Gå til innhold

Ufør for å slippe skolen

Anbefalte innlegg

Det vil alltid finnes noen som forsøker å misbruke de velferdsordninger som finnes. Det er imidlertid lite sannsynlig at en svært ung jente vil klare å få jukset til seg uføretrygd - man skal være i en vesentlig annen situasjon enn annen ungdom under 25 for å få støtte til både utdanning og evt. uføretrygd.

Siden dette er en venninne av deg, er det vel naturlig å fortelle henne hva du mener å vite, og spørre henne om hva hun selv tenker om det.

Forøvrig synes jeg det virker som om det er en del "vandrehistorier" ute og går mht hvor god økonomi uføre har osv. De levekårsundersøkelser som gjøres blant funksjonshemmede er ikke spesielt oppmuntrende lesing.

Fortsetter under...

• Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

5

• avtrykk

4

• tiliti

3

• Gaupa1365380646

3

Mest aktive i denne tråden

Misbruk må føles ekstra ille for slike som deg, som er syke(etter det jeg har lest) Dorthe, og skal ha trygden.

Jeg tror ikke misbrukere tenker særlig over hvor alvorlig det er det de gjør.Lavmål er det.

Jeg er vanligvis ikke den som beskylder folk for misbruk, det er mange som har usynlige sykdommer og det er vanskelig å få trygg. men når man går ut i media med en løgn og drar ungen med, da blir jeg direkte kvalm. Selv om jenta er like gammel som min, vet hun ikke bedre.

Mine har i hvert fall sett baksiden av det å gå på trygd. Jeg tror ikke noen av dem kunne tenke seg det, de er innstilt på å studere og jobbe hardt for å få en skikkelig jobb.

Gjest Brittamor

Jeg er uføretrygdet og har formue. Det er fordi jeg har en bil som er kjøpt for uførefosikringen jeg hadde. Dessuten har jeg ingen lån fordi jeg ikke har råd til å betale på noen lån. Hvilken reell formue har jeg da?

Jeg har nå sett at en del uførepensjonister har masse penger på bok også, mest de uførepensjonistene som virker helt friske og kvikke da.

De har et aktivitetsnivå hver bidige dag som aldri jeg som ikke er før aldri har orka.

Falske uføre, den nye generasjonen?

Jeg har nå sett at en del uførepensjonister har masse penger på bok også, mest de uførepensjonistene som virker helt friske og kvikke da.

De har et aktivitetsnivå hver bidige dag som aldri jeg som ikke er før aldri har orka.

Endel uføre får store forsikringsutbetalinger, jeg kjenner folk som har fått fra 10 mill og nedover fra f.eks bilforsikring.

Ikke misunn dem de pengene,de er vel fortjent.

Vanlig forsikring på arbeidsplassenen kan også gi en habil utbetaling hvis man har krav på det.

Ingen grunn til å være misunnelig. Unn henne heller å leve på et minimum av penger i årevis, kanskje resten av sitt liv. Det blir sikkert kjempemorsomt når alle vennene er ferdig med utdannelsen og har råd til det de ønskerseg og vil gjøre, og hun må sitte hjemme og spare på kronene!

For det kan ikke være snakk om store trygda hvis dere enda går på skole?

En myndig person får full uføretrygd med mulighet for tilleggspensjon for ungt ufør.

Gjest sjekk skattelistene

Det vil alltid finnes noen som forsøker å misbruke de velferdsordninger som finnes. Det er imidlertid lite sannsynlig at en svært ung jente vil klare å få jukset til seg uføretrygd - man skal være i en vesentlig annen situasjon enn annen ungdom under 25 for å få støtte til både utdanning og evt. uføretrygd.

Siden dette er en venninne av deg, er det vel naturlig å fortelle henne hva du mener å vite, og spørre henne om hva hun selv tenker om det.

Forøvrig synes jeg det virker som om det er en del "vandrehistorier" ute og går mht hvor god økonomi uføre har osv. De levekårsundersøkelser som gjøres blant funksjonshemmede er ikke spesielt oppmuntrende lesing.

Skattelistene taler sitt tydelige språk!Der står noen av de uføre med høye formuer, tipper det er jukserne.

Mens de egentlige uføre må leve på minimalt fordi de har masse ekstrae utgifter til behandlinger, medisiner osv.

Verden er gal!

Annonse

Ingen grunn til å være misunnelig. Unn henne heller å leve på et minimum av penger i årevis, kanskje resten av sitt liv. Det blir sikkert kjempemorsomt når alle vennene er ferdig med utdannelsen og har råd til det de ønskerseg og vil gjøre, og hun må sitte hjemme og spare på kronene!

For det kan ikke være snakk om store trygda hvis dere enda går på skole?

