Gå til innhold

nødvendig med bryllupstale?

Anbefalte innlegg

Jeg skal gifte meg om ikke altfor lenge. Det gleder jeg meg til, men det er en liten ting jeg kvier meg litt for, og det veit jeg typen min kvier seg enda mer for enn meg..nemlig talene..Ingen av oss vil egentlig ha noen taler i det hele tatt i bryllupet, for vi synes det er ganske pinlig..Er det veldig merkelig/er det i det hele tatt akseptabelt å be gjestene om at taler ikke ønskes? Uff..ser det nå at det virker veldig merkelig.. Har noen vært borti noe liknende? Synspunkt?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/137963-n%C3%B8dvendig-med-bryllupstale/
Del på andre sider

Fortsetter under...

har det på samme måten, min samboer er ivertfall nervøs for slike ting, han er ikke så utadvendt og jeg vet at han hadde slitt veldig hvis han måtte ha talt foran en stor forsamling, jeg selv synes jo det er fint at folk har noe å si, men da må det ikke bli for mye av det gode for å si det sånn. Vi kommer til å ha et lite lite lite bryllup slik at det kun blir nærmeste familie, eller så reiser vi til utlandet bare oss to + datteren våres og gifter oss der, da slipper vi taler og alt oppstyret som vi helst vil unngå. Vet ikke hvordan andre vil reagere i bryllupet deres om de ikke får lov til å tale, men uansett så er det jo deres bryllup så dere kan jo bestemme hvordan dere vil ha det uansett hva andre sier. :) Det skal være en dag som dere skal ha fine minner om, hvis talene ødelegger så dropp dem, si pent i fra om det.

Vi ba om at det ikke skulle bli holdt taler vi. Og det fungerte helt greit. Alle visste at min mann er fryktelig sjenert og ikke syns noe om det. Så kompromisset at jeg fikk velge kirkebryllup, og han valgte at ingen skulle holde tale. Gikk så fint atte.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...