Gå til innhold

Ulv, Goliath, Kahn, Grip m.fl.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei. Jeg tror ikke de forandrer mening. De er for fanatiske og forstokkede til det :-) Men de kan kanskje se at ikke alt er så enkelt som de synes å tro

Nå må du lese litt mer før du uttaler deg. Er det noen som er forstokkede og fanatiske, så er det de selvoppnevnte anti-rassistene som bruker mer tid på å overbevise resten her inne om at disse personene er rassister.

Men det er selfølgelig, her inne som i samfunnet generellt, ikke mulig å gi uttrykk for bekymring mht. innvandring og kulturforskjeller uten å bli stemplet som rassist. Det sier egentlig mye mer om anti-rassistene enn de de prøver å "ta".

"............................"

Annonse

Ulv I Faarikaal

Er de rasister?

Eller er det et skjellsord som er brukt så mye at definisjonen ikke er gyldig lenger?

Kanskje hele norges befolkning er det? Kanskje hele verden er det?

Jeg vet om ca 20-30 nasjonaliteteter av folk som er det.

Til og med negre som hater vietnamesere i Norge.

Jeg vet gamle kjerringer som hater hunder OG negre.

Til og med hunder som hater katter, og rotter som hater katter.

Eller er det et skjellsord som er brukt så mye at definisjonen ikke er gyldig lenger?

Men tar DU avstand fra rasisme?

F. eks. Caplex sin definisjon av rasisme, og ikke en "hemmelig definisjon"?

Han svarte ikke på spørsmålet;-)

Jeg er helt enig i det meste av det hun skriver.

Ikke minst legger hun ansvaret på foreldrene til barna uansett vilken kulturell bakgrunn de måtte ha.

Men hvordan løser man det når en del av disse foreldrene ikke intresserer seg for å gjøre noe som kan bidra til å løse dette?

Foreldrene deltar ikke på skolemøter og de reagerer ikke på ulike tiltak som forsøkes iverksatt for at man i fellesskap kan finne gode løsninger på et stadig økende problem.

Hva gjør man da - annet enn å skrive en slik artikkel som er full av gode ønsker men som samtidig ikke er gjennomførbart så lenge majoriteten av de som må involveres ikke ønsker det?

Jeg er helt enig i det meste av det hun skriver.

Ikke minst legger hun ansvaret på foreldrene til barna uansett vilken kulturell bakgrunn de måtte ha.

Men hvordan løser man det når en del av disse foreldrene ikke intresserer seg for å gjøre noe som kan bidra til å løse dette?

Foreldrene deltar ikke på skolemøter og de reagerer ikke på ulike tiltak som forsøkes iverksatt for at man i fellesskap kan finne gode løsninger på et stadig økende problem.

Hva gjør man da - annet enn å skrive en slik artikkel som er full av gode ønsker men som samtidig ikke er gjennomførbart så lenge majoriteten av de som må involveres ikke ønsker det?

Kanskje årsaken til at de ikke er "med" er nettopp "oss og dem" problematikken?

For igjen - les det du skriver - mens artikkelforfatteren snakker om å behandle folk basert på handling, så generaliserer du om "dem" som ikke kommer på foreldremøte, men det virker ikke som om du tenker på andre enn "innvandrerforeldre"...

Det minner meg om overskriften til en artikkel... hihi..

"1 av 10 kriminelle er av utenlandsk opprinnelse"

Jeg måtte bare le.

Det var da virkelig å vri ting til.

La meg si .. "9 av 10 kriminelle er av norsk opprinnelse"

Men det er vel ingenting å slå opp i avisene om.

Alt i samfunnet tåler at man har en mening, for - eller imot. Unntatt spørsmålet om innvandring. Har man motforestillinger om det - da er man rasist, jøje meg:-)

Annonse

Ulv I Faarikaal

Det minner meg om overskriften til en artikkel... hihi..

"1 av 10 kriminelle er av utenlandsk opprinnelse"

Jeg måtte bare le.

Det var da virkelig å vri ting til.

La meg si .. "9 av 10 kriminelle er av norsk opprinnelse"

Men det er vel ingenting å slå opp i avisene om.

Halvparten av de innsatte på Ullersmo er etnisk norske.

Det er litt rart, siden bare en promille av verdens befolkning er norske. Hvorfor skulle de samles akkurat i det fengselet?

Kanskje årsaken til at de ikke er "med" er nettopp "oss og dem" problematikken?

For igjen - les det du skriver - mens artikkelforfatteren snakker om å behandle folk basert på handling, så generaliserer du om "dem" som ikke kommer på foreldremøte, men det virker ikke som om du tenker på andre enn "innvandrerforeldre"...

Eller er det så at man ikke kan generalisere når det gjelder utlendinger, mens når det gjelder arabiske stater så holder det å peke på et par tre stykker, og vips så gjelder det alle sammen?

*fnis*

Alt i samfunnet tåler at man har en mening, for - eller imot. Unntatt spørsmålet om innvandring. Har man motforestillinger om det - da er man rasist, jøje meg:-)

Når innvandrings-motstanden er basert nettopp på påståtte rase/religion/kultur-årsaker, så er det åpenbart rasisme - man tillegger visse "åndelige egenskaper" til et individ, basert på hudfarge/folkegruppe.

Med vennlig hilsen

Det er trist at det har fått utvikle seg slik, og det er knapt noen vei tilbake. Uansett er det resultatene av en ønsket politikk vi nå ser.

Det er jo like fullt et paradoks at det er de innvandrerne man ønsket å ta hensyn til, som nå må betale den høyeste prisen.

Debatten i Dagbladet de siste par ukene viser hvor tragisk situasjonen er. Ungdom i Oslo lærer å holde seg unna innvandrere med frykt som begrunnelse. Disse ungdommene skal kanskje ansette folk om ikke så altfor mange år, og man kan jo tenke seg sannsynligheten for at de ansetter fremmedkulturelle.

Synd.

Ulv I Faarikaal

Det er trist at det har fått utvikle seg slik, og det er knapt noen vei tilbake. Uansett er det resultatene av en ønsket politikk vi nå ser.

Det er jo like fullt et paradoks at det er de innvandrerne man ønsket å ta hensyn til, som nå må betale den høyeste prisen.

Debatten i Dagbladet de siste par ukene viser hvor tragisk situasjonen er. Ungdom i Oslo lærer å holde seg unna innvandrere med frykt som begrunnelse. Disse ungdommene skal kanskje ansette folk om ikke så altfor mange år, og man kan jo tenke seg sannsynligheten for at de ansetter fremmedkulturelle.

Synd.

Et annet fenomen på noen Oslo-skoler er at spesielt jenter trygler foreldre om å flytte til andre bydeler.

Det har vært forslag oppe flere ganger om å busse elever til andre skoler. Jungeltrommmene spiller opp om hvilke skoler det skal busses til. Akkurat som i USA. Mange vil ta det med i vurderingen når de skal flytte TIL et sted.

Synd.

Med tanke på at du er en av dem som er med på å fremme "oss og dem" holdningene, så er ikke dine krokodilletårer videre overbevisende...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...