Gå til innhold

Hva forventer du egentlig av DOL???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har sett i det siste at noen klager over hvor dødt det er her inne nå, og at mange er blitt borte, utestengt osv.

Så jeg undrer meg da over hva som var så bra før?? Var det flere skikkelige debatter, mer drittslenging eller hva var det egnetlig??

Gjest skittentøy
Skrevet

Jeg ønsker kun å få svar på hvordan andre vasker trusene sine.

Skrevet

Jeg ønsker kun å få svar på hvordan andre vasker trusene sine.

hehe...og det har du vel fått??

...(";)...

Gjest QuePasta
Skrevet

Åpent Forum var mer preget av sosialisering før. Det var færre mennesker her, og det dannet seg lettere relasjoner mellom enkeltpersoner og grupper.

Dette hadde også negative sider, det var et veldig tydelig "klikk"-preg, og det kom stadig klager på at det bare var de "faste" brukerne som fikk noe oppmerksomhet.

I dag er diskusjonene mye mer tema-fokusert, før var det et tydligere personfokus.

For de aller fleste foraene bør målet være å dele erfaringer, råd og spørre om hjelp vedrødende helsespørsmål.

Åpent Forum fungerer som "trekkplaster" som sikrer en viss aktivitet. Jo flere som bruker DOL som et sted å være, desto flere vil se de viktige spørsmålene som av og til kommer inn. Og det er faktisk veldig verdifullt.

Gaupa1365380646
Skrevet

Før prøvede dol å gi inntrykk av at alles meninger var like verdsatt, og at det var lov å være uenige. Dette førte til at enkelte utfoldet seg i tabubelagte tamer som rasisme osv. En del ble litt ivrige, og mange trådet var lange og kunne inneholde en del underholdende fornæermelser. Det kom klager på disse trådene fordi en del av de mer fintfølende ikke forsto at de kunne la være å lese disse innleggene og heller styre over på innlegg med oversikrifter som: Jeg kjeder meg, har du sett denne filmen og lignende. Dol var enig med de finfølende, og sørget derfor for å utestenge alle som hadde meninger som ikke passet inn.

Så nå er det herlig fred og ingen opprivende meningsdebatter som kan føre til at man må tenke her inne.

Skrevet

Dol var i ferd med å bli en ren privatklubb hvor enkelte utelukkende drev med kverrulering.

Språket, personfikseringen og skitkastingen mellom brukerne påførte Dol etterhvert et dårlig rykte, og det ble umulig for folk og stille/ diskutere seriøst.

Det ble løyet i øst og vest og det spilte vel egentlig ingen rolle hva folk skrev, men det viktigste var HVEM som skrev det.

Det ser ut for at Dol er i ferd med å rydde opp og dermed på nytt kan fremstå som et seriøst diskusjons og medisinks fora.

Jeg vil gi Dol adm. honør for endelig å få satt en stopper for dette.

Det har vel skjedd at jeg selv også har bidratt, man tilpasser seg fort sjangeren og kulturen for å bli godtatt.

Det var nok i ferd med å utvikle seg slik at en liten gruppe var fullstendig styrende, ikke var de spes. konstruktive heller.

Dette er min private mening og den må jeg få lov til å ha, tror nok mange er enige med meg :-)

mvh

mvh

Skrevet

Jeg må si det har dabbet av i det siste. Det er ikke en skikkelig diskusjon. Hvem i all verden er interessert i hvor mange grader andre vasker undertøyet sitt på og hvilken unge som bruker bleier eller ikke når de fyller 3 år.

Hvis folk skal være så fintfølende at de ikke kan ta en drittbemerkning i en opphetet diskusjon, fra fremmede mennesker, bør de holde seg unna. Webmaster stenger ute de interessante og lar de flekkfjernende, film og idolelskerne bli.

Skrevet

Før prøvede dol å gi inntrykk av at alles meninger var like verdsatt, og at det var lov å være uenige. Dette førte til at enkelte utfoldet seg i tabubelagte tamer som rasisme osv. En del ble litt ivrige, og mange trådet var lange og kunne inneholde en del underholdende fornæermelser. Det kom klager på disse trådene fordi en del av de mer fintfølende ikke forsto at de kunne la være å lese disse innleggene og heller styre over på innlegg med oversikrifter som: Jeg kjeder meg, har du sett denne filmen og lignende. Dol var enig med de finfølende, og sørget derfor for å utestenge alle som hadde meninger som ikke passet inn.

Så nå er det herlig fred og ingen opprivende meningsdebatter som kan føre til at man må tenke her inne.

Hvilket nick var det du ble utestengt med?

Skrevet

Av IDOL forventer jeg at vi får en ordentlig stjerne som kan synge og kanskje ser bra ut i tillegg?

Njaei... Dol sa du? Jeg er fornøyd jeg, har aldri likt disse idiotiske endeløse diskusjonene, så de har jeg pent hoppet over, og har ikke merket noen forskjell.

