Gå til innhold

Nytt førerkort - igjen - hkelp.

Anbefalte innlegg

Gjest må ha nytt førerkort

Nå føler jeg meg skikkelig dum. Jeg er steingammal, tok lappen for 20 år siden. Og siden har jeg hatt den. Inntil den ble stjålet nå nylig (har skaffet meg midlertidig kjøretillatelse).

Men det ser ut til at jeg må ha nytt førerkort. Og det er vel på biltilsynet. Det vet jeg hvor er (Risløkka eller noe sånn).

Men jeg er ikke i stand til å finne noe telefonnummer! Finner ikke biltilsynet i telefonkatalogen (web), finner det ikke under Norges-portalen på statlige etater i Oslo. Søker både på Statens biltilsyn og Biltilsynet. Har de ingen telefon og adresse her i Oslo? Hvor kan jeg finne det?

Er det meg som er helt surrete (jeg er normalt en habil web-bruker!)? Eller er det der biltilsynet en hemmelig etat bare for de innvidde?

Hva koster et førerkort forresten?

Og må man ha med bilde?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/138600-nytt-f%C3%B8rerkort-igjen-hkelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Ikke rart jeg ikke fant det. Statens veivesen, Risløkka trafikkstasjon. Ingen henvisning fra biltilsynet, som det het i min ungdom...

Forøvrig, vi med gamle førerkort må ha med bilde, kan tas på stedet!

De to bilder der tidligere, men det skader sikkert ikke å stikke innom en atomat først. Men du kan jo ringe og høre med dem.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...