Gå til innhold

Når man lever på en løgn

Anbefalte innlegg

Gjest Tristgutt22

Hvordan har man det når man lever på løgn?

Det gjør jeg nå og er ikke særlig høy på hatten.

Det hadde seg slik at jeg begynte på et idrettslag der jeg hadde vært tidligere. Siden jeg var dårlig før så hadde jeg ikke samme status som de andre på laget. Nå som jeg hadde kommet på nytt så hadde jeg hørt kommentarer bak ryggen min "nå kommer han igjen". Fast bestemt på å slå til gjorde jeg alt jeg kunne for å komme inn i gjengen. Så hadde det seg slik at noen av gutta på alget skulle ut og ba med være med. Jeg ble med men for å hevde meg, måtte jeg drikke og være tøff for å komme inn i kretsen. Det gikk ganske greit. Så møtte jeg en jente som jeg kjenner fra før på t-banen og fikk pratet litt med henne før hu gikk av. Denne jenta kjenner jeg sånn passe og jeg liker henne ganske godt. Før hu gikk av spurte hu om hvor jeg skulle hen og jeg fortalte om den festen vi skulle på. Hu spurte vennina si om de skulle være med oss men da hadde allrede t-banen kjørt fra oss med meg ombord. De andre gutta så dette og lurte på hvem henne var. Jeg sa at hu var vennine og slikt. På neste trening spurte gutta igjen om hvordan det hadde gått og jeg sa at jeg hadde tatt med henne på cafè og gutta gratulerte meg. Jeg ble faktisk venner med de gutta. Det rare var at samme uke scorte jeg mitt første mål for klubben min og gutta gratulerte meg og sa at først hadde jeg fått meg dame og nå scorte jeg første målet mitt, hva hadde skjedd?

Det dumme er at det med jenta stemmer jo ikke i det hele tatt. Jeg ønsket at det skulle være sant men slik ble det ikke.

Hva gjør jeg nå? Føler meg så falsk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/138246-n%C3%A5r-man-lever-p%C3%A5-en-l%C3%B8gn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• tiliti

6

• Åsemor

5

• damedame

5

• Gaupa1365380646

1

Mest aktive i denne tråden

Gjest Tristgutt22

Jeg hadde nok enten funnet tak i jenta, og invitert henne på kafé.

Dermed hadde løgnen blitt en sannhet iofs.

Jo, men saken er nå slik at jeg var på byen og skulle på fest med venna mine da hu steg av banen mens jeg skulle på. Så snakket jeg litt med henne og hu lurte på hvor vi skulle. Da jeg sa at det var en fest så spurte hu vennina si om de skulle være med, idet jeg skulle til å si noe så stengte døra. Der og da følte jeg at hu faktisk ville ha kontakt med meg så jeg fikk nummeret hennes fra en kompis. Så sendte jeg henne denne meldinga: "Hei, husker du meg, jeg er *****, går det bra? Synd at dere ikke fikk vært med igår. forresten, du har ikke lyst til å finne på noe en dag"?

Da fikk jeg dette svaret: "Hei hei, ja synd at vi ikke var med. hadde dere det gøy? hvordan var festen? jeg får ikke vært med på noe fram til 26 feb pga skole..."

Da skrev jeg: "Ok, den er grei, skole kommer foran alt. bare si fra når det passer deg det du".

Etter dette har jeg ikke fått noe svar og har egentlig gitt opp hele greia.

Jo, men saken er nå slik at jeg var på byen og skulle på fest med venna mine da hu steg av banen mens jeg skulle på. Så snakket jeg litt med henne og hu lurte på hvor vi skulle. Da jeg sa at det var en fest så spurte hu vennina si om de skulle være med, idet jeg skulle til å si noe så stengte døra. Der og da følte jeg at hu faktisk ville ha kontakt med meg så jeg fikk nummeret hennes fra en kompis. Så sendte jeg henne denne meldinga: "Hei, husker du meg, jeg er *****, går det bra? Synd at dere ikke fikk vært med igår. forresten, du har ikke lyst til å finne på noe en dag"?

Da fikk jeg dette svaret: "Hei hei, ja synd at vi ikke var med. hadde dere det gøy? hvordan var festen? jeg får ikke vært med på noe fram til 26 feb pga skole..."

Da skrev jeg: "Ok, den er grei, skole kommer foran alt. bare si fra når det passer deg det du".

Det der betyr ikke at du ikke kan ta kontakt.

