Gå til innhold

Arbeidsledighet er selvforskyldt...

Anbefalte innlegg

Gjest kroppogsjel
Skrevet

Du kan ikke generalisere kun utfra egen erfaring og dine bekjentes erfaring. Noen syns sikkert det er stas å leve på arbeidsledighetstrygd, men min erfaring er også at det er en hel del som gjør hva de kan for å få jobb, som ikke har rett på ledighetstrygd og som går på tiltak der de ikke får mer enn 245 kr dagen for full arbeidsdag. Noen snylter sikkert, men jeg tror ikke det er hovedregelen når det gjelder arbeidsledige.

Jeg setter selvfølgelig ting veldig på spissen i en diskusjon som dette, for dette er et tema som irriterer meg så til de grader. Jeg _vet_ at ikke alle koser seg over kr 245 pr dag, men noen tilfeller jeg kjenner til, så _gjør_ de faktisk det. Men ikke alle sitter på ræva, er klar over det, bl.a meg selv.

Og at Rema 1000 bare ansetter skoleungdom, er det et lokalt fenomen det eller (IKKE ment spydig altså!!!), for en venninne av meg ble nettopp ansatt her hvor vi bor, og hun er 34.

• Svar 83
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• tiliti

13

• Mistera

5

• cecily

5

• Prozak

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Du er frekk eller i beste fall ignorant. Jeg er høyt utdannet, arbeidsledig og har sendt 300 søknader uten å få et eneste napp. Har sendt søknader til alt som tenkes kan av bransjer og bedrifter, men ingen vil ha en med høy utdanning i jobber som ikke krever utdanning.

Dere som er arbeidsledige og som søker på et utall jobber, vet dere hvor mange søkere det er til hver jobb?

Jeg jobber i en liten bygd. Her var det 30 søkere til et vikariat. Min arbeidsledige slektning som jeg skrev om et annet sted i denne tråden, skal på jobbintervju i en by; det var 90 søkere til stillingen. Vet ikke om 90 er mye eller lite i disse tider.

Skrevet

Jeg setter selvfølgelig ting veldig på spissen i en diskusjon som dette, for dette er et tema som irriterer meg så til de grader. Jeg _vet_ at ikke alle koser seg over kr 245 pr dag, men noen tilfeller jeg kjenner til, så _gjør_ de faktisk det. Men ikke alle sitter på ræva, er klar over det, bl.a meg selv.

Og at Rema 1000 bare ansetter skoleungdom, er det et lokalt fenomen det eller (IKKE ment spydig altså!!!), for en venninne av meg ble nettopp ansatt her hvor vi bor, og hun er 34.

Har venninna di høyere utdannelse slik at hun er usikker arbeidskraft for arbeidsgiver? Det er jo ofte det som er saken. Arbeidsgiver skjønner at de står ovenfor en som forsvinner før opplæringstida er over, ikke sant.

Når det gjelder 245 kr dagen så er vel det neppe nok for de fleste å leve for. Det tilsvarer 4900 kr pr måned. Hadde du villet jobbe 100% for den summen?

Gjest jobbløs
Skrevet

Dere som er arbeidsledige og som søker på et utall jobber, vet dere hvor mange søkere det er til hver jobb?

Jeg jobber i en liten bygd. Her var det 30 søkere til et vikariat. Min arbeidsledige slektning som jeg skrev om et annet sted i denne tråden, skal på jobbintervju i en by; det var 90 søkere til stillingen. Vet ikke om 90 er mye eller lite i disse tider.

Alt fra 20-30 til over 150 har jeg fått beskjed om.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...