Gå til innhold

Bryllupsfesten\tvvest\homofili\barn

Gjest "Mamma, de to mennene kysser...."

Anbefalte innlegg

Gjest "Mamma, de to mennene kysser...."

På TV Vest har de for tiden en konkurranse hvor 4 par skal prøve å vinne et bryllup for 100 personer + gaver. Helt ok konsept her på lokalen.

Det ene paret er homofilt, og også meget spesielt. Men jeg synes nå de er veldig søte jeg da.

Problemet er at de viser dette hver lørdag formiddag. Jeg følger ikke noe med på dette her, men tven står på og det blir jo zippet litt fram og tilbake.

Datteren min på seks ser dette, og klart når et homofilt par sitter og kysser i et boblebad vekker dette spørsmål og undring hos ikke bare barn , men også voksne.

Pleier ikke henge meg opp i småting altså. Men synes dette er på grensen. Homofili lørdag morgen, barn, kyssing, kyssing, klemming....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/138484-bryllupsfestentvvesthomofilibarn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest malun

Ser ikke problemet med at det ene paret er homofilt. Men hvis du synes det er så skrekkelig at to av samme kjønn kysser, får du passe på hva datteren din ser på TV, da vet du.

Det er for øvrig oss foreldres ansvar uansett, synes jeg - du kan ikke forlange at andre skal ta ansvar for å skjerme dine barn.

Gjest Pricilla

Er det noe bedre at et hetrofilt par kysser? Synes det er like "ille" jeg....

hvorfor skal man "skåne" verden for homofil kjærlighet?

Synes du burde forklare for datteren din at de er kjærester jeg, som mamma og pappa - bare at det er to menn, og det heter homofil... Så vet hun det! ; )

Gjest what the...

Ser ikke problemet med at det ene paret er homofilt. Men hvis du synes det er så skrekkelig at to av samme kjønn kysser, får du passe på hva datteren din ser på TV, da vet du.

Det er for øvrig oss foreldres ansvar uansett, synes jeg - du kan ikke forlange at andre skal ta ansvar for å skjerme dine barn.

Henger meg på her jeg. Amen:o)

Annonse

Gjest thetraveller

Det er jo bare å forklare barna at det ikke alltid er mann og dame som blir glade i hverandre og kjærester, vel?

Det der er HELT uproblematisk for barn, så lenge foreldrene ikke lager et problem ut av det. Det er foreldrene som danner grunnlaget for barnas holdninger i tidlig alder. Tenk på det...

Hos oss er det et søskenbarn som er homofil, og har mannlig samboer. Det gjør ikke barna noe som helst, det er helt naturlig for dem. Litt rart i starten var det jo, siden han hadde dame rett før, men fyren har aldri hatt det bedre enn etter at han fikk mannlig kjæreste.

Synes barn skal læres opp til at homofili er helt naturlig jeg, for det er det faktisk. Det blir ikke mindre å se av det i fremtida, for å si det sånn, så hvorfor ikke ta kverken på fordommer med det samme?

Gjest av-knappen kanskje?

Dere får vurdere om det er riktig at TV skal stå på hele lørdagen. Personlig skjønner jeg ikke at folk orker å ha den kassa durende på hele dagen. Straks barna har beveget seg bort fra morgen-sendingen slår jeg av TV, og da brukes ikke på-knappen før til barne-TV.

At barn får vite at det finnes homifile ser jeg ikke noe galt i, men jeg ville ikke likt at barna så på klining på TV uansett hvilket par det måtte være. Noe kan jo vente til de blir eldre og vet hva det dreier seg om.

"Problemet er at de viser dette hver lørdag formiddag. Jeg følger ikke noe med på dette her, men tven står på og det blir jo zippet litt fram og tilbake."

Problemet er vel heller at tv'en ikke blir slått av. Hvorfor ikke skru av tv'en etter lørdagsbarnetv, da?

Det er vi foreldre som har ansvar for når tv'en skal stå på. Vi kan ikke forvente at de som lager tv skal ta hensyn til alle mulige tv-vaner som norges mange familier har. ;)

Gjest Daisy

"Problemet er at de viser dette hver lørdag formiddag. Jeg følger ikke noe med på dette her, men tven står på og det blir jo zippet litt fram og tilbake."

Problemet er vel heller at tv'en ikke blir slått av. Hvorfor ikke skru av tv'en etter lørdagsbarnetv, da?

Det er vi foreldre som har ansvar for når tv'en skal stå på. Vi kan ikke forvente at de som lager tv skal ta hensyn til alle mulige tv-vaner som norges mange familier har. ;)

Fullstendig enig med deg i den der. Det er ikke tvkanalenes ansvar å oppdra barn - det er foreldrene som bør finne av-knappen.

Annonse

Er det ikke like greit at unger ser homofil kjærlighet som små slik at de opplever det like naturlig som hetrofil kjærlighet?

Det synes i hvert fall jeg.

enig med deg jeg, hvorfor skal ikke barn læres opp til å godta at alle mennesker er forskjellige. Like greit at de vet det fra de er små at to gutter kan bli glad i hverandre også feks og ikke bare en jente og en gutt.

Hvis du har så store problemer med at ungen din får sett et homofilt par kysser, så får du jo også sørge for at de ikke ser den kanalen da...

Sånn utenom det så skjønner jeg ikke at det skal være så ille. Jeg liker riktignok ikke at folk står og råkliner rett foran fjeset mitt, men det gjelder uansett hvilke kjønn det er... Noen kyss er da relativt uskyldig.

enig med deg jeg, hvorfor skal ikke barn læres opp til å godta at alle mennesker er forskjellige. Like greit at de vet det fra de er små at to gutter kan bli glad i hverandre også feks og ikke bare en jente og en gutt.

Det er i hvert fall bedre nå enn får 20 år siden hvor ungene lærte i barnehagen at det ikke gikk an.

Jaja, det ble nesten skandale i barnehagen til minstemann når jeg fortalte om homofile til de muslimske barna selv om styreren i barnehagen var lespe.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...