Lady 2004 Skrevet 28. februar 2004 Skrevet 28. februar 2004 Hei Lurer fælt på det her. Noen påstår at de har hjelpere og andre engler. Jeg for min del tror på engler, men hva er forskjell? Vist det er noe forskjell i det heletatt da, at det ikke bare er vi mennesker som har valgt å kalle det for det de sier. Engler eller hjelpere! Takker for svar!!! 0 Siter
Gjest Tror på det Skrevet 28. februar 2004 Skrevet 28. februar 2004 Jeg oppfatter det som forskjellige betegnelser på samme fenomenet. et er avdøde som hjelper deg i farlige situasjoner, så du feks unngår å forulykke i trafikken. Motoren stopper plutselig og uforståelig, og mens du sitter og prøver å starte igjen, sågård et et stort steinras på veien et stykke lenger framme. Slike ting... 0 Siter
Gjest vil tro, men er i tvil Skrevet 28. februar 2004 Skrevet 28. februar 2004 Jeg oppfatter det som forskjellige betegnelser på samme fenomenet. et er avdøde som hjelper deg i farlige situasjoner, så du feks unngår å forulykke i trafikken. Motoren stopper plutselig og uforståelig, og mens du sitter og prøver å starte igjen, sågård et et stort steinras på veien et stykke lenger framme. Slike ting... Hva så med de som ikke blir stanset/hjulpet av sine hjelpere? Har de hatt sin misjon på jorda? Hva med f.eks en liten gutt som aker på akebrett og blir påkjørt, hvorfor stanser ikke englene han? 0 Siter
Gjest Spøkelset Skrevet 28. februar 2004 Skrevet 28. februar 2004 Hva så med de som ikke blir stanset/hjulpet av sine hjelpere? Har de hatt sin misjon på jorda? Hva med f.eks en liten gutt som aker på akebrett og blir påkjørt, hvorfor stanser ikke englene han? Hjelpere er åndelige vesener som befinner seg på et nivå hvor "oppgaven" besetår i å bista levende mennesker. Alle har en hjelper, men hjelperens funksjon kan være forskjellig. Det går ikke bare på fysisk beskyttelse, men også åndelig veiledning og beskyttelse.Det er jo ikke bare i trafikken vi kan trenge beskyttelse. Du får din hjelper ved fødselen og den vil følge deg hele livet. Noen få har flere hjelpere. Noen får tidligere familiemedlemmer som hjelpere, noen ytterst få får en engel. Man kan godt komme i kontakt med sin hjelper, men det krever nok et åpent sinn, og det er vel ikke så enkelt i våre dager? 0 Siter
Gjest malun Skrevet 28. februar 2004 Skrevet 28. februar 2004 Hjelpere er åndelige vesener som befinner seg på et nivå hvor "oppgaven" besetår i å bista levende mennesker. Alle har en hjelper, men hjelperens funksjon kan være forskjellig. Det går ikke bare på fysisk beskyttelse, men også åndelig veiledning og beskyttelse.Det er jo ikke bare i trafikken vi kan trenge beskyttelse. Du får din hjelper ved fødselen og den vil følge deg hele livet. Noen få har flere hjelpere. Noen får tidligere familiemedlemmer som hjelpere, noen ytterst få får en engel. Man kan godt komme i kontakt med sin hjelper, men det krever nok et åpent sinn, og det er vel ikke så enkelt i våre dager? Tullball. Det har vel aldri vært enklere å ha et åpent sinn enn i våre dager. 0 Siter
Lady 2004 Skrevet 28. februar 2004 Forfatter Skrevet 28. februar 2004 Jeg oppfatter det som forskjellige betegnelser på samme fenomenet. et er avdøde som hjelper deg i farlige situasjoner, så du feks unngår å forulykke i trafikken. Motoren stopper plutselig og uforståelig, og mens du sitter og prøver å starte igjen, sågård et et stort steinras på veien et stykke lenger framme. Slike ting... Hei Tusen takk for svar. Jeg oppfatter også det slik du gjør det. Ha en en fortreffelig helg. Mvh 0 Siter
citoyen Skrevet 28. februar 2004 Skrevet 28. februar 2004 Tullball. Det har vel aldri vært enklere å ha et åpent sinn enn i våre dager. Det er forskjell på et åpent sinn og høl i hue, som min far sier 0 Siter
