Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ok, idag skal jeg på trygdekontoret og få definert min situasjon...

Nå har jeg attester fra tannlege, lege OG psykriater der det står at jeg lider av odenofobi.

Nå er det slik at jeg bor en plass der det kun er lystgass hos den offentlige tannlegen og han tar bare dem mellom 3 og 18 år, det har vært søkt spessielt om han kan ta inn meg men han har rett og slett ikke kapasitet! :(

Nå må jeg reise 5 mil for å få lystgass... og reisen koster ca 500 en vei da jeg enten må ta buss eller få noen til å kjøre da jeg ikke kan kjøre hjem selv... (ferge+tunell, bensin++)

Og må itillegg betale 1500,- ekstra pr time pga lystgassen!

Jeg har selvfølgelig prøvt de fleste metoder utenom ozongass, har fått tilbud om å få dette hos en tannlege men hullene mine "passer" ikke:(

Har nå en tann som må rotfylles.... og jeg gjør det IKKE uten lystgass!!!

Prøvte rett før jul, da smertene var så uutholdelige at jeg bare måtte, sov ikke, siste ikke, fungerte ikke på en måned...

Fikk piller Flunipam hos tannlegen, flere enn hun ville gi meg... men det endte med et angstanfall uten sidestykke i stolen og arbeidet ble ikke ferdig!

Nå har det seg slik at trygdekontoret ikke støtter tannbehandling dersom du ikke har en tannsykdom...

Men nå har jeg fått en diagnose på det....

Har jeg noen sjanse på å få dekket xtra utgiftene?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...