settinger?

Eller så kan det være "trackingen" som er litt ute. Den kan du vanligvis også justere fra fjernkontrollen eller direkte på videospilleren.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...