Gå til innhold

hjeeeelp... trening på SATS

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

trener på S.A.T.S, er sånn passe fornøyd. til den prisen burde det f.eks vært flere timer rundt om på døgnet. jeg jobber en del kvelder, slik at jeg gjerne ville hatt bedre tilbud av spinningtimer på formiddagen. er kresen når det gjelder renhold, og der synes jeg også de burde vært flinkere. tomme papirholdere er ikke godt nok når en betaler over 400 i mnd.

ellers passe fornøyd. de fleste intstruktørene er flinke og kan en del om trening og kropp, men så er det alltid noen som tror de vet, men som lærer folk helt feil.

Blir du feks sterk, noe som ratt kan skje når du trener styrke, så blir du bedt om å bytte trenings studio. For de vil bare ha "normalt" trenede mennesker der.

Derfor.

Da har du vært på et "rart" SATS senter.

Der jeg trener er det alt fra helt nybegynnere i dårlig form til personer som er svært godt trent og langt over "normalt sterke".

Og det har aldri vært noe problem.

Derimot blir de som driver seriøs "bygging" pent bedt om å trene på et mer egnet sted. Men det er noe helt annet enn å bli sterk av treningen.....

Gjest trenerikkeder

Da har du vært på et "rart" SATS senter.

Der jeg trener er det alt fra helt nybegynnere i dårlig form til personer som er svært godt trent og langt over "normalt sterke".

Og det har aldri vært noe problem.

Derimot blir de som driver seriøs "bygging" pent bedt om å trene på et mer egnet sted. Men det er noe helt annet enn å bli sterk av treningen.....

De som driver med seriøs bygging har betalt 5000kr for å trene og har like mye rett til det. Der kom diskimineringen...

Gjest forever young

De som driver med seriøs bygging har betalt 5000kr for å trene og har like mye rett til det. Der kom diskimineringen...

jaja, tror jeg er langt fra 'seriøs bygging' *ler* Men det virket ikke helt som trening i sal var egnet for nybegynnere, dvs. de som har hatt en lang treningspause - det er vel mitt problem her

SATS bestemmer selv hva slags miljø de ønsker der.

Og det er helt klart at et bygger miljø ikke passer sammen med de som ønsker litt vanlig trening.

Jeg har selv trent i 25 år og på mange ulike treningssentre. Når jeg var mer "seriøs" så ville et SATS senter passet svært dårlig for meg nettopp fordi det ikke er et "byggermiljø" der.

Og jeg forstår godt at de som kun ønsker å drive med mosjonstrening ikke er noe spesielt begeistret for å måtte trene sammen med seriøse byggere. Det er to forskjellige "verdener", og jeg synes det er helt riktig at det finnes forskjellige treningssentre for "mosjonister" og byggere.

Og ikke forstår jeg hvorfor du ønsker å trene på et SATS senter, hvis du ønsker å drive seriøs "bygging"?

Nå trener jeg selv på mosjonsnivå på et SATS senter, men jeg blir ikke kastet ut selv om jeg løfter 140 kg i benken. Det er like fullt stor forskjell på det og seriøs "bygging" eller ren styrkeløft trening.

jaja, tror jeg er langt fra 'seriøs bygging' *ler* Men det virket ikke helt som trening i sal var egnet for nybegynnere, dvs. de som har hatt en lang treningspause - det er vel mitt problem her

Det er vel ulike nivåer på de ulike gruppene i trening i sal?

Kanskje lurt å spørre om vilken gruppe som passer best for deg?

Annonse

Gjest trenerikkeder

SATS bestemmer selv hva slags miljø de ønsker der.

Og det er helt klart at et bygger miljø ikke passer sammen med de som ønsker litt vanlig trening.

Jeg har selv trent i 25 år og på mange ulike treningssentre. Når jeg var mer "seriøs" så ville et SATS senter passet svært dårlig for meg nettopp fordi det ikke er et "byggermiljø" der.

Og jeg forstår godt at de som kun ønsker å drive med mosjonstrening ikke er noe spesielt begeistret for å måtte trene sammen med seriøse byggere. Det er to forskjellige "verdener", og jeg synes det er helt riktig at det finnes forskjellige treningssentre for "mosjonister" og byggere.

Og ikke forstår jeg hvorfor du ønsker å trene på et SATS senter, hvis du ønsker å drive seriøs "bygging"?

Nå trener jeg selv på mosjonsnivå på et SATS senter, men jeg blir ikke kastet ut selv om jeg løfter 140 kg i benken. Det er like fullt stor forskjell på det og seriøs "bygging" eller ren styrkeløft trening.

Ønsker heller ikke å trene på sats når de har slike diskriminerende regler.

Jeg kjenner flere som har startet treningen sin på sats. Og hadde det sosiale der også... Etter et par år ble de bedt om å bytte trenings studio. Dette blir som å be gutter om å bytte fotballklubb når de begynner å bli gode.

Og her er det gutter som ikke tar 140kg i benken. Yngste jeg vet som ble bedt om å bytte var da 17 eller 18 år, og var ikke så sterk som deg.

