Gå til innhold

Ikke fullført utdannelse - hvor kan jeg søke jobb?

Anbefalte innlegg

Gjest uten signatur

Jeg har mellomfag i psykologi og 15 vekttall til. 5 vekttal har jeg ikke bestått, det innebærer at jeg ikke har fått godkjent bachelor grad.

Har ikke jobbet så mye, mest irrelevante jobber. Har levd billig og tjent lite siden jeg ikke har jobbet så mye. Butikk og vekter.

Nå lurer jeg på hvor jeg kan søke jobb siden jeg ikke har jobbet så mye med mennesker.

Jeg er flink med mennesker, sies det.

Fortsetter under...

Gjest bare en

Hvis det er innen psykiatrien du har lyst til å jobbe og ta en utdannelse så bør du ta ekstra vakter som assistent på en psykiatrisk avdeling. Da får du masse erfaring innen det feltet du senere har tenkt å jobbe i.

Gjest uten signatur

Hvis det er innen psykiatrien du har lyst til å jobbe og ta en utdannelse så bør du ta ekstra vakter som assistent på en psykiatrisk avdeling. Da får du masse erfaring innen det feltet du senere har tenkt å jobbe i.

Jeg må vel kunne noe arbeid hvor de krever litt mer kvalifikasjoner vel?

Annonse

Det er notert! :0)

Coacher er jo kjempe "hot", Det vil bare bli mer og mer pop. Vet at Makani og NLP - huset, driver å kurser i dette. Du kan jo ta en telefon å høre hva som må til. Om du har det som må til, eller om du evt. trenger å gå noen kurs. Gå inn å sjekk siden deres på nettet!

Kjempe interessant med NLP.

etabler deg som sånn "coach" da!Du vet,sånn som forklarer folk hvordan de kan forbedre seg personlig og profesjonelt..Masse penger idet!

;-)

En som må få hjelp fra DOL til å velge yrke, er sikkert en glimrende coach for andres livsvalg...

;oP

Annonse

Kom over hit (Irland). Er mange jobber i de store internasjonale selskapene her. Med din bakgrunn kan du kanskje søke deg over i HR med tiden. Da kan du kanskje få bruk for utdannelse også. Lett å få jobb her, men vanskeligere å finne noe relevant.

Gjest .... ikke så lett

Min søster hadde omtrent identisk utdannelse som deg - og hun slet med å få relevant jobb til tross for at dette var på midten av 90-tallet - med et langt bedre arbeidsmarked enn i dag.

Etter diverse småjobber som vekter, bilselger osv. gjennom vikarbyrå, fikk hun omsider en stilling som personalsektretær i vikarbyrået og avanserte derfra til personalkonsulent og mellomleder.

Jeg selv mistet jobben min i 2001, og til tross for solid bakgrunn med fullført universitetsgrad og tilleggsutdannelse i organisajonspsykologi,nesten 10 års erfaring, blant annet som prosjektleder i flere år, var det svært vanskelig å få ny jobb. Jeg ville svært gjerne ha en jobb innen personal og var innstilt på å begynne på et lavere nivå - men ingen ting var å oppdrive - heller ikke gjennom vikårbyrå - jeg kontaktet ALLE i byen. Aller helst ville jeg ha arbeidet som personalkonsulent/ personalsekretær el for et av vikårbyråene - men slik jobber var nesten ikke å oppdrive - og de som fantes gikk alltid til noen som hadde arbeidet med dette tidligere.

Nå begynner jo tidene å bli bedre igjen - så du kan jo gjøre et forsøk.

En annen mulighet jeg ville vurdert er en seriøs salgsjobb - der er menneskekunnskap viktig, og det passer godt for utadvendte mennesker. Det er behov for selgere som kan ta kunden på alvor og er oppegående nok til å kunne sette seg inn i litt mer kompliserte produkter. Salgerfaring kan lede til mange muligheter senere. Sørg for å få en som ikke er rent provisjonsbasert, det tar tid å lykkes som selger, og usikkerheten som følger med 0 lønn uten salg kan være drepen - jeg har forsøkt. En grunnlønn til å overleve på, men så lav at den motiverer til har innsats, kan være det som avgjør om du lykkes eller ikke. Desperate selgere selger dårlig.

Ang. coach - ja, det er et område som er i vinden, men det skal nok mer til for å lykkes med det enn å ta et kurs. Du må antagelig etablere egen bedrift med alt som hører til det, og ikke minst bygge opp kundekrets og tillitt i markedet. Det finnes etterhvert en del coacher som har byttet til en slik karriere etter å først har skaffet seg en utdannelse og arbeidet mange år i med basis i denne utdannelsen - jeg ville nok valgt en coach som hadde litt erfaring fra bredde i arbeidslivet heller enn en med såpass lite bakgrunn som deg.

Ellers finnes jo callsentre, og andre serviceyrker som det var snakket om for noen dager siden. Dette er vel ikke drømmejobben for så mange - med det gir jo yrkeserfaring og trening i å takle mange slags mennesker - sikkert ikke dumt for en mer relevant jobb senere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...