Gå til innhold

Når alt er dritt

Anbefalte innlegg

Gjest Tyra2004

Er så deppa i dag, rett og slett sur. er anspent og stressa pga. flyttinga. Føler at ingenting er klart, og at vi ikke har en dritt å stille opp med. Han vi leier av er sleip, han er "hyggelig" så vi føyer oss lettere. Ringte han i dag og sa jeg synes visninger på lørdag og søndag er urimelig, men han mente at en time burde vi klare. Og at vi var vansklige.

Blir bare mer iirtert. Tenker ikke på annet enn hva gjør vi nå? Må jo bare finne noe annet da, og pakke sakene våres igjen. Valgte den leiligheten pga langtidsleie, har bare bodd der 1,5 år. Og har pussa opp der og kjøpt møbler som passer vegger og leiligheten. Føler meg lurt!

Klarer ikke å tenke klart, dette går skikkelig innpå meg. Helga er ødelagt. Lyst til å reise i dag jeg!

Noen som kan komme med noen oppmuntrende forslag til å prøve å se positivt på dette? Nå er alt bare dritt. For meg er dette et stort mareritt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/138075-n%C3%A5r-alt-er-dritt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du sa i linken igår at dere hadde tenkt å kjøpe om tre år da dere flyttet inn... om dette er et og et halvt år siden er det bare et og et halvt år til dere hadde planlaggt det...

Kjøp det da vel!

Egentlig syntes jeg ikke du har noen grunn til å klage, på annet enn visningene.

Noe av det værste som finnes er vanskelige husværter og leieboere...

Fint at du gjør det slik at han kansje går med tap.

Dette skjedde nemlig med min mor da hun skulle selge huset...

De som leiet nektet å ha visning, da hun endelig fikk ha visning var huset som et bombet h...hus, bare en sti for å gå på visning var ryddet, folkene gikk fra visning, hun fikk ikke dem ut før etter et år etter hun selv hadde flyttet ut... Da måtte hun betale dobbel husleie for seg selv, OG til dem som leiet da de nektet å betale... endte med at hun satt igjen med en gjeld på 80000,- etter at huset var solgt, fordi hun bare fikk et tilslag på salget og MÅTTE ta dette, i tillegg måtte hun leie inn vaskebyrå da dritten lå tykt på veggene og de påstod at de hadde vasket ned...

Hele saken endte i forliksrådet, der hun nå får 800kr i månden for nedbetaling av gammel gjeld!

Ikke lag mere problemer for hverken dere eller han, for syntes du virkelig dette er verdt å gå å sure over?

Finn dere en ny leil eller kjøp den dere har!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/138075-n%C3%A5r-alt-er-dritt/#findComment-864132
Del på andre sider

Gjest Tyra2004

Du sa i linken igår at dere hadde tenkt å kjøpe om tre år da dere flyttet inn... om dette er et og et halvt år siden er det bare et og et halvt år til dere hadde planlaggt det...

Kjøp det da vel!

Egentlig syntes jeg ikke du har noen grunn til å klage, på annet enn visningene.

Noe av det værste som finnes er vanskelige husværter og leieboere...

Fint at du gjør det slik at han kansje går med tap.

Dette skjedde nemlig med min mor da hun skulle selge huset...

De som leiet nektet å ha visning, da hun endelig fikk ha visning var huset som et bombet h...hus, bare en sti for å gå på visning var ryddet, folkene gikk fra visning, hun fikk ikke dem ut før etter et år etter hun selv hadde flyttet ut... Da måtte hun betale dobbel husleie for seg selv, OG til dem som leiet da de nektet å betale... endte med at hun satt igjen med en gjeld på 80000,- etter at huset var solgt, fordi hun bare fikk et tilslag på salget og MÅTTE ta dette, i tillegg måtte hun leie inn vaskebyrå da dritten lå tykt på veggene og de påstod at de hadde vasket ned...

Hele saken endte i forliksrådet, der hun nå får 800kr i månden for nedbetaling av gammel gjeld!