For det er nok egentlig ikke hvor sterk du er som teller. Det er hvor mange kg du veier, og hva som veier. Veier 120kg med fett er du nok velkommen. Veier du 120kg med muskler er det på hue og ræva ut.

Så pass deg så du ikke får muskler av å trene der.

Dette gjelder ikke bare ett senter, så det er sagt.

Jeg kjenner flere som har startet treningen sin på sats. Og hadde det sosiale der også... Etter et par år ble de bedt om å bytte trenings studio. Dette blir som å be gutter om å bytte fotballklubb når de begynner å bli gode.

Og her er det gutter som ikke tar 140kg i benken. Yngste jeg vet som ble bedt om å bytte var da 17 eller 18 år, og var ikke så sterk som deg.

For det er nok egentlig ikke hvor sterk du er som teller. Det er hvor mange kg du veier, og hva som veier. Veier 120kg med fett er du nok velkommen. Veier du 120kg med muskler er det på hue og ræva ut.

Høres rart ut, men det er nok forskjell på ulike SATS sentere.

Selv veier jeg 80 kg, og er nok ikke spesielt fet:-)

Tror nok heller det er selve miljøet de er opptatt av.

Og som sagt - et byggermiljø er nok ikke helt i SATS sin "ånd".

Et byggemiljø er uansett lite forenelig med vanlige "trimmere". Men jeg setter spørsmålstegn ved begrunnelsen fra senteret i dette tilfellet du beskriver. Der jeg trener har vi utvilsomt et par byggere. Men saken er at disse er svære karer, men som ikke går med singlett etc., og som ikke gjør annet ut av byggingen enn at de er store. At en enslig bygger trener på sats er neppe noen grunn til å bortvises. Men det er sikkert mange "idioter" som driver disse senterene også.

".........................."

Gjest trenerikkeder

Et byggemiljø er uansett lite forenelig med vanlige "trimmere". Men jeg setter spørsmålstegn ved begrunnelsen fra senteret i dette tilfellet du beskriver. Der jeg trener har vi utvilsomt et par byggere. Men saken er at disse er svære karer, men som ikke går med singlett etc., og som ikke gjør annet ut av byggingen enn at de er store. At en enslig bygger trener på sats er neppe noen grunn til å bortvises. Men det er sikkert mange "idioter" som driver disse senterene også.

".........................."

Vel... hva er galt med et "byggermiljø"? Du får det til å høres negativt ut.

Jeg ser ikke hvor problemet ligger i at noen som tar sporten seriøst trener sammen med andre vanlig dødlige.

Hadde det forgått noe ulovlig innad i "miljøet" på trening senteret, burde de ansvarlige utvises. Men hvis grunnen er at de får resultat av det senteret reklamerer for, er det for tynt og ikke lovlig.

Treningsenteret tenker vel sikkert at noen blir støtt av å se en større mann på senteret deres. Dette kan de miste kunder av, ergo har de denne regelen.

Det er sikkert noen som ikke liker at utlendinger trener der også. Men der fungerer faktisk loven slik den skal fungere...

Vel... hva er galt med et "byggermiljø"? Du får det til å høres negativt ut.

Jeg ser ikke hvor problemet ligger i at noen som tar sporten seriøst trener sammen med andre vanlig dødlige.

Hadde det forgått noe ulovlig innad i "miljøet" på trening senteret, burde de ansvarlige utvises. Men hvis grunnen er at de får resultat av det senteret reklamerer for, er det for tynt og ikke lovlig.

Treningsenteret tenker vel sikkert at noen blir støtt av å se en større mann på senteret deres. Dette kan de miste kunder av, ergo har de denne regelen.

Det er sikkert noen som ikke liker at utlendinger trener der også. Men der fungerer faktisk loven slik den skal fungere...

Joda. Et byggermiljø, med narsissister som står og ser seg selv i speilet iført singlet, og stønner og peser som hvaler, er ikke helt tingen på et "vanlig" treningssenter :-)

"............................"

Gjest Trost i Taklampa

Joda. Et byggermiljø, med narsissister som står og ser seg selv i speilet iført singlet, og stønner og peser som hvaler, er ikke helt tingen på et "vanlig" treningssenter :-)

"............................"

Nei, det fører bare til at vi "vanlige dødelige" føler oss litt utafor.

Gjest trenerikkeder

Nei, det fører bare til at vi "vanlige dødelige" føler oss litt utafor.

Skal vi be de stenge ute alle de som løper så lenge på tredemølla at svetten lukter. Og de kondisjonsfreakene som går med trange sykkelbukser som viser både det ene og det andre også da? Mulig noen blir støtt av dette også...

Jeg synes ikke det. Men da får alle de som ønsker å få resultat av næringen dems få trene der og.

Og singelett bruker da både små og store der det er lov.

Da jeg begynte å trene syntes jeg faktisk det var kjekt med noen litt robuste på senteret, som kunne vise meg øvelser osv. Heller det enn være misunnelig å ønske dem ut av senteret, fordi jeg ikke ser lik ut.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...