Gå til innhold

Ungdom med psykiske problemer

Anbefalte innlegg

Fikk i kveld vite at min venninnes datter har problemer psykisk. Vet i grunn ikke så mye mer enn at hun har slitt med mye søvn problemer det siste året. Hun har vært mye oppe om nettene og spilt på datamaskinen bla.

Jenta er 15 år og først oppfattet nok foreldrene søvn problemene hennes som en del av en naturlig tenårings "trass".

Men den siste tiden har hun trekt seg mer og mer inn i seg selv og orker ikke å være med på noe der det er andre mennesker. Hun har få venner, men hun er en virkelig nydelig jente.

Dette går sterkt innpå meg, da jeg har opplevd mye av det samme med min bror. Og jeg ønsker at min venninnes datter skal få bedre og hurtigere hjelp enn det min bror fikk. Ingen tok han signaler på alvor og mine foreldre kjempet en beintøf kamp for at han skulle få hjelp. Han begynte med stoff og så ble han 18 år og da hadde ikke foreldrene mine noe de skulle si mer.

Hvordan skal jeg be min venninne gå frem. Er det best å kontakte en privat terapeut ? Min opplevelse med fastlege og hele den leksa er iallefall særdeles negativ.

Vær så snill å gi meg noen råd !!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/138249-ungdom-med-psykiske-problemer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vanligvis vil det beste være å kontakte fastlegen og be om viderehenvisning.

Moren kan også selv ringe til nærmeste barne- og ungdomspsykiatriske klinikk og be om å få snakke med inntaksansvarlig for å drøfte situasjonen (slik fungerer det i allefall noen steder) og få råd om hvordan gå videre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...