Gå til innhold

De rette til å ta debatten

Anbefalte innlegg

Sakset fra nrk.no i forbindelse med fredsprisutdelingen: kan Islam, menneskerettigheter og demokrati forenes? Redaksjon EN tar debatten klokken 20.25.

GJESTER:

Lena Larsen (Norsk senter for menneskerettigheter) (!!!)

Lars Gule (generalsekretær, humanetisk forbund) (!????!)

Afshan Rafic (stortingsrepresentant, H)

Malaka Izzati (internasjonal kampanje for kvinners rettigheter i Iran) (?)

Lena Larsen, totalt hjernevasket, Lars Gule, Norges eneste internasjonalt dømte terrorist og svoren jødehater, og Rafiq med det ene benet i kulturarv fra et land som som proklamerer sitt menneskesyn allerede i navnet; paki=rent, stan= land. Rent for vantro! Hva med å invitere Jarle Synnevåg neste gang? Men det tør de fan ikke, fordi de er redd for at han skal være bedre forberedt enn da marxisten Knut Olsen overfalt ham og skjelte ham ut i sin programpost for et par år siden.

«--- I en tid der islam blir demonisert i vide kretser i Vesten ønsker Den Norske Nobelkomite å understreke hvor viktig og verdifullt det er med dialog mellom mennesker og mellom sivilisasjoner, sa leder av Nobelkomiteen Ole Danbolt Mjøs under utdelingen.-»

Yeah, right! Kanskje hr. Mjøs burde dra hue ut av rasshølet lenge nok til å se hvem og hva som demoniseres av en hel verden tross deres desperate kamp for å leve i frihet fra nettopp Islam og deres bloddryppende «ambassadører». La hr. Mjøs finne seg et hjørnebord i Seafood Restaurant i Jerusalem, så kan han føre «dialog» med den neste høyeksplosive «politikeren» som Arafat sender.

Rest in pieces!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/138280-de-rette-til-%C3%A5-ta-debatten/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Tja, jeg hang delvis med frem til det siste avsnittet. Det forekommer meg at det er jødene som har verden i et ballegrep, og som stort sett kan tillate seg hva som helst uten at det får noen konsekvenser.

Slett ikke verst; du «hang delvis med» til siste avsnittet, og allikevel har du såpass oversikt at du kan slå fast at jødene har balletak på verden? Kunne du tenke deg å gå litt i detaljer her?

Slett ikke verst; du «hang delvis med» til siste avsnittet, og allikevel har du såpass oversikt at du kan slå fast at jødene har balletak på verden? Kunne du tenke deg å gå litt i detaljer her?

Jeg følger ikke nøye nok med til å ta en detaljert diskusjon, men har ikke Israel gitt faen i X antall FN resulusjoner uten at det har fått noen konsekvenser? I stort sett fordi de blir dekket av onkel Sam? Fordi det finnes en ikke ubetydelig jødisk lobby over there? Har man "taket" på USA, så har man taket på verden, for å si det veldig enkelt.

Jeg følger ikke nøye nok med til å ta en detaljert diskusjon, men har ikke Israel gitt faen i X antall FN resulusjoner uten at det har fått noen konsekvenser? I stort sett fordi de blir dekket av onkel Sam? Fordi det finnes en ikke ubetydelig jødisk lobby over there? Har man "taket" på USA, så har man taket på verden, for å si det veldig enkelt.

Hvis en går disse resolusjonene litt etter i sømmene, så vil en se at de vil svekke Israels evne til selvforsvar, hvilket også er meningen. Araberne har selv opphevet enhver konvensjon hva krig angår.

Den jødiske lobbyen er nok sterkt overdrevet her hjemme, spesielt av vigrid og en sær gruppe reaksjonære marxister. Så det er nok ikke så enkelt som en skal ha det til. Dette skal jeg lage en liten petit på senere.

Men tilbake til resolusjonene, Israel er ikke den eneste som ikke respekterer resolusjonene. Se på Syria, nå har de okkupert Libanon i over tyve år, og sammen med Arafat har de myrdet hundretusener av kristne libanesere uten at verdenssamfunnet har leet et øyelokk. Hva sier det oss?

Men som sagt, dette kan jeg komme tilbake til, for nå er det striskjorta og havrelefsa og jeg er trøtt som fan.

Gjest Den opprinnelige m&m

Maken til usaklig innlegg..

Skal du avskrive enhver person som har røtter i Pakistan pga navnet hjemlander til foreldrene hennes har ?

Når det gjelder Lars Gule har han tatt offentlig avstand fra det han gjorde og sto for på 70-tallet, og kan vel ikke for all evighet være diskreditert fra å delta i offentlig debatt om menneskerettigheter?

Hvilke deltakere ville DU hatt med i en slik debatt? Og hvis det skal bli noen diskusjon ut av det må det vel også være noen å kritisere - noen som må svare for noe?

Gjest økonom

Synes ikke det virker som du vet så mye om Ashan Rafiq. Det har vært i media at hun i flere år var kjæreste med en gift mann, han var tvangsgiftet og det tok tid å bli skilt. Han er for øvrig også en kjent politiker med samme bakgrunn som henne. De er nå endelig gift, så vidt jeg husker.

Hvis ikke dette kvalifiserer henne til å vite noe om islam i et vestlig samfunn, så vet ikke jeg. For øvrig synes jeg hun virker som en svært oppegående dame - er hun ikke også medisinstudent?

