Gå til innhold

Er dere bevisst på håndtrykket?

Anbefalte innlegg

Gjest XHjalmarX

Det finnes knapt noe verre enn å hilse på folk med et slapt, vissent håndtrykk.

Jeg hadde tidligerer en teori om at det var folk med lavt selvbilde og liten selvtillit som hadde slikt håndtrykk, og det er vel fortsatt hovedinntrykket, men jeg registrerer fra tid til annen at det faktisk er folk som omgås mye folk f eks i jobbsammenheng, og som utstråler en viss selvsikkerhet og pondus, men likevel har et forbannet slapt håndtrykk.

De siste er det riktignok ikke mange av, men likevel...

Er du bevisst på hvordan folk oppfatter ditt håndtrykk?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/138444-er-dere-bevisst-p%C3%A5-h%C3%A5ndtrykket/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klabbern!! Et fast godt håndtrykk er essensielt! Det som engelskmennene kaller "to give a fish" er ikke særlig stas.

Men samtidig må man ikke gå for langt i å klemme til heller! Husker med gru familieselskaper som lita jente da grandonkler nesten klemte fingrene mine ut av ledd med de store nevene sine! ;-)

Og håndtrykk med lokk er overkill!

Gjest javisst

Veldig bevisst. Det kom en ung selger til oss, pen var han, utstrålte selvtillitt og ga et meget hyggelig inntrykk - helt til han tok meg i handa. Har aldri opplevd maken til slapt håndtrykk. Min umiddelbare tanke var at han egentlig ikke likte meg til tross for det påklistrede smilet, og at han kviet seg for å ta meg i handa.

Siden hele handelen var opp til meg å avgjøre så ble det ingen handel, det ødela han selv med sitt slappe håndtrykk.

Ja, og senest i går håndhilste jeg på en kar med gelè i kroppen. Synes nesten det er litt ekkelt.

Et håndtrykk skal være fast og kort.

Det finnes jo de som tviholder på en hånd - spesielt eldre, kontaktsøkende mennesker. Men de får være unnskyldt :)

Klabbern!! Et fast godt håndtrykk er essensielt! Det som engelskmennene kaller "to give a fish" er ikke særlig stas.

Men samtidig må man ikke gå for langt i å klemme til heller! Husker med gru familieselskaper som lita jente da grandonkler nesten klemte fingrene mine ut av ledd med de store nevene sine! ;-)

Og håndtrykk med lokk er overkill!

"Og håndtrykk med lokk er overkill! "

Det er sånn som gamle grandtanter klemte hendene våre da vi var små, før de utbasunerte hvor store vi var blitt. Samtidig som de brukte den andre hånda som lokk, ristet de opp og ned, opp og ned med hånda mens jeg lurte på når de ville bli ferdige med hilsingen...

Annonse

Ja, jeg tenker på det når jeg hilser på folk. Det å ta noen i hånda og få en slapp gelehånd tilbake, er skikkelig ekkelt. Spesielt hvis den er kald i tillegg *grøss*

Et håndtrykk skal være kort og konsist, og utstråle selvtillit og åpenhet overfor den en hilser på.

Samme som å se dem en hilser på i øynene. Unnvikende blikk og slappe håndtrykk er skikkelig lavmål.

"Og håndtrykk med lokk er overkill! "

Det er sånn som gamle grandtanter klemte hendene våre da vi var små, før de utbasunerte hvor store vi var blitt. Samtidig som de brukte den andre hånda som lokk, ristet de opp og ned, opp og ned med hånda mens jeg lurte på når de ville bli ferdige med hilsingen...

he he, ja, det er en velkjent situasjon det der!

Men husker vi det når vi selv blir gamle tanter med vorte på kinnet? Det spørs......

(Husker med grøss at vi måtte gi klemmer til en skikkelig gammel grandtante med DEN vorta!! *ler*)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...