Er enig med jimmy2. Det må da være temmelig trasig å havne som uføretrygdet i den alderen.

Det kan dere jo fortelle henne samtidig som dere "skryter" av karriere og høyere inntekt, pensjonspoeng osv.

Var jeg deg, ville jeg ha fortalt henne om hva dere visste. Dere kan henvende dere til fastlegen og trygdevesenet.

Hører om trygdesnytere, men dette tok kaka.

Gjest Brittamor

Endel uføre får store forsikringsutbetalinger, jeg kjenner folk som har fått fra 10 mill og nedover fra f.eks bilforsikring.

Ikke misunn dem de pengene,de er vel fortjent.

Vanlig forsikring på arbeidsplassenen kan også gi en habil utbetaling hvis man har krav på det.

Ler, jeg skulle skrive dette:De har et aktivitetsnivå hver bidige dag som jeg som __er__ før aldri har orka.

Ingen ville byttet et ben eller to mot 10 millioner, derfor tror jeg ingen misunner lamme og skadede pengene.Aldri!Hadde jeg vært lam tror jeg at jeg gladelig kunne betalt 10 millioner for å ha fått tilbake bena, om det gikk an.

Det er de som ikke har fått noen erstatninger eller forsikringsutbetalinger nysjerrige meg har kikket på*s

Skattelistene taler sitt tydelige språk!Der står noen av de uføre med høye formuer, tipper det er jukserne.

Mens de egentlige uføre må leve på minimalt fordi de har masse ekstrae utgifter til behandlinger, medisiner osv.

Verden er gal!

Flere uføre har høy formue pga erstatninger fra det offentlige, og forsikringsutbetalinger etter ulykker/sykdom.

Og det er ikke bare "penger i banken" som fremstår som formue.

Når det er sagt; folk som har jobbet før de ble syke og tjent mye får også utbetalt mye. Det er som regel verre med de som aldri kom seg skikkelig ut i arbeidslivet, og da spesielt de som heller ikke kvalifiserer som "ung ufør".

Verden er gal!

Men man må skatte av erstatninger også dersom man har dem stående i banken eller investert dem.

Jeg tror kanskje de med høye formuer ikke er juksemakere men de som er mest dårlige. Dessuten får de lite hjelp etterpå bortsett fra det de må betale sjøl.

Man klarer ikke å spare seg til millionær på ei uføretrygd.

Ler, jeg skulle skrive dette:De har et aktivitetsnivå hver bidige dag som jeg som __er__ før aldri har orka.

Ingen ville byttet et ben eller to mot 10 millioner, derfor tror jeg ingen misunner lamme og skadede pengene.Aldri!Hadde jeg vært lam tror jeg at jeg gladelig kunne betalt 10 millioner for å ha fått tilbake bena, om det gikk an.

Det er de som ikke har fått noen erstatninger eller forsikringsutbetalinger nysjerrige meg har kikket på*s

Ikke alle har krav på erstatning heller, stort sett er det de som har vært utsatt for ulykker. Ved sykdom får man ingen erstatning bortsett fra ved meget spesielle forsikringer.

Jeg forstår hva du hinter til, men jeg vet ikke om den mer perifirerte venninda mi og ei hun kjenner har lytta ved stueveggen med bevisst mening.

Hun sier hun ikke har gjort det, men jeg kan ikke gi garantier for den uttalelsen.

Det jeg vet er at mange har snakket mye om at denne familien lurer til seg offentlige penger de ikke har krav på.

Kansje de dro dit og lyttet til de endelig fant beviser?Jeg vet ikke.

Men en til som jeg vet jeg kan stole på har overhørt sånne samtaler mellom mor til venninda mi og henne også,derfor vet jeg at det er sant.Det er det som er så leit.

Nei, nå ble jeg ganske provosert!!!

Ikke fordi venninnen din tenker på å uføretrygde seg i ung alder, for hva vet dere egentlig om det??

Her sitter du å forteller om at du har hørt av noen som har hørt.. Som du stoler på! Du har ikke vært inne på ideen om å spørre din venninne, og få førstehåndsinformasjon?

Den berømte fjæra, blir fort til noe mer. Selv i beste hensikt.

Det beste er å ikke lure, synse, eller tro. Når det gjelder venner, bør en vite!!

Og ja, en kan faktisk være veldig syk, og ikke vise det!

Jeg råder deg til å ta en prat med venninna di, og spørre. Og hvis, så var, at du har rett i dine anelser, så prøv å gi gode råd, og støtte!!

Utrolig lange ører folk har på stedet der dere bor, da!

Og veldig sladrete.

