Gå til innhold

Hva er du spesielt flink til?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er flink til å huske sanger. Kan massa sanger, folk bemerker det nesten alltid - "du kan jo alle sanger, du!" Så jeg elsker å sitte på hyttetur og gnåle hvis en eller annen har med seg gitar. For spille, det kan jeg ikke.

Jeg er flink til å spise sjokolade..*moms, moms*

Annonse

Jeg er flink til å huske sanger. Kan massa sanger, folk bemerker det nesten alltid - "du kan jo alle sanger, du!" Så jeg elsker å sitte på hyttetur og gnåle hvis en eller annen har med seg gitar. For spille, det kan jeg ikke.

Jeg er også flink til å huske tekster - norske tekster vel og merke. Helst de jeg lærte før jeg var ti. Og fødslelsdatoer. Husker vel nesten alle jeg gikk i klasse med på barneskolen ennå. Tenker jeg etter, husker jeg ennå telefonnr, til noen av dem å. Hva skal en med slik informasjon da?

Men jeg kan spille litt gitar, så med tekstene til barnesanger i hodet, hadde jeg vel gjort meg i en barnehage!!

Jeg er også flink til å huske tekster - norske tekster vel og merke. Helst de jeg lærte før jeg var ti. Og fødslelsdatoer. Husker vel nesten alle jeg gikk i klasse med på barneskolen ennå. Tenker jeg etter, husker jeg ennå telefonnr, til noen av dem å. Hva skal en med slik informasjon da?

Men jeg kan spille litt gitar, så med tekstene til barnesanger i hodet, hadde jeg vel gjort meg i en barnehage!!

Åja, bursdager og telefonnr. var jeg også en skikkelig racer på. Og navn og ansikter.

Telefonnr forsvant jo med mobilen, der man bare ser navnet, og bursdagene til folk etter videregående har jeg ikke nubbsjangs å huske. Men navn og bursdager fra ungdoms- og barneskole, det sitter.

Det er vel slikt som blir i hjernen til vi parkerer tøflene, tenker jeg.

Annonse

Åja, bursdager og telefonnr. var jeg også en skikkelig racer på. Og navn og ansikter.

Telefonnr forsvant jo med mobilen, der man bare ser navnet, og bursdagene til folk etter videregående har jeg ikke nubbsjangs å huske. Men navn og bursdager fra ungdoms- og barneskole, det sitter.

Det er vel slikt som blir i hjernen til vi parkerer tøflene, tenker jeg.

Det blir litt sånn - si meg hva du heter, og jeg glemmer det sekunder etter. Gi meg et nummer, og jeg vil huske det til jeg parkerer tøflene!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...