Gå til innhold

hjelpere eller engler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Lurer fælt på det her.

Noen påstår at de har hjelpere og andre engler. Jeg for min del tror på engler, men hva er forskjell?

Vist det er noe forskjell i det heletatt da, at det ikke bare er vi mennesker som har valgt å kalle det for det de sier. Engler eller hjelpere!

Takker for svar!!!

Gjest Tror på det
Skrevet

Jeg oppfatter det som forskjellige betegnelser på samme fenomenet. et er avdøde som hjelper deg i farlige situasjoner, så du feks unngår å forulykke i trafikken. Motoren stopper plutselig og uforståelig, og mens du sitter og prøver å starte igjen, sågård et et stort steinras på veien et stykke lenger framme. Slike ting...

Gjest vil tro, men er i tvil
Skrevet

Jeg oppfatter det som forskjellige betegnelser på samme fenomenet. et er avdøde som hjelper deg i farlige situasjoner, så du feks unngår å forulykke i trafikken. Motoren stopper plutselig og uforståelig, og mens du sitter og prøver å starte igjen, sågård et et stort steinras på veien et stykke lenger framme. Slike ting...

Hva så med de som ikke blir stanset/hjulpet av sine hjelpere?

Har de hatt sin misjon på jorda?

Hva med f.eks en liten gutt som aker på akebrett og blir påkjørt, hvorfor stanser ikke englene han?

Gjest Spøkelset
Skrevet

Hva med f.eks en liten gutt som aker på akebrett og blir påkjørt, hvorfor stanser ikke englene han?

Hjelpere er åndelige vesener som befinner seg på et nivå hvor "oppgaven" besetår i å bista levende mennesker. Alle har en hjelper, men hjelperens funksjon kan være forskjellig. Det går ikke bare på fysisk beskyttelse, men også åndelig veiledning og beskyttelse.Det er jo ikke bare i trafikken vi kan trenge beskyttelse. Du får din hjelper ved fødselen og den vil følge deg hele livet. Noen få har flere hjelpere. Noen får tidligere familiemedlemmer som hjelpere, noen ytterst få får en engel. Man kan godt komme i kontakt med sin hjelper, men det krever nok et åpent sinn, og det er vel ikke så enkelt i våre dager?

Skrevet

Hjelpere er åndelige vesener som befinner seg på et nivå hvor "oppgaven" besetår i å bista levende mennesker. Alle har en hjelper, men hjelperens funksjon kan være forskjellig. Det går ikke bare på fysisk beskyttelse, men også åndelig veiledning og beskyttelse.Det er jo ikke bare i trafikken vi kan trenge beskyttelse. Du får din hjelper ved fødselen og den vil følge deg hele livet. Noen få har flere hjelpere. Noen får tidligere familiemedlemmer som hjelpere, noen ytterst få får en engel. Man kan godt komme i kontakt med sin hjelper, men det krever nok et åpent sinn, og det er vel ikke så enkelt i våre dager?

Tullball. Det har vel aldri vært enklere å ha et åpent sinn enn i våre dager.

Skrevet

Hei

Tusen takk for svar. Jeg oppfatter også det slik du gjør det.

Ha en en fortreffelig helg.

Mvh

Skrevet

Det er forskjell på et åpent sinn og høl i hue, som min far sier :)

Skrevet

Helt enig med Spøkelset som sier at man ikke har et åpent sinn (for slikt) i vår tid. Jeg mener imidlertid at det er mer kulturellt betinget. Man skal ikke lenger enn til Danmark for å se at det er mer åpenhet for det åndelige, enn det er i Norge.

Mvh

Gjest et vakkert sinn
Skrevet

Hva med sterk intuisjon.Det å se ting for seg, før det skjer. Eller å se for seg situasjoner som kan skje, hvis en ikke gjør noe med det?

Tror du det er det samme som at noe åndelig kontakter deg?

Er tildels enig i deg, i at det kan være vanskeligere å komme i kontakt med dette "åndslivet" i dag, pga. ytre forstyrrelse som TV, støy, stress i hverdagen med mer.

Det er imidlertid mye større åpenhet rundt slike fenomener her i Norge, nå enn tidligere. Før så var det vel enten, eller. Enten gudommelig, eller styggedommen selv.

Gjest et vakkert sinn
Skrevet

Er enig med deg,i at det er mer akseptert å ha et åpent sinn, i våre dager. Men personlig tror jeg at ytre støy, og en stresset hverdag, er med på å forstyrre "signalene".

Gaupa1365380646
Skrevet

He he he... Godt sagt!

Skrevet

Det er jaggu meg helt riktig også!

:o)

Gjest Daisy
Skrevet

Tror nok ingen har noe "fasitsvar" på det der. Jeg for min del tror på skytsengler, men det at jeg kaller de engler har ingenting med Gud å gjøre - han tror jeg ikke på.

Gjest Daisy
Skrevet

Det har ikke jeg noen god forklaring på. Kanskje hans tid var kommet?

Gjest Daisy
Skrevet

Tidligere familiemedlemmer? Så hvis en besteforelder dør når man er f.eks 10 år; kan han/hun bli ens hjelper?

Hvordan kan man åpne sinnet mot slikt da?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...