Jeg syns synd på venninna deres, både fordi hun åpenbart har en håpløs mor, OG venninner som kan tenke seg å sladre på henne til trygdeetaten. Vet dere egentlig hvordan hun har det når dere ikke ser henne?

Personlig var jeg kjempesjuk med angst fra jeg var 15. Ingen visste det, uten min nærmeste familie. Jeg var et "festmenneske", ja!

Og nei, bestevenninna mi visste det ikke. Nå ble ikke jeg trygdet på grunn av psykiske problemer før jeg ble nesten 40. Da hadde jeg hatt det vanskelig lenge nok. Ikke at det er noe "gøy" å være trygdet, det skal gud vite.

Hvordan kan dere være så skråsikre på at det alle er så mistenkelig heldige med å "overhøre" er sant?

Godt å se at det er noen som tenker på den berømte fjæra!! Ja takk til flere som deg!!

Annonse

Nei, nå ble jeg ganske provosert!!!

Ikke fordi venninnen din tenker på å uføretrygde seg i ung alder, for hva vet dere egentlig om det??

Her sitter du å forteller om at du har hørt av noen som har hørt.. Som du stoler på! Du har ikke vært inne på ideen om å spørre din venninne, og få førstehåndsinformasjon?

Den berømte fjæra, blir fort til noe mer. Selv i beste hensikt.

Det beste er å ikke lure, synse, eller tro. Når det gjelder venner, bør en vite!!

Og ja, en kan faktisk være veldig syk, og ikke vise det!

Jeg råder deg til å ta en prat med venninna di, og spørre. Og hvis, så var, at du har rett i dine anelser, så prøv å gi gode råd, og støtte!!

Tror du jeg skriver dette uten å ha god dekning for det? Vi har fått så mange "bekreftelser" på at dette skjer nå, at jeg og mine venne er sikre.

Den vennen jeg skrev om før i dag, er en sikker og pålitelig person som hadde hørt det selv.Han er ingen snoker som kansje noen av de andre, men en stø og snillperson.

Jeg har sett og hørt og også oppdaget så kjempemye selv at det finnes ikke tvil.Og jeg er veldig lei meg for det.

Det er ikke jeg som ønsker å si ifra, men voksne.

Tror du jeg skriver dette uten å ha god dekning for det? Vi har fått så mange "bekreftelser" på at dette skjer nå, at jeg og mine venne er sikre.

Den vennen jeg skrev om før i dag, er en sikker og pålitelig person som hadde hørt det selv.Han er ingen snoker som kansje noen av de andre, men en stø og snillperson.

Jeg har sett og hørt og også oppdaget så kjempemye selv at det finnes ikke tvil.Og jeg er veldig lei meg for det.

Det er ikke jeg som ønsker å si ifra, men voksne.

Jeg sier ikke at dette ikke stemmer

-men, du har ikke spurt selv!! Uansett hvor mange sikre kilder en har, så er førstehåndsinformasjon den sikreste! (selv da kan en faktisk tolke feil). Har du aldri opplevd at to personer kan være oppe i samme situasjon, og fortelle to forskjellige historier? Et menneske vil veldig ofte tolke det den ser og hører ut fra sine egne erfaringer og ståsted!!

Gjest vær forsiktig når du dømmer

Du burde ikke dra alle over en kam her. Jeg er uføretrygdet..trener og holder meg i god form, ser frisk og rask ut, har god kondis. Nettopp fordi jeg ikke har problemer med det fysiske..men psykisk. Man kan være svært hemmet selv om det ikke synes utenpå.

Og hva med penger på bok/formue? Jeg arvet en slump med penger etter mine foreldre. Betyr det dermed at jeg er trygdesvindler? Jeg ble ung ufør og har vært det i årevis.

Gjest Mayadal

Utrolig lange ører folk har på stedet der dere bor, da!

Og veldig sladrete.

Jeg syns synd på venninna deres, både fordi hun åpenbart har en håpløs mor, OG venninner som kan tenke seg å sladre på henne til trygdeetaten. Vet dere egentlig hvordan hun har det når dere ikke ser henne?

Personlig var jeg kjempesjuk med angst fra jeg var 15. Ingen visste det, uten min nærmeste familie. Jeg var et "festmenneske", ja!

Og nei, bestevenninna mi visste det ikke. Nå ble ikke jeg trygdet på grunn av psykiske problemer før jeg ble nesten 40. Da hadde jeg hatt det vanskelig lenge nok. Ikke at det er noe "gøy" å være trygdet, det skal gud vite.

Hvordan kan dere være så skråsikre på at det alle er så mistenkelig heldige med å "overhøre" er sant?

Forståelig at du svever lykkelig på en sky :-)

Kansje du er mora til denne jenta det snakkes om?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...