Ikke lag mere problemer for hverken dere eller han, for syntes du virkelig dette er verdt å gå å sure over?

Finn dere en ny leil eller kjøp den dere har!

Ja, jeg synes vi har grunn til å bli sure. han sa han ikke skulle selge den, og at det var store muligheter for å leie mer enn tre år. Men må han selge, så greit. Men at han avatler med megler og overkjører meg hjemme hos meg uten å avtalt på forhånd synes jeg er skikkelig dårlig gjort. For det første var jeg syk, det visste han. Så hadde han ikke sprt om det var greit at megleren kom i går. De tok bilder, det er også greit, men ikke før jeg har blitt spurt om det! Hadde ikke redd senga eller støvsugd på lenge siden ejg har vært syk. Er ålreit å vite om sånt på forhånd.

Vi flytter ut sp fort om mulig. Han får ha visninger etter 2 uker fra nå. Og har vi funnet ny leilighet så begynner vi å pakke. Det er ærlig talt ikke mitt problem. Det som blir mitt problem er å ha leiligheten og mine ting på utstilling og nedflying av ukjente folk.

Synes det var feil måte å gå fram på. Tok lite hensyn til oss, da har ikke jeg lyst til å være grei og holde leiligheten pen på visningene.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/138075-n%C3%A5r-alt-er-dritt/#findComment-864178
Del på andre sider

Gjest kroppogsjel

Er du litt ekstra nærtagende og opprørt fordi du er syk?

For jeg ser ikke helt grunnen til det voldsomme opprøret hvis dere likevel hadde tenkt å kjøpe leiligheten, bare at nå ble det litt snarere enn du hadde tenkt. Kjære, han må vel få selge leiligheten han eier. Kan hende det har skjedd endringer i hans livssituasjon du ikke vet som som gjør at han er nødt til å selge.

Men du får mitt medhold i at han var litt vel brå uten å gi dere tid til å forberede dere. Jeg hadde fått panikk jeg også.

Håper dere finner ut av det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/138075-n%C3%A5r-alt-er-dritt/#findComment-864307
Del på andre sider

Gjest sutrekopp

Jeg syns du sutrer.

Det er jo lov å selge leiligheten, og da må han ogå ha lov til å ha visninger. Du er tverr og vanskelig som vil nekte visninger i helgene. Det må da gå an å holde seg såpass edru at man ikke ligger fyllesyk hele helga hver helg. Det er en kort periode det er snakk om.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/138075-n%C3%A5r-alt-er-dritt/#findComment-864312
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg synes vi har grunn til å bli sure. han sa han ikke skulle selge den, og at det var store muligheter for å leie mer enn tre år. Men må han selge, så greit. Men at han avatler med megler og overkjører meg hjemme hos meg uten å avtalt på forhånd synes jeg er skikkelig dårlig gjort. For det første var jeg syk, det visste han. Så hadde han ikke sprt om det var greit at megleren kom i går. De tok bilder, det er også greit, men ikke før jeg har blitt spurt om det! Hadde ikke redd senga eller støvsugd på lenge siden ejg har vært syk. Er ålreit å vite om sånt på forhånd.

Vi flytter ut sp fort om mulig. Han får ha visninger etter 2 uker fra nå. Og har vi funnet ny leilighet så begynner vi å pakke. Det er ærlig talt ikke mitt problem. Det som blir mitt problem er å ha leiligheten og mine ting på utstilling og nedflying av ukjente folk.

Synes det var feil måte å gå fram på. Tok lite hensyn til oss, da har ikke jeg lyst til å være grei og holde leiligheten pen på visningene.

Klart alt skal være rett gjort, du har rett på skriftelig varsel, det er noen frister på det, men husker ikke... jeg fikk vite dette da jeg ringte forbrukerrådet den gangen jeg hadde probl med en husvært.

Håper dere finner en leil ganske fort da, så dere slipper mere... lykke til

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/138075-n%C3%A5r-alt-er-dritt/#findComment-864830
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...