Gå til innhold

hjelp

Anbefalte innlegg

Nå trenger jeg desperat noen å prate med. Vær så snill og gi meg svar for nå klarer jeg ikke mer alene. Jeg er alenemor til en gutt som akkurat har fått diagnosen adhd. Jeg ble mamma i veldig ung alder og har vært plaget med forfærdelige depresjoner og store humørsvingninger siden jeg gikk gravid. Dette har vart i over 11 år. Siden jeg var så ung når jeg ble mor har barnevernet hatt meg under veldig tett oppsikt opp igjennom åra, noe som førte til at jeg gjorde alt for å skjule min depresjon av redsel for å bli fratatt sønnen min. Det at sønnen min også hadde adferdsproblemer gjorde ikke problemet mindre. En av tingene jeg lurer på er om jeg og sønnen min har krav på gratis psykolog nå som han (endelig) har fått diagnosen adhd. En annen ting jeg lurer på er om jeg også har adhd. Kan det være derfor jeg er så deppa? Jeg vokste opp med en god og trygg oppvekst til jeg ble ca. 10-11 år. Så hadde jeg noen få opprørske år før jeg ble mamma. Men den tiden jeg gikk gravid tok helt knekken på meg. Jeg trodde virkelig at jeg skulle bli gal.(kanskje jeg ble det også?) Jeg takler ikke lenger problemer (ikke i det hele tatt) Jeg gråter veldig mye og for ingenting. Jeg ser ikke løsninger, bare nye problemer. Jeg ser svart på alt. (Føler meg snart paranoid)Hjernen min maler om og om igjen på negative tanker som at ingen liker meg, jeg har ingen gode venner, jeg er en dårlig mor/datter/søster/venn/arb.taker osv. Nå føler jeg at jeg ikke orker mer. Men det har jeg følt de siste 11 årene også, og jeg står av en eller annen grunn på beina ennå. Men nå må det bare bli andre boller. Jeg kan bare ikke fortsette å hangle på denne måten. Men jeg eier ikke tiltakslyst, jeg vil gjerne få et bedre liv men jeg makter ikke å gjøre noe med. Ofte vil jeg bare sove og sove. Glemme alt. Stikke hodet i sanden og håpe på at problemene går vekk igjen av seg selv. Jeg innser nå at jeg må ha hjelp, men hvor skal jeg gå? Hvem skal hjelpe meg? Hvordan skal jeg orke å sloss for å få hjelp? Hvordan skal jeg klare dette alene? Jeg føler meg bare så utrolig alene, utslitt og maktesløs...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/13818-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Du kan gå flere steder for å få hjelp.

Du kan alltid gå til allmennpraktikeren. Du kan også spørre din sønns behandler om hjelp.

Din sønn (alle under 18 år) har krav på gratis hjelp for psykiske lidelser.

Du får som alle andre frikort etter at du og sønnen tilsammen har brukt 1400 kr. på helsetjenester i et kalenderår. Barnevernet kan sikkert dekke disse 1400 kr. fordi det sikkert anses å være til hjelp for gutten din.

Barnevernet vil alltid se på det som positivt at en søker hjelp for problemer i stedet for å prøve å skjule dem.

Ring legen din straks legekontoret åpner.

Lykke til :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/13818-hjelp/#findComment-66836
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...