Maken til usaklig innlegg..

Skal du avskrive enhver person som har røtter i Pakistan pga navnet hjemlander til foreldrene hennes har ?

Når det gjelder Lars Gule har han tatt offentlig avstand fra det han gjorde og sto for på 70-tallet, og kan vel ikke for all evighet være diskreditert fra å delta i offentlig debatt om menneskerettigheter?

Hvilke deltakere ville DU hatt med i en slik debatt? Og hvis det skal bli noen diskusjon ut av det må det vel også være noen å kritisere - noen som må svare for noe?

«- Skal du avskrive enhver person som har røtter i Pakistan pga navnet hjemlandet til foreldrene hennes har ?-»

Da tolker du meg helt feil. Jeg påpeker kun det faktum at det er muslimer som forsvarer muslimer, uten at noen andre utenfra får slippe til. Når en samler tre, fire muslimer i et studio for å snakke om muslimer vs. likeverd mellom kjønn, rase og religion, da bør man også sørge for et minstemål av motforestillinger.

«- Når det gjelder Lars Gule har han tatt offentlig avstand fra det han gjorde og sto for på 70-tallet, og kan vel ikke for all evighet være diskreditert fra å delta i offentlig debatt om menneskerettigheter? -»

En tiger skifter ikke striper over natten. Jeg finner ikke Gule særlig troverdig når han beklager sine handlinger samtidig som han heier på dagens terrorister og støtter dem i tykt og tynt. I min bok er dette jevngodt med å si at hele hans avstandstagen er bare et spill for galleriet. Det er også ufattelig at hans forsøk på massemord ikke gav ham mer enn seks måneder.

«- Hvilke deltakere ville DU hatt med i en slik debatt? Og hvis det skal bli noen diskusjon ut av det må det vel også være noen å kritisere - noen som må svare for noe? …-»

Jeg trodde du leste HELE innlegget mitt? Jeg etterlyste da vitterlig en invitasjon til Jarle Synnevåg, som tross hets i media er en av landets fremste eksperter på Islam. Poenget er at det ikke fantes ÈN ENESTE motforestilling i dette programmet til Viggo Johansen som kunne sette Islam i det rette perspektivet. Jeg tror ytterpunktet Lena Larsen ville hatt godt av en omgang med ytterpunktet Jarle Synnevåg.

Synes ikke det virker som du vet så mye om Ashan Rafiq. Det har vært i media at hun i flere år var kjæreste med en gift mann, han var tvangsgiftet og det tok tid å bli skilt. Han er for øvrig også en kjent politiker med samme bakgrunn som henne. De er nå endelig gift, så vidt jeg husker.

Hvis ikke dette kvalifiserer henne til å vite noe om islam i et vestlig samfunn, så vet ikke jeg. For øvrig synes jeg hun virker som en svært oppegående dame - er hun ikke også medisinstudent?

Du bør kanskje lese det jeg skrev til m&m.

Rafiq kommer fra et land der røttene sitter meget dypt, og når disse røttene blir angrepet og stilt i relieff, så vil nok også hun vise hvem hun er og hvor hun kommer fra.

Men poenget er at det ikke fantens ÈN ENESTE debattant som kunne gi disse muslimene hva de er verd. Og da faller hele debatten sammen, når en gjeng muslimer skal sitte og klappe hverandre på ryggen - uten at noen kan utfordre dem.

Annonse

Gjest økonom

Du bør kanskje lese det jeg skrev til m&m.

Rafiq kommer fra et land der røttene sitter meget dypt, og når disse røttene blir angrepet og stilt i relieff, så vil nok også hun vise hvem hun er og hvor hun kommer fra.

Men poenget er at det ikke fantens ÈN ENESTE debattant som kunne gi disse muslimene hva de er verd. Og da faller hele debatten sammen, når en gjeng muslimer skal sitte og klappe hverandre på ryggen - uten at noen kan utfordre dem.

Du tar ikke poenget mitt. Rafiq har i mine øyne demonstrert at hun er i stand til å utfordre sin bakgrunn radikalt.

Du har ikke overbevist meg om at du vet noe om henne - skuffende da at du går ut og vet så masse om hvordan hun vil reagere i en gitt situasjon.

Du tar ikke poenget mitt. Rafiq har i mine øyne demonstrert at hun er i stand til å utfordre sin bakgrunn radikalt.

Du har ikke overbevist meg om at du vet noe om henne - skuffende da at du går ut og vet så masse om hvordan hun vil reagere i en gitt situasjon.

...men en overgeskjeftig «moderator» fant det åpenbart for godt å slette det. Jeg burde visst bedre enn å ta opp hansken når mine meningsmotstandere blir personlige.

Det skal _garantert_ ikke gjenta seg!

Ha det bra

...men en overgeskjeftig «moderator» fant det åpenbart for godt å slette det. Jeg burde visst bedre enn å ta opp hansken når mine meningsmotstandere blir personlige.

Ha det bra

Tror det er ERROR som har slettet i dag jeg...masse som er borte nå. De har vel "heng på serveren" eller noe....

Gjest Moderator

Ha det bra

Ikke alt skyldes webmaster :-)

Se http://forum.doktoronline.no/forum/35/74.ipg?view=thread&thread=2031981

Hun er ikke enig med Mr.Kahn - ergo er hun ikke kvalifisert til noe som helst... :-)

"..........................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...