Gå til innhold

Smaken er som baken

Anbefalte innlegg

Gjest Big Mac

Sikter på en annen målgruppe som er liten og (har vært) usynlig å årevis. Det er først NÅ at metallen har blitt stor. Den har kjempet seg frem fra nullpunktet, og når den først har klart det kommer du med "kommers." Metall har, i motsetning til annen motemusikk, ikke akkurat vært til å bli rik på opp gjennom årene.

Håndbevegelser, hva faen skal det bety?

Ja, de bruker kode for å stadfeste hva de representerer, hva så? Det er en protest, og folk har alltid brukt visuelle effekter for å vise hva de står for. (merk bindersen under krigen osv)

Nei, mye av metallen er langt fra kommers. Det er eksempler på det motsatte, dessverre, men 90% av det jeg hører på er ekte metall som ikke tar sikte på kommersialisme. I motsetning til den dritten som lages i dag er dette folk som kan musikk, og ikke har blitt satt sammen av et eller annet jævla team pga at de går inn under dagens idealbilde når det kommer til kropp og hårfarge.

"Metall har, i motsetning til annen motemusikk, ikke akkurat vært til å bli rik på opp gjennom årene."

Det har vært mulig å tjene seg søkk rik på metall siden 70-årene. Men det er også andre motivasjoner for å ikle seg metall-klisjenene: Du kunne dra damer, du kunne bli berømt/beryktet, og du ville bli populær blant dine kompiser. Og det er helt greit.

Men det er også akkurat samme motivasjonene som pop- og rocke-musikere generelt har. De er mao. ikke noe ærligere enn de som rir på klisjeer i andre genre.

"Ja, de bruker kode for å stadfeste hva de representerer, hva så?"

De bruker koder for å passe inn i et markedssegment, akkurat som alle andre gjør.

"Det er en protest"

Mot hva da? Dersom du ser på metall-bandene, så vil du finne at det er like mange forskjellige meninger der som blant andre. Likevel følger de de samme kodene.

"I motsetning til den dritten som lages i dag er dette folk som kan musikk, og ikke har blitt satt sammen av et eller annet jævla team pga at de går inn under dagens idealbilde når det kommer til kropp og hårfarge."

Nå er det veldig få som er "satt sammen" på den måten. Heldigvis.

Fortsetter under...

• Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Gaupa1365380646

11

• Mr Kahn

9

• Åsemor

3

• avtrykk

2

Mest aktive i denne tråden

Du høres litt... gretten ut. Er det fyllenervene som kicker inn?

Neida, bare er manglende interesse for å diskutere med en som åpenbart har en mer støyende stil enn meg selv. Dessuten skrev jeg av meg en mening i det innledende innlegget som var inspirert ut av øyeblikket, og ser ingen grunn til å dvele ved dette.

Du får heller se om du klarer å imponere noen andre med musikkskvalderet ditt.

Ha en fortsatt god søndag.

Gaupa1365380646

"Metall har, i motsetning til annen motemusikk, ikke akkurat vært til å bli rik på opp gjennom årene."

Det har vært mulig å tjene seg søkk rik på metall siden 70-årene. Men det er også andre motivasjoner for å ikle seg metall-klisjenene: Du kunne dra damer, du kunne bli berømt/beryktet, og du ville bli populær blant dine kompiser. Og det er helt greit.

Men det er også akkurat samme motivasjonene som pop- og rocke-musikere generelt har. De er mao. ikke noe ærligere enn de som rir på klisjeer i andre genre.

"Ja, de bruker kode for å stadfeste hva de representerer, hva så?"

De bruker koder for å passe inn i et markedssegment, akkurat som alle andre gjør.

"Det er en protest"

Mot hva da? Dersom du ser på metall-bandene, så vil du finne at det er like mange forskjellige meninger der som blant andre. Likevel følger de de samme kodene.

"I motsetning til den dritten som lages i dag er dette folk som kan musikk, og ikke har blitt satt sammen av et eller annet jævla team pga at de går inn under dagens idealbilde når det kommer til kropp og hårfarge."

Nå er det veldig få som er "satt sammen" på den måten. Heldigvis.

"Det har vært mulig å tjene seg søkk rik på metall siden 70-årene. Men det er også andre motivasjoner for å ikle seg metall-klisjenene: Du kunne dra damer, du kunne bli berømt/beryktet, og du ville bli populær blant dine kompiser. Og det er helt greit."

Jeg snakker om folk som lager musikk fordi de kan musikk og ikke vil underkaste seg. Ikke noe band med respekt for seg selv ville startet med metall og endret til pop fordi de ikke solgte på metallen. Og det er det en grunn til.

"Men det er også akkurat samme motivasjonene som pop- og rocke-musikere generelt har. De er mao. ikke noe ærligere enn de som rir på klisjeer i andre genre."

Jeg synes mye rock er bra. Men når det kommer til popen, så skal det ikke mye til for å gjennomskue hva som driver det.

"De bruker koder for å passe inn i et markedssegment, akkurat som alle andre gjør."

De bruker koder for å provosere og for å appelere til sine meningsfeller. For meg er ikke imaget noe å respektere. Jeg synes det er idiotisk. Det er musikken jeg fokuserer på, og den er bra. De kan spille.

"Mot hva da? Dersom du ser på metall-bandene, så vil du finne at det er like mange forskjellige meninger der som blant andre. Likevel følger de de samme kodene."

Her må du skille mellom ekte metall og de som innbiller seg at de vil oppnå noe ved å parodiere klær og image. Desverre er det mange fans som fokuserer på mote, og det er helt misforstått. Hvis du leser tekstene til de beste bandene vil du se at det er visse tema som går igjen, og visse meninger som de kjemper for å få opp i lyset. Blant annet religionskritikk og faktisk kritikk mot nettopp kommersialisme.

"Nå er det veldig få som er "satt sammen" på den måten."

Jasså, er det få? Det har jeg ikke lagt merke til. Bak de sammensatte bandenen sitter det folk som bevisst har skapt et falskt bilde rettet mot å tjene penger. Her er det ikke stemme og instrumental forståelse som er hovedessensen, for å si det sånn, og det verste er at folk faller for det. Hva tror du hele retningen RMB består av?

Gaupa1365380646

Neida, bare er manglende interesse for å diskutere med en som åpenbart har en mer støyende stil enn meg selv. Dessuten skrev jeg av meg en mening i det innledende innlegget som var inspirert ut av øyeblikket, og ser ingen grunn til å dvele ved dette.

Du får heller se om du klarer å imponere noen andre med musikkskvalderet ditt.

Ha en fortsatt god søndag.

Kan ikke se at mitt innlegg var så mye mer støyende enn ditt, men greit nok.

En utmerket søndag ønskes din vei også :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...