Leser litt her og der og svarer på hist og pist. Pjatt rett og slett. Tidsfordriv...

Vi kan vel ikke klage liksom? Hvilken rett har vi til det da?

Gjest under dekke av anonymt nick?
Skrevet

Dol var i ferd med å bli en ren privatklubb hvor enkelte utelukkende drev med kverrulering.

Språket, personfikseringen og skitkastingen mellom brukerne påførte Dol etterhvert et dårlig rykte, og det ble umulig for folk og stille/ diskutere seriøst.

Det ble løyet i øst og vest og det spilte vel egentlig ingen rolle hva folk skrev, men det viktigste var HVEM som skrev det.

Det ser ut for at Dol er i ferd med å rydde opp og dermed på nytt kan fremstå som et seriøst diskusjons og medisinks fora.

Det har vel skjedd at jeg selv også har bidratt, man tilpasser seg fort sjangeren og kulturen for å bli godtatt.

Det var nok i ferd med å utvikle seg slik at en liten gruppe var fullstendig styrende, ikke var de spes. konstruktive heller.

Dette er min private mening og den må jeg få lov til å ha, tror nok mange er enige med meg :-)

mvh

mvh

Sitter webmaster og forsvarer/roser DOLs strategi

Skrevet

Jeg forventer å bli underholdt uten å gjøre noe selv.

Ja, det var færre brukere før, men de som var her hadde spennende personligheter.

Skrevet

Sitter webmaster og forsvarer/roser DOLs strategi

Ja, webmaster er nemlig 13 år...

Skrevet

mvh

mvh

Jeg er enig!

*rekker opp hånda*

Gjest oeøivind
Skrevet

Jeg forventer at dol kan belyse saker som vi er glade for eller sure for.Ok å få tilbakemelding på hva andre mener, det gir muligheten til å se to sider av en sak.

Kjempefint å få gode tips også.

Av det jeg har lest her, har jeg funnet løsningen på hva jeg skulle gjøre ved to stk dilemmaer.Det er svært (-:

Jeg synes ingen burde bli utestengt, mangfold gir fargerikhet.

Og psssst, takhøyden bør være STOR her.

Skrevet

Jeg synes det er bra jeg da.

Jeg bruker DOL for å dele ting jeg tenker på/bryr meg om, for å få svar/hjelp til diverse og for å kanskje kunne hjelpe noen selv.

Alt dette funker helt toppers det synes jeg, både før og nå.

Jeg kan godt være i diskusjonstråder jeg, men synes ikke noe om drittslenging ol. så dette er positivt at har blitt bedre.

:)

Skrevet

Jeg må si det har dabbet av i det siste. Det er ikke en skikkelig diskusjon. Hvem i all verden er interessert i hvor mange grader andre vasker undertøyet sitt på og hvilken unge som bruker bleier eller ikke når de fyller 3 år.

Hvis folk skal være så fintfølende at de ikke kan ta en drittbemerkning i en opphetet diskusjon, fra fremmede mennesker, bør de holde seg unna. Webmaster stenger ute de interessante og lar de flekkfjernende, film og idolelskerne bli.

Enig med deg. Det er litt kjedelig når det bare er sånne innlegg om vasketemperaturer hvor ingen svarer hverandre og diskuterer. Trenger ikke nødvendigvis være om noe dypt og viktig, men gøyere med litt konversasjon.

Husker jeg kranglet fælt med en fyr fordi han mente at siden han var fra en "fin" familie, kunne han ikke ta en hvem som helst som ikke hadde den rette bakgrunnen med det rette familienavnet.

Det var gøy.

Skrevet

Var her masse før, til det ble for internt og det føltes som om forumet besto av fem stykker som bare snakket med hverandre.

Nå virker det som om DOL er oppe og går slik det var helt i begynnelsen - kanskje bare med flere brukere, og det er jo fint. Jeg forventer å få svar på konkrete spørsmål, innspill til dilemmaer, tips til ting og i det hele tatt.

DOL er en lett måte å få mange forskjellige personers mening om ting.

Skrevet

Enig med deg. Det er litt kjedelig når det bare er sånne innlegg om vasketemperaturer hvor ingen svarer hverandre og diskuterer. Trenger ikke nødvendigvis være om noe dypt og viktig, men gøyere med litt konversasjon.

Husker jeg kranglet fælt med en fyr fordi han mente at siden han var fra en "fin" familie, kunne han ikke ta en hvem som helst som ikke hadde den rette bakgrunnen med det rette familienavnet.

Det var gøy.

Ja, slik er underholdning. Jeg forventer litt hu og hei og småkranglete saker.

Behøver ikke å være av det mest seriøse slaget.

Skrevet

Jeg forventer å bli underholdt uten å gjøre noe selv.

Ja, det var færre brukere før, men de som var her hadde spennende personligheter.

Noen spesielle du tenker på? (Navnet mitt står under her:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...