Gå til innhold

Word-HJELP! Får ikke til stavekontroll

Anbefalte innlegg

Gjest Doktor in spe?

Har word og menyen er på engelsk.

(Mac)

Når jeg trykker på spelling and grammar under tools, sier den at den er completed uten noen forskjell.

Under language har jeg satt norsk bokmaal.

Hvorfor vil den ikke stavekontrollere? Mangler jeg noe på innstilling?

Håper på svar! Skal levere lang doktorgradsøknad i morgen tidlig.

Fortsetter under...

Du må merke teksten før du velger Language - bokmål. Hvis du bare setter language uten å merke teksten gjør du bare endring akkurat der markøren står. Dette fordi det skal være mulig å sette flere språk (og dermed stavekontrollere) innen et dokument.

Gå inn på Tools - Options - Spelling & Grammar - og se at alt ser greit ut på innstillingene der. ("skjul stavefeil i dette dokumentet" må IKKE være krysset av, bl.a.)

Lykke til!

Gjest norsk skribent

Du må merke teksten før du velger Language - bokmål. Hvis du bare setter language uten å merke teksten gjør du bare endring akkurat der markøren står. Dette fordi det skal være mulig å sette flere språk (og dermed stavekontrollere) innen et dokument.

Gå inn på Tools - Options - Spelling & Grammar - og se at alt ser greit ut på innstillingene der. ("skjul stavefeil i dette dokumentet" må IKKE være krysset av, bl.a.)

Lykke til!

jeg slenger meg på: Jeg har xp home edition, eng. utg., og engelsk office, og det finns ingen norsk dictionary-fil. Hvordan får jeg tak i det - vet noen det???

jeg slenger meg på: Jeg har xp home edition, eng. utg., og engelsk office, og det finns ingen norsk dictionary-fil. Hvordan får jeg tak i det - vet noen det???

Jeg vet ikke om du kan finne den noe sted på nettet, enten på Microsoft sine sider, eller på et eller annet mer eller mindre lovlig nedlastingssted. Kan dessverre ikke hjelpe deg. Har ikke stavekontrollen installert på min egen Word her, og finner i farten ikke installsjons-cd'en, så jeg vet ikke hva filnavnet er heller.

Men - nå må jeg gi meg for idag.

Du får igjen ha lykke til videre!

Gjest norsk skr....

Jeg vet ikke om du kan finne den noe sted på nettet, enten på Microsoft sine sider, eller på et eller annet mer eller mindre lovlig nedlastingssted. Kan dessverre ikke hjelpe deg. Har ikke stavekontrollen installert på min egen Word her, og finner i farten ikke installsjons-cd'en, så jeg vet ikke hva filnavnet er heller.

Men - nå må jeg gi meg for idag.

Du får igjen ha lykke til videre!

takk skal du ha ---- finner du utav det, er jeg takknemlig for svar, selv om jeg må vente en uke.

god natt til deg *SS*

takk skal du ha ---- finner du utav det, er jeg takknemlig for svar, selv om jeg må vente en uke.

god natt til deg *SS*

OK.

Du får finlese doktorgradssøknaden selv nå da. Gjerne på papir, av en eller annen grunn SER man lettere feil på papir enn på skjerm.

Regner med at du kjenner til bokmåls-ordboka på nett, men legger med linken for sikkerhets skyld, i fall du får bruk for den i natt:

http://www.dokpro.uio.no/ordboksoek.html

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...