Send henne en ny sms og spør om hun har anledning til å finne på noe en dag, hvis hun sier nei en gang til uten å ta kontakt senere er nok kanskje løpet kjørt, men ikke gi opp enda.

Gjest Tristgutt22

Det der betyr ikke at du ikke kan ta kontakt.

Send henne en ny sms og spør om hun har anledning til å finne på noe en dag, hvis hun sier nei en gang til uten å ta kontakt senere er nok kanskje løpet kjørt, men ikke gi opp enda.

Nja, jeg vet ikke helt jeg. Har ikke lydt til å drite meg ut. Hu jobber nemlig på senteret der jeg bor og bor også på samme stedet. Jeg føler at når jeg sa at hu kunne ta kontakt når hu hadde tid at kanskje hu ikke likte det. Men hva annet skulle jeg si? Er man mer frampå så e blir man sett på som desperat.

Jeg angrer som bare det at jeg tok kontakt i det hele tatt. Hadde det vært en jente som bodde et annet sted så hadde det vært ok men når hu bor såpass nærme så blir det vanskelig synes jeg.

Nja, jeg vet ikke helt jeg. Har ikke lydt til å drite meg ut. Hu jobber nemlig på senteret der jeg bor og bor også på samme stedet. Jeg føler at når jeg sa at hu kunne ta kontakt når hu hadde tid at kanskje hu ikke likte det. Men hva annet skulle jeg si? Er man mer frampå så e blir man sett på som desperat.

Jeg angrer som bare det at jeg tok kontakt i det hele tatt. Hadde det vært en jente som bodde et annet sted så hadde det vært ok men når hu bor såpass nærme så blir det vanskelig synes jeg.

"Hu jobber nemlig på senteret der jeg"

Hva slags sted bor du?

(er nysgjerrig av natur...)

Annonse

Jeg hadde sikkert ikke kommet på å ta kontakt, ikke på det stadiet.

Det er fremdeles du som må ta initiativet.

Send en sms på mandag, spør om dere skal ta det berømmelige kafé-besøket.

"Nå når karantene-tiden(hehe) din er over, kanskje vi kan ta en kopp kaffe, brus eller whatever?"

Finn på noe morsomt iallefall. Ikke nevn noe om at hun ikke har tatt kontakt,

Mulig det beste er å ikke nevne perioden som har gått heller, men bare spørre som om det var første gangen.

Du får gruble på det :-)

Gjest Tristgutt22

Jeg hadde sikkert ikke kommet på å ta kontakt, ikke på det stadiet.

Det er fremdeles du som må ta initiativet.

Send en sms på mandag, spør om dere skal ta det berømmelige kafé-besøket.

"Nå når karantene-tiden(hehe) din er over, kanskje vi kan ta en kopp kaffe, brus eller whatever?"

Finn på noe morsomt iallefall. Ikke nevn noe om at hun ikke har tatt kontakt,

Mulig det beste er å ikke nevne perioden som har gått heller, men bare spørre som om det var første gangen.

Du får gruble på det :-)

Ja, det høres ikke dumt ut men jeg tror nok at det var et hint om at "sorry, du er en hyggelig fyr men jeg har ingen interesser for deg".

Enda verre er det at hu jobber på det lokale kjøpesenteret.

Jeg ville ikke klare å handle der igjen om jeg blir avvist nå.

Annonse

Ja, det høres ikke dumt ut men jeg tror nok at det var et hint om at "sorry, du er en hyggelig fyr men jeg har ingen interesser for deg".

Enda verre er det at hu jobber på det lokale kjøpesenteret.

Jeg ville ikke klare å handle der igjen om jeg blir avvist nå.

Finn et annet sted å handle til du kommer over det.

Den som intet våger intet vinner.

Gjest Tristgutt22

Finn et annet sted å handle til du kommer over det.

Den som intet våger intet vinner.

Men er der ikke bedre å ha det trygge framfor det utrygge, Grunnen til denne type skepsisme er at jeg tidligere har driti meg noe til de grader og er fast bestemt på at noe slikt skal ikke skje igjen.

Men er der ikke bedre å ha det trygge framfor det utrygge, Grunnen til denne type skepsisme er at jeg tidligere har driti meg noe til de grader og er fast bestemt på at noe slikt skal ikke skje igjen.

Joa, kjenner følelsen. Jeg har gjort mange idiotiske ting gjennom oppveksten.

Men gjennom mange av sjansene jeg har tatt har det kommet gode ting.

