Gå til innhold

Hva er det med menn??

Gjest totalt utslitt i kveld

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Diskusjonen sporer fort av når man sier "hva er det med menn??".

Jeg skjønner veldig godt hvor du vil med innlegget. Selv opplever jeg det samme, dvs. at jeg ikke nødvendigvis gjør mer enn ham, men at jeg til en hver tid må ha oversikten og ansvaret. Men han jobber hardt og jeg hart vært fornøyd med "ordningen"

I fjor hadde jeg en depresjon, og maktet ikke å sette på en vask, eller ta ansvar for noe annet, og da skjønte jeg hvor vanskelig dette arbeidsforhodet er.

Det må være en viss balanse.

Etter noen uker med kaos, ble det i midlertid bedre, for nødvendigheten av at noen tok tak i ting var ikke til å komme forbi, og han så det.

Og det ble vår måte å løse dette på.

Nå har han et mye bedre blikk for behovene rundt seg, og selvom jeg har det meste av ansvart for administreringen av hverdagen, vet jeg i allefall at han kan.

Poenget her er også at jeg trives med å ha oversikten, og på mange måter trives han med å bli fortalt.

Så det funker.

For din del må du ta deg selv i nakken og være tålmodig, for det er det verdt hvis du vil ha en ansvarsdeling. avtal egne ansvarsområder for ham og deg som du ikke blander deg opp i, uansett om det tar aldri så lang tid.

Og la ham for all del komme med sine synspunkter før du lager en totalplan for dere begge.

F.eks, søppel, matpakker, klipping av gress, sortere posten osv.

Jeg har et stort problem med å la andre gjøre ting på en annen måte, eller enn langsom måte, og det er noe jeg tror mange damer har felles med meg.

-

De tingene du nevner her, blir ikke gjort hos oss før jeg sier fra, bortsett fra at han av og til tar ut søppla.

Ja, men det er altså han som _gjør_ det, ikke sant? Er det så stor jobb å si fra? Jeg tror at vi kvinner veldig ofte glemmer poster i det totale arbeid-utført-regnskapet!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...