damedame Skrevet 28. februar 2004 Skrevet 28. februar 2004 Tullball. Det har vel aldri vært enklere å ha et åpent sinn enn i våre dager. Helt enig med Spøkelset som sier at man ikke har et åpent sinn (for slikt) i vår tid. Jeg mener imidlertid at det er mer kulturellt betinget. Man skal ikke lenger enn til Danmark for å se at det er mer åpenhet for det åndelige, enn det er i Norge. Mvh 0 Siter
Gjest et vakkert sinn Skrevet 28. februar 2004 Skrevet 28. februar 2004 Hjelpere er åndelige vesener som befinner seg på et nivå hvor "oppgaven" besetår i å bista levende mennesker. Alle har en hjelper, men hjelperens funksjon kan være forskjellig. Det går ikke bare på fysisk beskyttelse, men også åndelig veiledning og beskyttelse.Det er jo ikke bare i trafikken vi kan trenge beskyttelse. Du får din hjelper ved fødselen og den vil følge deg hele livet. Noen få har flere hjelpere. Noen får tidligere familiemedlemmer som hjelpere, noen ytterst få får en engel. Man kan godt komme i kontakt med sin hjelper, men det krever nok et åpent sinn, og det er vel ikke så enkelt i våre dager? Hva med sterk intuisjon.Det å se ting for seg, før det skjer. Eller å se for seg situasjoner som kan skje, hvis en ikke gjør noe med det? Tror du det er det samme som at noe åndelig kontakter deg? Er tildels enig i deg, i at det kan være vanskeligere å komme i kontakt med dette "åndslivet" i dag, pga. ytre forstyrrelse som TV, støy, stress i hverdagen med mer. Det er imidlertid mye større åpenhet rundt slike fenomener her i Norge, nå enn tidligere. Før så var det vel enten, eller. Enten gudommelig, eller styggedommen selv. 0 Siter
Gjest et vakkert sinn Skrevet 28. februar 2004 Skrevet 28. februar 2004 Tullball. Det har vel aldri vært enklere å ha et åpent sinn enn i våre dager. Er enig med deg,i at det er mer akseptert å ha et åpent sinn, i våre dager. Men personlig tror jeg at ytre støy, og en stresset hverdag, er med på å forstyrre "signalene". 0 Siter
Gaupa1365380646 Skrevet 28. februar 2004 Skrevet 28. februar 2004 Det er forskjell på et åpent sinn og høl i hue, som min far sier He he he... Godt sagt! 0 Siter
Gjest malun Skrevet 28. februar 2004 Skrevet 28. februar 2004 Det er forskjell på et åpent sinn og høl i hue, som min far sier Det er jaggu meg helt riktig også! ) 0 Siter
Gjest Daisy Skrevet 1. mars 2004 Skrevet 1. mars 2004 Tror nok ingen har noe "fasitsvar" på det der. Jeg for min del tror på skytsengler, men det at jeg kaller de engler har ingenting med Gud å gjøre - han tror jeg ikke på. 0 Siter
Gjest Daisy Skrevet 1. mars 2004 Skrevet 1. mars 2004 Hva så med de som ikke blir stanset/hjulpet av sine hjelpere? Har de hatt sin misjon på jorda? Hva med f.eks en liten gutt som aker på akebrett og blir påkjørt, hvorfor stanser ikke englene han? Det har ikke jeg noen god forklaring på. Kanskje hans tid var kommet? 0 Siter
Gjest Daisy Skrevet 1. mars 2004 Skrevet 1. mars 2004 Hjelpere er åndelige vesener som befinner seg på et nivå hvor "oppgaven" besetår i å bista levende mennesker. Alle har en hjelper, men hjelperens funksjon kan være forskjellig. Det går ikke bare på fysisk beskyttelse, men også åndelig veiledning og beskyttelse.Det er jo ikke bare i trafikken vi kan trenge beskyttelse. Du får din hjelper ved fødselen og den vil følge deg hele livet. Noen få har flere hjelpere. Noen får tidligere familiemedlemmer som hjelpere, noen ytterst få får en engel. Man kan godt komme i kontakt med sin hjelper, men det krever nok et åpent sinn, og det er vel ikke så enkelt i våre dager? Tidligere familiemedlemmer? Så hvis en besteforelder dør når man er f.eks 10 år; kan han/hun bli ens hjelper? Hvordan kan man åpne sinnet mot slikt da? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.