Gå til innhold

Vaksineskremsel var kjøpt og betalt

Anbefalte innlegg

Gjest halogen

Det er ikke røde hunder i seg selv som er dødelig, det er hjernehinnebetennelsen man kan få etterpå! Det er nemlig ettersykdommene som er dødelige!

Det er ikke ettersykdommer etter røde hunder. Kusma og meslinger, ja, men ikke røde hunder. Les informasjonen fra helsestasjonen om de ulike sykdommene, selv der står det ar røde hunder er en harmløs sykdom.

Det er kun risiko for fosterskader hos gravide som blir smittet, som er årsak til at vi blir oppfordret til å vaksinere barna våre mot det.

Hadde man ikke vaksinert småbarn så hadde de aller fleste hatt sykdommen i barneårene, akkurat som at de fleste faktisk får vannkopper. Og så kunne man vaksinert i ungdomsskolealder, som man gjorde før i tiden.

Fortsetter under...

Gjest halogen

Kanskje en mager trøst for de mødrene som pga Røde Hunder i sv.skapet har fått barn med skader?

Hvor utbredt er det, da?

Hvis man ikke vaksinerte ville de fleste hatt sykdommen som barn, og vært immune når de ble voksne. Så kunne man hatt vaksine i 12-års alder sånn som det var da jeg gikk på skolen.

Det er ikke så veldig mange som ikke tåler vaksiner, så vordende mødre må kanskje selv ta ansvar for å bli vaksinerte.

Gjest halogen

Men vaksiner er "svært sjeldent dødelig" - og det ER en grunn til at man vaksinerer.

Med vennlig hilsen

Det er slike naive holdninger myndighetene verdsetter. Følg det oppsatte programmet, ikke still spørsmål.

Det er svært vanskelig å forsvare å vaksinere mot en sykdom som er harmløs. Å argumentere med at vaksinen heller ikke er dødelig er jo ikke noe argument.

Jeg ser ingen grunn til å vaksinere mine barn mot harmløse barnesykdommer. Hvis vi fikk tilbud om vaksine mot vannkopper ville jeg ikke tatt i mot det heller.

Det er vesentlig forskjell på en sykdom som meslinger, og røde hunder. Men for all del, "det er nok en grunn". Sikkert også "en mening med det". Amen.

Hvor utbredt er det, da?

Hvis man ikke vaksinerte ville de fleste hatt sykdommen som barn, og vært immune når de ble voksne. Så kunne man hatt vaksine i 12-års alder sånn som det var da jeg gikk på skolen.

Det er ikke så veldig mange som ikke tåler vaksiner, så vordende mødre må kanskje selv ta ansvar for å bli vaksinerte.

Såpass utbredt at jeg kjenner ei som tok abort pga røde hunder i sv.skapet og ei som fikk ei datter som ble født døv pga det samme. Får man RH tidlig i sv.skapet er man nærmest garantert fosterskader.

At de fleste ville fått røde hunder som barn er heller tvilsomt. Da jeg ble vaksinert (i 12-års alderen var det vel) var det bare et par stykker i klassen som hadde hatt røde hunder.

Om man går ut i fra en ideell situasjon hvor alle sv.skap var planlagt god tid i forveien kunne vel vaksinasjon av "vordende mødre" som du kaller det vært et alternativ, men vi andre lever i den virkelige verden...

Røde hunder er en harmløs sykdom. Det er kun TO grunner for å vaksinere mot røde hunder. Det ene er fordi gravide som får røde hunder kan få barn med skader. Det andre er fordi det koster samfunnet mye at foreldrene er hjemme fra jobben med syke barn.

Røde hunder er ikke en sykdom som har noen stor risiko for ettersykdommer.

Syns du ikke punkt 1 er grunn god nok?

Det forteller meg bare om hvor fort vi sluker angnet som blir lagt ut i mediene. Tenkt på hvor mye som egentlig er "fikset på". Men for alt jeg vet, kan informanten til denne storyen være en som drar nytte av at forskningsraporten er "falsk". Kanskje et forsikringsselskap.

Nei nå ble jeg litt paranoid her. Men jeg prøver faktisk å lese avisene med det for øye, at det er mer utenfor bildet, og det er ikke alltid at kildene har rent mel i posen.

Kjenner faktisk noen som har latt være å vaksinere barna sine. Det er jo litt sånn, ingen ild, uten glør.

Tror fint at det går, å la være å vaksiner barna sine, hvis en reiser lite, og bor i et område med lite tilflytting fra utlandet.

"Tror fint at det går, å la være å vaksiner barna sine, hvis en reiser lite, og bor i et område med lite tilflytting fra utlandet."

Det går sikkert kjempefint hvis barnet ikke blir smittet. Jaaada.

Annonse

"Tror fint at det går, å la være å vaksiner barna sine, hvis en reiser lite, og bor i et område med lite tilflytting fra utlandet."

Det går sikkert kjempefint hvis barnet ikke blir smittet. Jaaada.

Hvis du leste lenger ned, ville du se at jeg selv vaksinerte mine barn.

Jeg har derimot forståelse for at enkelte velger vekk vaksinering. Noen av frykt for alvorlige bivirkninger, noen pga. allergi med mer.

Tror ikke du løper så stor risiko ved å ikke vaksinere deg i dagens Norge. Ikke så lenge "alle" andre velger å vaksinere seg. Det kunne derimot blitt verre, hvis alle tenkte sånn!!

Min søster fikk svært kraftige reakjoner på den første vaksinen hun fikk som liten, hun ble derfor frarådet om å få flere. Dette førte til at hun fikk både kusma, rødehunder og kikhoste som liten. Kikhosten varte i tolv uker, og jeg husker hun var veldig syk. Men det gikk da greit. Så dødsdømt er du da ikke ,selv om du ikke lar deg vaksinere!!

Gjest Uglemor

Hvis vi ikke vaksinerte mot røde hunder ville de aller fleste hatt sykdommen før de var 10 år gamle. De som ikke hadde hatt den til da kunne fått vaksine, sånn som "før i tiden".

Jeg vaksinerer ikke barna mine mot ufarlige sykdommer.

Allikevel vil det være mange voksne som ikke har hatt røde hunder enda. Sånn er det f.eks med vannkopper, som man ikke vaksinerer mot. Selv om de fleste smittes når de er små, er det mange voksne som får sykdommen også.

Som kjent er dessuten vaksiner aldri 100 % effektive, derfor er det viktig at flest mulig er vaksinert, for å holde antall utbrudd nede. At en mor vaksineres før hun blir gravid, er ingen garanti for at hun ikke kan bli smittet. Derfor mener jeg fortsatt at dette handler mye om solidaritet med andre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...