Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Finnes det over hodet noen utlendinger som kommer hit til landet på legitimt sett? Er det bare å skrive noe på et dasspapir, så blir det godtatt som dokumentasjon? Null kontroll?

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=216743

Dette kan da ikke være ukjent for myndighetene? Hvem er det som spytter ut godkjennelser i hytt og pine?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/138077-det-er-s%C3%A5-man-begynner-%C3%A5-lure/
Del på andre sider

Fortsetter under...

"skrive noe på et dasspapir.." Lol!

Hvor vil du hen med denne tråden? Kan du ikke heller hive deg på med Sør og UiF på en eller annen tråd fra i går?

Det viser jo nok en gang hvor liten kontroll det er med innvandringen til Norge - om det er som student, asylsøker eller familiegjenforening.

Og de det først og fremst går ut over er nok en gang de seriøse innvandrerne/asylsøkerne.

Innvandringspolitikken er fullstendig feilslått på så mange områder at det blir en total fiasko - og likevel gjøres minimalt for å rette det opp.

Hvorfor? Av redsel for å bli stemplet som "fremmedfientlig" og rasistisk?

En eller annen merkelig grunn må det jo være, for slik det er nå så er det bare de kriminelle elementene som tjener på dette.

Det viser jo nok en gang hvor liten kontroll det er med innvandringen til Norge - om det er som student, asylsøker eller familiegjenforening.

Og de det først og fremst går ut over er nok en gang de seriøse innvandrerne/asylsøkerne.

Innvandringspolitikken er fullstendig feilslått på så mange områder at det blir en total fiasko - og likevel gjøres minimalt for å rette det opp.

Hvorfor? Av redsel for å bli stemplet som "fremmedfientlig" og rasistisk?

En eller annen merkelig grunn må det jo være, for slik det er nå så er det bare de kriminelle elementene som tjener på dette.

Vet ikke om liten kontroll er ordet.

Kontrollen er bare rar.

Jeg har flere venner som blir nektet innreise til Norge (hadde fått seg jobb og skulle jobbe et år før studier i hjemlandet) som ble nektet innreise fordi: De er i gifteklar alder!

Hm. Sært, synes nå jeg.

Annonse

Vet ikke om liten kontroll er ordet.

Kontrollen er bare rar.

Jeg har flere venner som blir nektet innreise til Norge (hadde fått seg jobb og skulle jobbe et år før studier i hjemlandet) som ble nektet innreise fordi: De er i gifteklar alder!

Hm. Sært, synes nå jeg.

Du har faktisk et poeng der. Jeg kjenner også til mange tilfeller der kontrollen kan virke for streng.

Og da må man jo bare lure enda mer på hvorfor det virker så enkelt for de som faktisk er "kriminelle" elementer - og hvordan dette håndteres av myndighetene.

Nå er ikke desse innvandrere da, de er utvekslingsstudenter...

To vidt forskjellige ting....

De reiser hjem de etter endt utdanning, eller et år i norge

Niks, de oppholdt seg ulovlig i Norge. Har ingen tro på at de hadde planlagt å dra herfra.

Niks, de oppholdt seg ulovlig i Norge. Har ingen tro på at de hadde planlagt å dra herfra.

Nå skal vi jo prise oss lykkelige over at de ikke kommer innpakket i ammoniumnitrat for å saluttere for demokratiet vårt da. Jeg griner ikke om et par kinesere lurer til seg en utdannelse jeg, og det blir en dritt om de bruker den her eller i Kina.

Meeeeeeeeeeeeeen, nå er jo UDI en stat i staten, Bonden en filantrop på andres bekostning og den politiske korrektheta like viktig som mat og drekke, så...

Dessuten, døm er jo daue disse kinesera, er'em ikke?

Nå skal vi jo prise oss lykkelige over at de ikke kommer innpakket i ammoniumnitrat for å saluttere for demokratiet vårt da. Jeg griner ikke om et par kinesere lurer til seg en utdannelse jeg, og det blir en dritt om de bruker den her eller i Kina.

Meeeeeeeeeeeeeen, nå er jo UDI en stat i staten, Bonden en filantrop på andres bekostning og den politiske korrektheta like viktig som mat og drekke, så...

Dessuten, døm er jo daue disse kinesera, er'em ikke?

Joda, daue er dem. Det er ikke dem jeg kritiserer. Nå kommer det frem at særpingene har betalt 100 000 for å få flere studenter. Da ser de nok ikke så nøye på pairene. Gir mere statstøtte, må vite. Butikk for skolen, butikk for bakmennene, butikk for triadene. Ikke like heldig for studentene...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...