Gjest gomle Skrevet 26. februar 2004 Skrevet 26. februar 2004 Jeg har noen sølvsmykker som jeg ikke får blanke. Det er et par tvinnede lenker bl.a. Har prøvd med sølvpuss, men det er jo ikke så lett å komme til inni alle lenkeleddene da.. Og jeg har også noe som skal skumme, men det hjelper ikke så veldig det heller. Er det noen som har gode råd? Noe jeg kan koke dem i eller noe? Eller er det bare sånn at sølv blir stygt etter noen år, og at jeg bare må kjøpe nytt? 0 Siter
Gjest prust Skrevet 26. februar 2004 Skrevet 26. februar 2004 Jeg vet det finnes en eller anne væske du kan legge dem oppi - og vips - så er de blanke og fine igjen. Men hva heter det da, tro? 0 Siter
maiken76 Skrevet 26. februar 2004 Skrevet 26. februar 2004 Selv om det høres litt rart ut så blir sølvsmykker blanke igjen om du legger dem litt ketsjup... 0 Siter
Ulv I Faarikaal Skrevet 26. februar 2004 Skrevet 26. februar 2004 Alle de kjemiske eter porer i sølvet og gjør det mer vanskelig å få blankt etterhvert. Jo raskere virkning, jo større porer. De typene puss som legger igjen en "beis" beskytter sølvet mot oksygen og svovel. Hold gummistrikk flere meter vekk, da den inneholder svovel som gjør sølvet svart. Putt sølv i plastposer. 0 Siter
Elis31 Skrevet 26. februar 2004 Skrevet 26. februar 2004 Hør med gulvsmeen, eller kanskje Cola? 0 Siter
Ulv I Faarikaal Skrevet 26. februar 2004 Skrevet 26. februar 2004 Hør med gulvsmeen, eller kanskje Cola? Hva er en gulvsmee? *graver i ordboka* 0 Siter
Gjest Daisy Skrevet 26. februar 2004 Skrevet 26. februar 2004 Kjøp den som de viser på tvshop. Vet ikke om den er noe tess, men hvis den virker er det jo genialt. http://www.tvshop.com/main.phtml?prod_id=56 0 Siter
Gjest malun Skrevet 26. februar 2004 Skrevet 26. februar 2004 Legg litt aluminiumsfolie i bunnen av vasken, fyll opp med vann og hell i en neve salt. La sølvet ligge i vannet litt, og vips! - så forsvinner irr og skitt. Genialt! 0 Siter
crf Skrevet 26. februar 2004 Skrevet 26. februar 2004 Jeg vet det finnes en eller anne væske du kan legge dem oppi - og vips - så er de blanke og fine igjen. Men hva heter det da, tro? Hos butikker som selger gull og sølv får du nok garantert kjøpt sølvpuss. Da blir de ihvertfall helt blanke igjen, så prøv det=) Er ikke så dyrt, maks 100 kr for en stor flaske. 0 Siter
Gjest Rusle Skrevet 26. februar 2004 Skrevet 26. februar 2004 Hvis du ikke har fått armbåndet blankt, så har gullsmedene et middel på boks. Du legger bare sølvet nedi boksen og vips så er det blankt. Gullsmedene selv bruker ofte laser har jeg hørt. 0 Siter
Gjest kaisaliten Skrevet 26. februar 2004 Skrevet 26. februar 2004 Prøv å gni dem i tannpasta, det hjelper! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.