Gå til innhold

Garanti på el-utstyr

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Var det du som skrev om dette for litt siden? Prøv søkfungsjonen - dette er skrevet om før.

Min erfaring med disse termostatene er at de får "varighetsproblemer" når strømmen kommer opp mot 16 amp. Hvis gulvet ditt trekker så mye, må du kobble den nye termostaten over et relè (kontaktor)

Var det du som skrev om dette for litt siden? Prøv søkfungsjonen - dette er skrevet om før.

Min erfaring med disse termostatene er at de får "varighetsproblemer" når strømmen kommer opp mot 16 amp. Hvis gulvet ditt trekker så mye, må du kobble den nye termostaten over et relè (kontaktor)

Fikk følgende svar:

"Kjøpsloven sier at dersom et produkt er ment å vare vesentlig lenger enn 2 år har man 5 års reklamasjonsrett. Jeg vil tro varmekabler faller inn under denne regelen. "

Nå er det jo termostaten som er saken - og både varmekablene og termostaten er montert av samme elektriker.

Spørsmålet mitt er da om det er en garantisak når termostaten ryker etter 2 1/2 år? Hvorfor den ryker er jo ikke såå interessant akkurat nå.

Fikk følgende svar:

"Kjøpsloven sier at dersom et produkt er ment å vare vesentlig lenger enn 2 år har man 5 års reklamasjonsrett. Jeg vil tro varmekabler faller inn under denne regelen. "

Nå er det jo termostaten som er saken - og både varmekablene og termostaten er montert av samme elektriker.

Spørsmålet mitt er da om det er en garantisak når termostaten ryker etter 2 1/2 år? Hvorfor den ryker er jo ikke såå interessant akkurat nå.

Sannsynligvis har du en god sak. En termostat til varmekabler er ikke noe man regner med å skulle bytte ut etter et par år.

Fikk følgende svar:

"ment å vare vesentlig lenger enn 2 år har man 5 års reklamasjonsrett"

Kontakt vedommende elektriker/firma, og få dette klarlagt. Du må uansett kontakte denne (elektrikeren) Kanskje de er "vennligsinnede" og kommer å fikser dette før du har fått lagt på røret:-)

"ment å vare vesentlig lenger enn 2 år har man 5 års reklamasjonsrett"

Kontakt vedommende elektriker/firma, og få dette klarlagt. Du må uansett kontakte denne (elektrikeren) Kanskje de er "vennligsinnede" og kommer å fikser dette før du har fått lagt på røret:-)

Den har ryki, og fikk beskjed at det kun var et års garanti. Fått regning på over 2000,-.

Det er derfor jeg spør! :)

Annonse

Fikk følgende svar:

Det er vanskelig å gi deg et eksakt svar på det. Det kommer ann på den konkrete situasjonen - hvor lenge en slik vare vanligvis varer, pris osv. Det kan godt hende en termostat bare har 2 års reklamasjonstid selv om varmekablene har 5 år. Det er en mer sårbar del vil jeg tro. Men når det er sagt, så har det vært en dom i Høyesterett der det ble avgjort at en komponent i en fjernkontroll til en TV hadde 5 års garanti.

Forøvrig har årsaken til at termostaten har røket, stor betydning. Skal du kunne reklamere, må problemet skyldes en svakhet/mangel ved produktet som forelå da du kjøpte den.

Ring forbrukerrådet!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...