Gjest Jobbe ræva av seg Skrevet 25. februar 2004 Skrevet 25. februar 2004 Hhv 3,6 og 4 mill? Hva slags inntekter må man ha for å betjene denne type lån (for jeg regner med at det må "noe" lån til...)??? Er det ikke lit kjipt hvis drømmehuset medfører at man ikke kan gå ut å spise, ikke gå på konsert, ikke dra på ferie, ikke kan gå ned i stillingsprosent en periode hvis kroppen krever det, lenger.... Jeg vet om folk på jobben som _må_ jobbe overtid, ikke fordi kravene i jobben er umenneskelige men fordi lånebetjeningen krever det. Da blir det ikke mye drømmehus lenger.... Til slutt; håper ikke dere har basert kjøpene på at renten fortsetter å være så lav som nå.... 0 Siter
vin Skrevet 25. februar 2004 Skrevet 25. februar 2004 Grunnen til at vi har muligheten er at jeg vant en rettsak mot NPE i fjor august ,og har fått og venter fremdeles på betydlige beløper ;o) Ellers hadde jeg aldri turt , siden jeg er uføretrygdet , og ikke kan bidra med å mye i fremtiden økonomisk. 0 Siter
lex Skrevet 25. februar 2004 Skrevet 25. februar 2004 Tja, ett par jeg kjenner kjøpte hver sin leilighet på begynnelsen av 90-tallet (før de traff hverandre). Nå selger de begge leilighetene med mellom 1,2 og 1,4 millioner i overskudd. Betalte ca. 300.000 da de kjøpte. Kjøper de noe til fire mill, trenger de bare å låne ca 1,4 mill (700.000 å betjene for hver av dem). Selv har jeg 1,1 mill i gjeld og en helt gjennomsnittlig inntekt. Det gikk greit også da rente var 8%. 0 Siter
libra Skrevet 26. februar 2004 Skrevet 26. februar 2004 Vårt hus blir delvis finansiert via eghenkapital bygd opp i løpet av 19 år som huseier og egenkapital i form av arv. Vi regner med å ta opp lån på ca 1.7-1.8 mill, men vi skal leie ut deler av huset så reelle lånekostnader blir ikke spesielt høye. Vi har satt opp budsjett som viser at renta kan stige til 8% og over uten at vi får det direkte trangt økonomisk. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.