Og det er egentlig verdt det, de gangene det går bra.

Dessuten synes jeg ikke at man dummer seg ut ved å sende noen man liker to tekstmeldinger med helt uskyldig innhold.

Det er ikke "å dumme seg ut" bare fordi noen tilfeldigvis ikke liker deg på den måten.

Og mye kan komme over tid, selv om det kanskje ikke virker sånn nå.

Nei, du er iallefall nødt å gi jenta en sjans. For alt du vet kan det jo hende hun ikke tør kontakte deg.

Gjest Tristgutt22

Joa, kjenner følelsen. Jeg har gjort mange idiotiske ting gjennom oppveksten.

Men gjennom mange av sjansene jeg har tatt har det kommet gode ting.

Og det er egentlig verdt det, de gangene det går bra.

Dessuten synes jeg ikke at man dummer seg ut ved å sende noen man liker to tekstmeldinger med helt uskyldig innhold.

Det er ikke "å dumme seg ut" bare fordi noen tilfeldigvis ikke liker deg på den måten.

Og mye kan komme over tid, selv om det kanskje ikke virker sånn nå.

Nei, du er iallefall nødt å gi jenta en sjans. For alt du vet kan det jo hende hun ikke tør kontakte deg.

Akkurat det tviler jeg sterkt på. Hu virker ikke som en sjenert jente.

Men det verste er likevel ikke at jeg ikke har hørt fra henne men det faktum at jeg gikk så langt at jeg spurte kompisen min om henne og at han gav meg nummeret hennes (han kjenner henne godt). Jeg føler meg så mindre verdt i øynene hans, føler liksom at han inni seg selv ler av meg. Det er ikke en deilig følelse. Det verste er at jeg var så dum at jeg tok kontakt til tross for at jeg har driti meg ut før. Hvorfor kunne jeg ikke bare la det være med det? Jeg har jo overlevd så lenge så hvorfor ikke litt til?

Likevel er det så rart. Jeg driver med idrett og trener mye. Der er jeg vant med å gi litt ekstra og stå på i harde tider. Men på dette feltet føler jeg meg som en taper. Altså, jeg ser jo ikke på henne som en kjæresteb heller. Jeg vil jo bare bli kjent med henne siden jeg synes at personligheten hennes er super.

Dumme meg.

Tro meg, de fleste av oss går på trynet og blir avvist MANGE ganger før man finner den man vil leve sammen med. Kjærligheten er et eneste stort kaos. Men som tiliti sier, den som intet våger intet vinner.

Det trygge er kanskje det beste her og nå, men ikke nødvendigvis på lang sikt.

Akkurat det tviler jeg sterkt på. Hu virker ikke som en sjenert jente.

Men det verste er likevel ikke at jeg ikke har hørt fra henne men det faktum at jeg gikk så langt at jeg spurte kompisen min om henne og at han gav meg nummeret hennes (han kjenner henne godt). Jeg føler meg så mindre verdt i øynene hans, føler liksom at han inni seg selv ler av meg. Det er ikke en deilig følelse. Det verste er at jeg var så dum at jeg tok kontakt til tross for at jeg har driti meg ut før. Hvorfor kunne jeg ikke bare la det være med det? Jeg har jo overlevd så lenge så hvorfor ikke litt til?

Likevel er det så rart. Jeg driver med idrett og trener mye. Der er jeg vant med å gi litt ekstra og stå på i harde tider. Men på dette feltet føler jeg meg som en taper. Altså, jeg ser jo ikke på henne som en kjæresteb heller. Jeg vil jo bare bli kjent med henne siden jeg synes at personligheten hennes er super.

Dumme meg.

Sånt krever trening. Man er ikke verdensmester de første gangene man prøver seg på kontakt med det motsatte kjønn. Det må man bare leve med, og ta det som trening. Så blir man flinkere etter hvert, mer vant med hva man kan si og gjøre, og da blir man også tryggere på seg selv litt om litt.

Om jeg var denne jenta ville jeg nok ventet på at du skulle ta kontakt igjen. Jeg ville neppe gjort det selv. I og med at hun faktisk ga en dato for når hun var ledig igjen så kan du nok regne med at hun ville at du skulle ta kontakt etter denne datoen. Hvis ikke hadde hun sikkert sagt noe sånt som "jeg er så opptatt for tiden, kanskje senere" uten noe bestemt tidspunkt. Ta kontakt du!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...