Gå til innhold

Har en krav på fri fra jobb med lønn når du skal til...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi har iallfall fri med lønn i en privat bedrift, og staten pleier ligge noen 10-år foran...

Det kan nok stemme at noen ikke har fri fra jobb med lønn når de skal til tannlegen kun til legen. For sånn var det prat om i kommunen vår at det skulle bli sånn.. Men vi har protester mye, så vi har lik fri ang tannlege og lege. Men andre steder må man nok ta seg fri uten lønn eller bruke eventuell avspasering for å gå til tannlege...

Gjest Den opprinnelige m&m

På vår jobb har vi fått beskjed om å prøve å legge tannlege og legebesøk utenom arbeidstid, eller slik at det berører arbeidstida minst mulig. Mange tannleger har jo kveldsåpent en dag i uka, eller man kan få første time på morgenen. Man behøver jo ikke ta den tildelte timen, det er jo bare å ringe og få en time som ikke tar så mye av arbeidstida. Men om vi må gå i arbeidstida får vi lønn (men må jo ofte jobbe litt raskere/mere for å ta igjen arb.oppgavene senere..)

Hvorfor ikke prøve å få tannlegetime på kveldstid; utenom jobbetiden altså?

Det er en del tannleger som har åpent en kveld i uka, ihvertfall.

Med mindre det er helt nødvendig, syns jeg en bør legge sånne avtaler som tannlege osv utenom arbeidstid.

Om det er lov/lønnet eller ikke, det vet jeg ikke. Jeg har alltid gått til tannlegen utenom arbeidstida, med mindre det var helt prikært.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...